Geforce2 MX400 2D kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik heb m'n Matrox G400 eens verwisseld met een Geforce2 MX400 van Asus om af en toe een 3D spel te kunnen spelen. Het beeld leek aardig goed, totdat ik de KVM switch erweer tussen deed.

Allemaal strepen door het beeld, daar had ik met de MAtrox geen last van. Is het signaal van de Asus kaart er dan zo gevoelig voor of hoe zit dat.

Misschien dat er een oplossing voor is ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

de 2d filters op een geforce suxxx je kan die filters er wel uitslopen...... dan krijg je weer wel goed beeld maar dat is een hele klus

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 23:37 schreef mrneo911nl het volgende:
de 2d filters op een geforce suxxx je kan die filters er wel uitslopen...... dan krijg je weer wel goed beeld maar dat is een hele klus
Heb je het gezien? Heb je alle merken 2d filters gezien? Nee, vast niet.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:16
Strepen door het beeld lijkt me niet iets wat veroorzaakt wordt door een zwak/slecht signaal.

Welke resolutie/refreshrate?

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:16
Op zondag 20 januari 2002 00:29 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Heb je het gezien? Heb je alle merken 2d filters gezien? Nee, vast niet.
Ik heb er heel wat gezien, de Elsa GF3 was goed dacht ik altijd. Tot ik hem omgeruild heb voor een Radeon 8500....

Hij was zeker niet slecht, maar goed zeker niet.
(Of de Radeon is gewoon zeer goed?)

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
eeeh volgens mij is een geforce2 ti 2d filter stukke beter dan die van geforce2 mx/400 want het is een genoegen om van mijn beneden scherm (geforce2mx) naar mijn boven scherm te kijken (geforce ti) !

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Verwijderd

ik haat het over een mx 400 k hheb er boven namelijk ook eentje :?

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 01:01 schreef mrneo911nl het volgende:
ik haat het over een mx 400 k hheb er boven namelijk ook eentje :?
1 ja, niet allemaal dus :)

• seq_uence
Nog even voor de duidelijkheid, als ik de monitor (CTX PV520 TFT) rechtstreeks op de kaart aansluit is de 2D kwaliteit nog wel te doen.

Alleen via de KVM gaat het mis, en daar heb ik met m'n Matrox G400 Dual Head geen last van !

Intussen heb ik de G400 weer teruggeplaatst, ik heb die KVM nou eenmaal nodig om een 2e pc (servertje) te kunnen gebruiken. En een 2e monitor is geen optie ivm de ruimte.

Welke vergelijkbare kaart heeft betere 2D filters dan deze ?
Laat ik het anders zeggen, met welke videokaart kun je een redelijk potje Quaken (Quake III) en heeft goede 2D filters ? :?

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Op zondag 20 januari 2002 11:11 schreef seq_uence het volgende:
Welke vergelijkbare kaart heeft betere 2D filters dan deze ?
Laat ik het anders zeggen, met welke videokaart kun je een redelijk potje Quaken (Quake III) en heeft goede 2D filters ? :?
De GF2MX van Hercules/Guillemot:

http://www.tweakers.net/nieuws/13382

"Verrassend genoeg is het volgens de maker van de site niet nodig om je Hercules 3D Prophet II MX onderhanden te nemen, aangezien die wel een fatsoenlijk werkende output filter heeft :)"

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• seq_uence
Ja, alleen is het zo dat de problemen die daar omschreven zijn niet hetzelfde zijn als mijn probleem.

De strepen veroorzaakt door de KMV switch zijn dan misschien nog steeds aan de orde...

Is het 2D signaal van zo'n MX kaartje dan ook zwakker of zo ?

• seq_uence
Op zondag 20 januari 2002 00:34 schreef vassago het volgende:
Strepen door het beeld lijkt me niet iets wat veroorzaakt wordt door een zwak/slecht signaal.

Welke resolutie/refreshrate?
1024x786 de refresh maakt niet uit, staat nu op 75. (TFT)
Op lagere resoluties worden de strepen wel minder.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Geforce(2) kaartjes kan je kwa 2D beeldkwaliteit helemaal niet gaan vergelijken met matrox kaartjes ...
( no flame intended ;) )

maar strepen in je beeld is wel erg verregaand

Die switch is waarschijnlijk niet echt super en de G400 kan dat wel opvangen...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Heeft je monitor niet toevallig 2 aansluitingen waartussen je kan schakelen? Dan zou je dat kunnen gebruiken.
Op mijn monitor heb ik bnc en vga, zo kan ik 2 computers aansluiten op één monitor.
Ik weet niet hoe dat zit met een TFT scherm

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 13:01 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Geforce(2) kaartjes kan je kwa 2D beeldkwaliteit helemaal niet gaan vergelijken met matrox kaartjes ...
( no flame intended ;) )

maar strepen in je beeld is wel erg verregaand

Die switch is waarschijnlijk niet echt super en de G400 kan dat wel opvangen...
Ik denk dat mijn gf2mx van msi (met standaard baggerbeeld) nu zonder filters behoorlijk in de buurt van een matrox kaart komt. :)
Eerst was 1280x960 amper bruikbaar, nu is 1600x1200 heerlijk :) (op m'n 21" Eizo F78, 0.26 dotpitch)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 20 januari 2002 13:07 schreef gve het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn gf2mx van msi (met standaard baggerbeeld) nu zonder filters behoorlijk in de buurt van een matrox kaart komt. :)
Eerst was 1280x960 amper bruikbaar, nu is 1600x1200 heerlijk :) (op m'n 21" Eizo F78, 0.26 dotpitch)
Ooit al matrox gezien ;)
zaaaaaaaaalige kleuren & scherp beeld

maar ja die 3D is niet om over naar huis te schrijven dus als je een gamer bent is matrox niet echt een optie ;(

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 13:11 schreef Pr3d4t0r het volgende:

[..]

Ooit al matrox gezien ;)
zaaaaaaaaalige kleuren & scherp beeld

maar ja die 3D is niet om over naar huis te schrijven dus als je een gamer bent is matrox niet echt een optie ;(
Ja heb ik, maar nog niet met mijn huidige monitor, ik wil wel eens een vergelijk houden, maar mijn huisgenoten hebben ook allemaal een mx op een na: die heeft een S3 virge...... :r
Pagina: 1