Toon posts:

asus p4t/e ; problemen met voeding/vga???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net asus p4t/e aangeschaft met met aopen systeemkast. Verder 2x256 mb rimms en Asus V7700 Deluxe. Wanneer ik de kleine vierkante voedingsplug (op de enige juiste manier uiteraard) op het moederbord vastzet gaat het standbylampje op het mobo niet aan. Ook kan ik de stroom dan niet aanzetten.

Plug ik die standaard ATX plug erin, gaat de pc wel aan maar krijg ik geen beeld (monitor staat aan). Verder doet het ook niets meer.

Kan dit aan het geheugen liggen? Ik heb van de informatique twee rimms gekregen van 256 mb elk. Gekke is dat de een twee metalen plaatjes had (dus dik) en de andere rimm enkelzijdig dat metalen dekseltje had :s

Baal nu effe als een stekker, dus als iemand me kan helpen...

Verwijderd

volgens mij heb je alles goed aangesloten, alleen met die rimm's heb ik geen ervaring :

- probeer eerst es de ene 256 rimm met z'on apart ding dat bij je mobo zat en daarna die ene

als ie met de ene opstart en met de andere niet ligt het aan je geheugen

edit: typo

Verwijderd

idd, wel de terminators (zo heten ze ;) ) gebruiken anders werkt het sowieso niet

Verwijderd

Yep, config voor de rimms staan in het Mainboard boekje!

Je hebt 2 banken van 2 rimm aansluitingen.
Je moet in beide banken altijd een gelijk aantal mb's hebben.
Dus als je 2x256 hebt stop je in bank1 een module van 256 en een teminatorplaatje. In de 2e bank hetzelfde gebeuren.

Je moet ook even kijken want je moet als je die 256Mb module in aansluiting Rimm1 stopt, die andere 256 Module in bank2 ook op de Rimm1 aansluiting doen anders werkt het ook weer niet.

/me heeft hier ook een P4T-E bordje met een V7100 2v1d geforce en 2x128Mb Rimm. En loopt perfect. :7

Verwijderd

Als ik jouw verhaal nog eens zo lees zou het weleens kunnen zijn dat Informatique je een 128 en een 256 Module hebt gegeven. Dan kun je pielen wat je wilt maar dat gaat dan niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het overigens met die stekkers dan... Ik dacht die kleine vierkante alleen, maar dan heb ik geen spanning op het mobo. Als ik die standaard connector (brede) erbij heb ik wel spanning, maar goed, verder alleen maar draaiende ventilatoren.

Maar er is dus nog een connector op het mobo, en een bijpassende stekker op m'n voeding. Hoeveel connectoren moet ik dan op het mobo prikken...

2 of alle 3??? :s
Pagina: 1