Fanadapter en Delta FFB-80HP

Pagina: 1
Acties:

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2025
Weet iemand waar is deze twee artikelen samen kan kopen?
Ik heb al gekeken bij de OC-shop maar ik ken nergens de fanadapters van 80 mm ==> 60 mm vinden.

P.s.
Is deze fan stil? Ik wil hem namelijk vervangen omdat mijn huidige fan (coolermaster 60x60mm) te veel lawaai maakt.

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 00:29 schreef Rekkie het volgende:
P.s.
Is deze fan stil? Ik wil hem namelijk vervangen omdat mijn huidige fan (coolermaster 60x60mm) te veel lawaai maakt.
like " :D maal 1000"

nee dat ding is niet stil en met niet bedoel ik NIET!!

als je een stille 80 mm fan wil moet je een papst (of hoe je dat ook schrijft) hebben...

edit: hier nog wat info over die fan

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Een fanadapter heb ik bij de pricewatch vandaan.
Goedkoopste was toen bij Freezing Hardware.
En ik had hem binnen 2 dagen al in huis !!! :) :)

Verwijderd

Ik heb al gekeken bij de OC-shop maar ik ken nergens de fanadapters van 80 mm ==> 60 mm vinden.

P.s.
Mijn delta 60hp(60x60mm) maakt op 7volt al meer LAWAAI dan mijn 80x80mm coolermasters op 12volt... Dus ga er niet vanuit dat een 80x80mm Delta fan minder lawaai maakt :9

• ManiacScum
Op zondag 20 januari 2002 00:33 schreef Alain het volgende:

[..]

like " :D maal 1000"

nee dat ding is niet stil en met niet bedoel ik NIET!!

als je een stille 80 mm fan wil moet je een papst (of hoe je dat ook schrijft) hebben...

edit: hier nog wat info over die fan
een enermax dan? is die wel stil?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-05 09:22
Die roze? Vond ik ook nog wel vies tegenvallen, heb mijn Delta FFB-80MP's eruit gegooid omdat ik gek werd van het geluid, maar nu die Enermaxen UC-8FAB erin en het is hiernaast nog steeds een vliegveld :(

Flickr | Lego collectie

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 09:05

BrZ

Op zondag 20 januari 2002 01:00 schreef MaSsiE het volgende:

[..]

Mijn delta 60hp(60x60mm) maakt op 7volt al meer LAWAAI dan mijn 80x80mm coolermasters op 12volt... Dus ga er niet vanuit dat een 80x80mm Delta fan minder lawaai maakt :9
Ik heb dus 2 delta 60HP's in mijn pc, en ik heb nog 2 delta 80HP los liggen die ik (voorlopig) niet gebruik...

Die 60HP's zijn NIETS vergeleken met een 80HP... die zijn ziek :P

Verwijderd

nix gaat boven een 120 HP :Y) (lijkt echt net of je bak opstijgt :P )

maarre als ie stil moet zijn nogmaals :

Papst!!

maar als je huidige fan teveel herrie maakt kan je hem toch ook op 7 volt zetten :?

• ManiacScum
Op zondag 20 januari 2002 12:29 schreef Alain het volgende:
nix gaat boven een 120 HP :Y) (lijkt echt net of je bak opstijgt :P )

maarre als ie stil moet zijn nogmaals :

Papst!!

maar als je huidige fan teveel herrie maakt kan je hem toch ook op 7 volt zetten :?
omdat mijn proc nu al behoorlijk warm wordt, denk ik dat ie dan helemaal als kachel gaat werken, en dat wil ik ook niet!

BTW kan zo'n alpha + papst of elk moederbord? Ik heb een Gigabyte GA-7VTX

Verwijderd

hoho wacht even, ik bedoelde met die link "Case Fan: Papst xxxx xxx 80mm", je hoeft niet meteen een nieuwe heatsink te nemen!!

als hij op 7 volt te warm wordt kan je 2 dingen doen :

1 Fanadapter + 80 mm Papst of andere stille 80 mm fan
2 Ander koelblok + 60 of 80 mm stille fan

optie 1 is natuurlijk goedkoper, maar die fanadapters zijn hier erg slecht verkrijgbaar :{

• ManiacScum
Op zondag 20 januari 2002 13:11 schreef Alain het volgende:
hoho wacht even, ik bedoelde met die link "Case Fan: Papst xxxx xxx 80mm", je hoeft niet meteen een nieuwe heatsink te nemen!!

als hij op 7 volt te warm wordt kan je 2 dingen doen :

1 Fanadapter + 80 mm Papst of andere stille 80 mm fan
2 Ander koelblok + 60 of 80 mm stille fan

optie 1 is natuurlijk goedkoper, maar die fanadapters zijn hier erg slecht verkrijgbaar :{
Een fanadapter is te koop bij freezinghardware.nl

Nu ga ik voor optie 1 en denk er dus aan om daar een enermax 80 mm op te zetten of een papst 80mm, alleen om het geheel behoorlijk wat stiller te krijgen eventueel ook koeler.

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 13:17 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Een fanadapter is te koop bij freezinghardware.nl

Nu ga ik voor optie 1 en denk er dus aan om daar een enermax 80 mm op te zetten of een papst 80mm, alleen om het geheel behoorlijk wat stiller te krijgen eventueel ook koeler.
ik kan niet garanderen dat het koeler wordt, hooguit 3/4/5 graden warmer, maar geluidsniveau gaat zeker achteruit, ook krijg je waarschijnlijk niet zo'n fluittoon meer die veel 60 mm fan's hebben.

• ManiacScum
Op zondag 20 januari 2002 13:33 schreef Alain het volgende:

[..]

ik kan niet garanderen dat het koeler wordt, hooguit 3/4/5 graden warmer, maar geluidsniveau gaat zeker achteruit, ook krijg je waarschijnlijk niet zo'n fluittoon meer die veel 60 mm fan's hebben.
en daar gaat het mij toch voornamelijk om.
maar ik ben er haast wel zeker van dat de temps omlaag gaan, want ik moet er nog steeds koelprut tussen smeren.

En de huidige fan koelt niet bijzonder goed, dus veel slechter kan het haast niet

Verwijderd

P.s.
de delta hp 80 mm is de grootste bruller in zijn formaat stil nee verre van dat
papst die zijn lekker stil of ennermax

Verwijderd

Dit is appels met peren vergelijken!

NB:
De Delta 80HP is een brute fan qua aantal CFM's, maar ook qua geluid.

Een papst, of een (regelbare) Enermax is een erg stille fan, die veel minder RPM draait, en dus ook ongeveer 3x zo weinig CFM door je blokje gaat blazen!

Als je stilte wilt, zou ik een Enermax verkiezen boven een past: Goedkoper, en het aantal RPM is regelbaar met een soort mini-rheostat.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-05 09:22
Als het echt om stilte te doen is zou ik juist een papst nemen, die Enermaxen zijn best goed hoorbaar, ook als je hun toerental terugschroeft.

Flickr | Lego collectie

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 09:17
had ook een delta 80mp en 60hp. jezus wat een klere herrie! echt niet om aan te horen. ik ga voor de silent pc.

weet iemand een goedkoop adresje voor die stille papst coolers en welke moet ik dan hebben?
Pagina: 1