Toon posts:

geluid opnamens van fans

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam tijdens het zoeken naar een stille fan een leuke site tegen, en daar kun je dus horen hoeveel herrie sommige fans wel niet maken!

http://www.sidewindercomputers.com/tecar.html

Verwijderd

Hoezo sommige? Zeg maar gerust dat een fan per definitie een hoop herrie maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Da's waar, maar er zit wel extreem veel verschil tussen

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zondag 20 januari 2002 00:09 schreef Befkikker het volgende:
Hoezo sommige? Zeg maar gerust dat een fan per definitie een hoop herrie maakt.
WRONG!! ik heb 2 papst coolerz en die zijn ultra-low noise :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me nou al een tijdje afvraag, als je je casefans vervangt voor exemplaren die 3 dB minder geluid produceren, is dit dan merkbaar? Of hoor je dat verschil amper?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 07:15
Op zondag 20 januari 2002 00:22 schreef GerjanPeelen het volgende:
Wat ik me nou al een tijdje afvraag, als je je casefans vervangt voor exemplaren die 3 dB minder geluid produceren, is dit dan merkbaar? Of hoor je dat verschil amper?
Ligt eraan. Op de schaal van Decibel is 10 dB méér een verdubbeling van het hoeveelheid geluid.

Ik kan je ongeveer een idee geven met BINAS:

30 dB: leeszaal bibliotheek, gesprek op fluistertoon

40 dB: koelkast op 1 m afstand.

50 dB: een rustig gesprek, het geluid als je overdag buiten staat on een rustige woonwijk.

60 dB: Een geanimeerd geprek, een typekamer op kantoor.

70 dB: alsof je naast een autosnelweg staat op 25 m afstand.

Noot 1: Als ik zo dat lijstje eens bekijk met de geluidsdruk ernaast, dan zijn die sunon fans over het algemeen vrij stil.

Noot 2: Misschien is het handig van "the listening room" om de verhouding "noise: flow" en "noise: rpm", een soort lawaai effectieve koeling verhouding, dan kun je beter een keuze maken uit hoeveel lawaai je wilt horen en hoe goed je een processor wilt koelen.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-05 09:22
En bedenk dat is 1 fan, dan lijkt het mee te vallen, maar gooi je je kast vol dan is het 1 grote geluidsbende :(

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 01:02 schreef TAG_Speedy het volgende:
En bedenk dat is 1 fan, dan lijkt het mee te vallen, maar gooi je je kast vol dan is het 1 grote geluidsbende :(
nee hoor. Als één fan bijv. 25dB is, dan zijn twee fans 28dB :)

Verwijderd

Topicstarter
Da's waar, en aangezien m'n Athlon 1,33 Ghz ook al twee casefans nodig heeft, anders kan ik m'n kast niet eens dicht laten! :( Maarja, slapen gaat dus niet echt met de computer aan, en da's lastig aangezien ik dol op divx ben >:)
Pagina: 1