Arcam AVR100 te licht?

Pagina: 1
Acties:
  • 554 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een flinke tijd bezig bet het zoeken naar een nieuwe versterker/receiver voor met name stereo, maar eens in de tijd een lekker dvd'tje kijken is ook niet mis.

Nu ben ik nog druk met mn werk, dus luisteren is er even nog niet bij, maar voorlopig heeft de Arcam AVR100 mn voorkeur. Echter bij het lezen van reviews kwam regelmatig naar voren dat deze receiver nog wel eens wat power te kort komt bij flinke 5.0 of 5.1 sets.

Het is de bedoeling om eerst twee Spendor S3's te gebruiken, en deze later te gaan gebruiken als rear speakers, met de Spendor S8 als front- en de Spendor SC3 als centre. Niet bepaald de kleinste. (http://www.spendoraudio.com)

Heeft iemand misschien info of dit echt zo "slecht" is als verteld word? Want als ik een receiver koop van €1200, dan moet het ding natuurlijk wel goed zn best doen :P

Weet iemand zo uit zn hoofd ook een zaak waar het vrij waarschijnlijk is dat ze beide merken verkopen? Ik heb ze nl. nog niet samen gehoord, lijkt me wel aan te raden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 07:32

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik kan me het niet echt voorstellen. Het is niet echt een mega-power-house, maar het is wel een stabiel en goed apparaat...

En ik weet niet waarvoor ze vermogen tekort komen, maar een home-bioscoopzaal van 20x10meter ga je er idd niet mee vullen met normale speakers :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, ben benieuwd.

Het blijft natuurlijk gewoon een geil ding :D

Afbeeldingslocatie: http://www.tnt-audio.com/jpg/avr100.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tnt-audio.com/jpg/arcaminside.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tnt-audio.com/jpg/arcamrear.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.aslgroup.com/arcam/avr100silver.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.homecinemachoice.com/testbench/Amplifiers/Arcam/ArcamDivaAVR100.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.homecinemachoice.com/testbench/Amplifiers/Arcam/ArcamDivaAVR100_rear.jpg

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Richersounds in Engeland zag ik de AVR100 staan voor 400,- pond zo'n €650,- dus. Misschien een telefoontje waard naar een vesteging in Nedeland. Stond nog wel bij dat de voorraad beperkt was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zilveren is :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 20 januari 2002 08:37 schreef nevyn het volgende:
Bij Richersounds in Engeland zag ik de AVR100 staan voor 400,- pond zo'n €650,- dus. Misschien een telefoontje waard naar een vesteging in Nedeland. Stond nog wel bij dat de voorraad beperkt was...
Dat weiger ik te geloven :o. Dat zou wel ziek veel schelen met nederland namelijk (Waar-ie toch zo'n €1500 moet kosten :o). zoniet, dan moet er maar eens naar de UK gebeld worden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 10:53 schreef JvS het volgende:

[..]

Dat weiger ik te geloven :o. Dat zou wel ziek veel schelen met nederland namelijk (Waar-ie toch zo'n €1500 moet kosten :o). zoniet, dan moet er maar eens naar de UK gebeld worden :P.
Weigeren te geloven mag, mij voor leugenaar uitmaken niet he, dus kijk uit! Ik heb dan wel gelogen maar het was maar 5 penny ;)

Te vinden op de 3de pagina van de ad in het januari nummer van What HiFi.

Bellen maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 08:37 schreef nevyn het volgende:
Als dit zo is, ben ik je eeuwig dankbaar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 15:50 schreef MREn het volgende:

[..]

Als dit zo is, ben ik je eeuwig dankbaar! :)
Het staat echt zo in die ad, met erbij dat je wel 400,- pond bespaard! Of je daar ook in Nederland van kunt profiteren is natuurlijk vraag twee...

Laat het ons maar ff weten, ook JvS zal dit wel volgen.

Over die dankbaarheid: mailtje met rekeningnummer is onderweg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er wat nieuws te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04-2022

Ettie

Zojuist van de site van Richer Sounds geplukt!

www.richersounds.nl (kiezen voor UK en zoeken in de prijslijst)

Arcam AVR100 £799.95 Price Challenge 8-)

Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil nog steeds wel eens weten hoe het met die ad zit/zat.

Gaat een van de geinteresseerde heren er nog achteraan?

Ben zo benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 16:34 schreef nevyn het volgende:
Wil nog steeds wel eens weten hoe het met die ad zit/zat.

Gaat een van de geinteresseerde heren er nog achteraan?

Ben zo benieuwd...
Vandaag iets te druk gehad, maar ik ga wel bellen morgen.

Al moet ik voor €50 met EasyJet op en neer naar de UK, dat ding zal hier komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat iemand nog ff in een What HiFi van januari kan kijken op de 3de pagina van de Richersounds ad om mijn verhaal te bevestigen. Lijk anders leipe Loetje wel :+

(zal toch geen vergissing zijn, die ad?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 21:10 schreef nevyn het volgende:
Misschien dat iemand nog ff in een What HiFi van januari kan kijken op de 3de pagina van de Richersounds ad om mijn verhaal te bevestigen. Lijk anders leipe Loetje wel :+

(zal toch geen vergissing zijn, die ad?)
Het je geen scanner, als je het zo graag wilt bewijzen :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope...

Lijkt me wel leuk als iemand ff de moeite neemt om het te scannen. Printen en op naar Engeland maar :)

Bewijzen? neuh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik weer.

Heb naar de NL verstiging gebeld, zie konder hem überhaupt niet leveren. Daarna naar de UK gebeld, en het bleek dat er inderdaad een prijs van 400 pond stond in de advertentie, maar dat is een drukfout van What Hifi en ze kunnen hem helaas niet tegen die prijs leveren...

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik huil mee :'(

Jammer, was ook te mooi om waar te zijn...

Hebben ze je trouwens niet een aanbieding gedaan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik vond dat ze in Nederland wat kortaf waren, meer een houding van "die hebben we niet, doei", het Engelse filiaal zou ze volgende week weer binnenkrijgen, maar helaas niet voor 400pond, hij was wel eerlijk en duidelijk enzo in wat er mis was gegaan.

Maar goed, dan maar in Nederland en Duitsland wat verder zoeken, heb 'em in Nederland al voor €1130 zien staan :)

(hoewel er met bijna €5000 aan speakers er bij, nogal snel iets geregeld zal zijn :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik ben ook niet zo te spreken over R-sounds in NL. Ik ga binnenkort nog naar Duitsland, zal eens kijken of ik h'm daar voor je tegen kom.

Succes iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wil je er ook één dan? :)

Tijd voor een Arcam inkoop actie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willen wel maar eerst staat er een nieuwe cd-speler op het programma. Verder ben ik erg tevreden over m'n NAD-tje :)

Misschien wel waard om eens een inkoop actie te houden met verschillende spullen. Volgens mij aast JvS ook op een nieuwe versterker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 26 januari 2002 16:41 schreef nevyn het volgende:
willen wel maar eerst staat er een nieuwe cd-speler op het programma. Verder ben ik erg tevreden over m'n NAD-tje :)

Misschien wel waard om eens een inkoop actie te houden met verschillende spullen. Volgens mij aast JvS ook op een nieuwe versterker...
ik aas altijd op beter, en zeker voor 650 euro heb ik er wel een versterker verkoop, 250 eurobijleg en arcam heb-actie voor over jah :). Maar ik heb amper geld en de upgrades die ik qua versterkers ga doen vind ik nog te duur voor het resultaatwinst die ik ermee haal. Mijn versterker is flink degelijk en stuurt vanalles en nogwat goed aan en klinkt ook goed. :). Speakers vervangen is nu mijn prio nummer 1 :) (ook al heb ik geen centjes :P).

Pagina: 1