Super Orb met 1 ven koeler dan met 2?!?!

Pagina: 1
Acties:

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Topicstarter
Ik heb nu een poosje mijn nieuwe MSI K7T266 Pro2-RU met een Athlon XP 1600+ draaien. Ik begon me echter steeds meer te ergeren aan de herrie die de Super Orb maakt. :(

De CPU-temp was slechts 41 graden en ik vroeg me toch af of het veel zou schelen als ik de bovenste ven eruit zou halen. Dus kast open, ven eruit, opstarten, poosje PC laten draaien (met Koe) :z en eens kijken. 8-)

Blijkt dat dat ding gewoon 2-3 graden koeler 8-) is dan normaal!! :? Nouja, als dat zo blijft... prima! >:)

edit:

Qua geluid scheelt het al behoorlijk! :)

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

volgens mij is die Superorb mijn grootste miskoop OOIT geweest. Standaard coolermaster kwam er 15graden beter vanaf.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

waarschijnlijk ligt 't aan de temp van de buitenomgeving, of gewoon omdat je 'm wat minder zwaar belast ofzo.
Een vriend van me heeft ook een superOrb, draait met 1 fan aan rond de 4C warmer idle onder de zelfde omstandigheden (los mobo op de grond :) ) Hij heeft een Duron750 dus heeft de 2e fan helemaal niet nodig :)

Specs

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Topicstarter
Hmm... ik ga eens ff een potje Re-Volten & zet de verwarming ff aan... ;)

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik heb ook de SO, en ik heb de onderste eruit gehaald.
wat scheelt nog meer in temp doordat de plek recht boven de core nu ook bereikbaar is voor de luchtstroom.
bijna elke heasink hoe duur hij ook es koelt de belangrijkste plek het slechtst: de core.
probleem: de motor van de fan zit er recht boven.
oplossing: fan paar com verschuiven en als er genoeg ruimte is er een 2e opzetten met een volt modje erbij.
superstil en koeler

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

De tweede fan verstoord de stroming van de eerste, het is dus meestal ook zo dat twee fans achter elkaar minder goed werken dan een, tenzij er tussen de fans stromingsgeleiders geplaatst zijn, zoals bij een meertrappige compressor bijvoorbeeld

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Topicstarter
Nu na Re-Volt nog steeds 38 graden (kamer is nog niet warm echter... zal wel graad of 18 zijn). Zal dus echt aan blokkering luchtstroom liggen. Maar ik zal de onderste er eens uithalen (en bovenste weer terugzetten ;)). Hoezo superstil trouwens? Is die bovenste stiller dan de onderste dan?

• flippy
  • Niet online

flippy

ja
die onderste draait strak tegen de ribben aan, daardoor isie ook zo lawaaierig.
en als je de onderste eruithaalt krijg je (zie bovenstaande post van me)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Topicstarter
Ok bedankt ik ga het ff proberen! :)

• flippy
  • Niet online

flippy

wel 1rst de computer uitzetten :)

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Topicstarter
Natuurlijk! Hehe...! :7

Verwijderd

Het is fan geen ven :+

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Topicstarter
Hmm... kan zijn dat ie nog iets warmer wordt, maar na verwisselen van ven(tilator) of fan is-ie 37 graden Celcius. Alleen loeit die bovenste ven iets meer dan die onderste... beetje jammer maarja. Ik kijk vanochtend rond 11:00 nog wel of ik daar iets aan kan doen. Ik ga zo eerst maar eens pitten. 8-)

edit:

nu is-ie alweer aan 't twijfelen tussen 38C en 39C... was eerst ook zo...

• flippy
  • Niet online

flippy

gebruik fanspeed om hem op cpu belasting te laten meedraaien, werkt super.... en stil als je niks doet valt ie uiteindelijk stil....

• SliderTPP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Had naast de standaard CPU-fan en voedings-fan er twee normale 12V fans naast geplaatst, richting CPU.
Nou, ik heb nu een stofzuiger volgens het geluid en scheelt maar een graad of wat, van 56 graden idle naar 51 graden idle. Meer is dus niet altijd goed :-)
vandeweek maar es weer eruit halen en met koelpasta gaan klooien...

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Topicstarter
Mijn CPU-temp is inmiddels gestegen naar 42gr C. (nu de onderste cpu fan eruit is) De fan blijft altijd rond de 4500-4700 toeren draaien. En de herrie met de onderste cpu-fan was volgens mij toch minder. :? Toch maar weer omwisselen dus. 8-)

Ik had ook zo'n extra fan erbij gezet, toen die uitstond wist mijn CPU-temp te stijgen naar 51gr C (kast 45 gr C) tijdens het coderen van filmpjes met DivX. :( |:( Die fan staat dus weer aan.

Ik ga binnenkort mijn kast maar eens bekleden van binnen. :)

• flippy
  • Niet online

flippy

ik heb dat alang gedaan met 3 com dik acufoam, werkt goed maar is nog beter icm het "7v" geintje.
enne ik zit nu met aleen de top fan + 12cm fan er recht boven (7v) en dan zit ik op 40c met 700@933.
en stilllllll.......

Pagina: 1