Toon posts:

Duron 1Ghz is 'Unknown 996 Mhz ' in Benchmark

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een goedkope upgrade van een P2-400 met een Duron 1000 met Elitegroup moederbord ben ik gaan benchmarken met 3dmark2001. Allereerst wordt de Duron niet herkend, maar als unknown geidentificeerd. Ten tweede gaat de eerste game test tekeer op een spetterende 1 a 2 frames, met knipperende textures... De rest verloopt wel vrij soepeltjes. Maar de score ligt net boven de 2000, terwijl dit volgens mij toch minstens 500 meer moet zijn.
Kan ik dit fiksen?

Verder een Geforce 2 GTS 32Mb, WinME, SBLive, 128Mb RAM. Nieuwe drivers haalt overigens niets uit.

Grtz

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Win ME? Auw. Probeer Win98 eens...

Geforce? Auw. Probeer eens een Ati kaart.

AMD? Hmmm, ok, ik ben geen AMD fan maar een mobo/cpu combi die dit veroorzaakt? Nee. Check eens of je drivers voor je mobo nodig hebt (AGP drivers?) dat zou best wel eens kunnen helpen...als je mobo een via chipset heeft moet je de Via 4 in 1 drivers hebben, die kun je downloaden op www.viaarena.com.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Met de Geforce is niks mis hoor :?

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 15:19
Met Windows ME is niks mis hoor :?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Probeer eens een bios update dat zou nog wel eens willen helpen :)

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik haal 2400 op mijn GF 2 MX, dus jij moet echt wel meer halen dan de 2500 die jij in gedachten heb.

Wat voor mobo is het?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zondag 20 januari 2002 00:57 schreef Xof het volgende:
Met de Geforce is niks mis hoor :?
Ik heb een GF2MX200 gehad, en dat is een snertkaart :( sinds ik dus weet wat voor afvalbak nVidia heeft hoef ik niks meer van ze... Hiermee heb ik meteen twijfels over hun duurdere spullen gekregen. En nee, met de snelheid van de kaart was niks mis, ik verwacht niet veel voor dat geld, maar die kaart was kwalitatief (2D kwaliteit, drivers) gewoon afschuwelijk. Voor dat geld hadden ze beter een goed werkende kaart kunnen maken die dan maar wat langzamer is.
Op zondag 20 januari 2002 00:59 schreef Stuiterbal het volgende:
Met Windows ME is niks mis hoor :?
Ik heb het zelf (gelukkig?) niet maar het schijnt dat WinME niet zo handig is met geheugen. Ach ja, ik zou niet weten wat MS nog een Win98(SE) heeft toe te voegen, volgens mij was ME alleen maar wat extra rommel...en een gecastreerde versie van dos ofzo....
Op zondag 20 januari 2002 01:05 schreef Xof het volgende:
Probeer eens een bios update dat zou nog wel eens willen helpen :)
Bios update? Hmmm, wordt de CPU bij het opstarten wel correct herkend? Dan heeft een bios update geen zin. Heb je je grafische kaart of cpu eigenlijk overgeclockt? Zo ja, zet ze dan eens op de standaard instelling en probeer nog eens. Zet in je bios AGP aperture size op 64M.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Een vriend van me heeft laatste een ECS K7S5A met een Duron 1Ghz gekocht en hij heeft een TNT2Ultra, volgens mij haalde hij met 3DM2k1 rond de 2000...
Ik haalde met m'n Duron 750@927 en GF2Pro in 3DMark 3000 ofzo...
Met TB1200 en GF2Pro heb ik nog niet geprobeerd, niet de moeite waard vind ik... 3DMark zegt mij niet zo veel :)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord is Elitegroup K7S5A met een SiS735(!?) chipset. De CPU wordt bij booten prima herkend, en alles staat (nog :P) op de standaardinstellingen.

't Is misschien idd wat lullig niet te rusten voordat 3dMark 't goed doet, maar voor mij is 't altijd een goeie maatstaf geweest.

Grtz!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zondag 20 januari 2002 11:30 schreef arnold05 het volgende:
Moederbord is Elitegroup K7S5A met een SiS735(!?) chipset. De CPU wordt bij booten prima herkend, en alles staat (nog :P) op de standaardinstellingen.

't Is misschien idd wat lullig niet te rusten voordat 3dMark 't goed doet, maar voor mij is 't altijd een goeie maatstaf geweest.

Grtz!
Je had zelf ook op de SiS site kunnen kijken, maar ik heb het al voor je gedaan :)

http://www.sis.com/support/driver/utility.htm heleboel apps voor je mobo.

En de AGP drivers (deze moet je dus echt hebben) : http://siscorporation.com/ftp/Drivers/agp/agp108d.exe

Vertel eens, maakt dat verschil als je dat installt?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 12:15 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]
Vertel eens, maakt dat verschil als je dat installt?
Absoluut... |:( Tnx! Had versie 1.03 geinstalleerd. Probleem met de framerate en textures is nu opgelost. Maar de processor wordt nog steeds niet herkend. Ik ga wel ff bij madonion ouwehoeren...
Pagina: 1