koffie over toetsenbord..........op te lossen?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.988 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 10:51
ik stootte per ongeluk mijn koffie aan toen ik aan het computeren was (stom dat ik het bij de computer had)
toen zijn er blijkbaar een paar druppels koffie overheen gegaan, (in eerste instantie dacht ik dat er niks aan de hand was) maar de volgende dag bleek dat je sommige toetsen niet zo makkelijk meer kunt indrukken, ze gaan heel stroef,
nu zou dit niet zo erg zijn als het een goedkoop dingetje is van 2 tientjes, maar het is een Logitech Cordless Desktop Optical, iemand een idee of hier nog iets aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het beste zou zijn dat zodra je het net erover heen had gegooid je een paar toetsen d'r uit had gehaald waar het vooral is overheen gegaan, een beetje schoonmaken en op de kop leggen op de verwarming. Maarja, nu heeft het volgens mij nog weinig zin :{.

Wat je kunt proberen is de toetsen die erg stroef gaan eruit halen (wel zodat je ze er weer in kunt zetten), onder de kraan houden, goed afdrogen (!) en vervolgens er weer op zetten (opgedroogde koffie plakt n.m.l, kwestie van schoomaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
tja, zal het eens proberen zo, wat zit er eigenlijk onder je toetsen? een metalen plaatje toch ofzo?
(heb wel eens een goedkoop toetsenbord uit elkaar gehaald)
het toetsenbord doet het voor de rest nog perfect, alleen die paar toetsen die stroef gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46067

:D gelukkig dat ik zon pruts toetsenbordje van logitec heb en niet zon duure :)
k had een paar dage geleden ook een halve fles bier der over heen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46067

blijf van de Enter en de Spatie af trouwens :) !!!
Op zaterdag 19 januari 2002 23:01 schreef botswagen het volgende:
hoezo?
de spatie gaat ook stroef!
zijn heel moeilijk weer te krijgen zoals ze waren voordat je ze er uit sloopte :) alle gewone kleine toetsen kun je wel weer goed terug zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
hoezo?
de spatie gaat ook stroef!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 19:55
Bij mij op het werk (desktop support) maken we zulke toetsenborden wel eens schoon (onder de kraan en goed schoonmaken; vervolgens goed drogen), maar bij koffie gaan ze weg! Koffie vreet namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 19 januari 2002 22:59 schreef botswagen het volgende:
tja, zal het eens proberen zo, wat zit er eigenlijk onder je toetsen? een metalen plaatje toch ofzo?
(heb wel eens een goedkoop toetsenbord uit elkaar gehaald)
het toetsenbord doet het voor de rest nog perfect, alleen die paar toetsen die stroef gaan
BIj mij zit er een plastic geval met een rond gat erin waarin de toetsen gaan. (MS Natural Elite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:30
ik heb wellis cola erover heen laten vallen :o

maar na goed schoonmaklen heb ik hem geruild en kreeg ik een nieuwe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Ik heb ooit een heel glas Baco over mijn toetsenbord gegooid(over plakken gesproken),
toen zat ook alles vast. Toen heb ik 'm opengeschroefd en alle toetsen eruit gegooid en idd goed onder de kraan afgespoeld en teruggeplaatst, was een kl##e klus,maar hij deed het weer perfect!
(was idd een toetsenbord van een paar tientjes!)
Moet volgens mij met de jouwe ook lukken!, als je het maar heel secuur doet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23056

Pfew, ben ik ffies blij met men plankie van €11. Gaat regelmatig een pluk tabak in. Wat as, scheutje koffie, chippie etc etc. Om over de haren van de kat nog maar te zwijgen. Plankie wil maar nie kapot. Elk halfjaar ros ik alle knoppen eraf..gaat ie op zen kop zodat alles eruit pleurt en maak ik elk knoppie weer schoon met wat keukenpoetsspul. Plankie weer schoon en gassen maar weer. Doet het ondertussen al zeker 3 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26582

ik heb het in het verleden ook wel eens gehad, (ranja :()
toen heb ik het hele toetsenbord uit elkaar geschroeft en de batteryen er uit !!!! en vervolgens alle losse onderdelen die vies waren in een sopje ook de printplaat
dan vervolgens het hele zootje erg lang laten drogen (3dagen bij mij)
en dan het zootje weer in elkaar schroeven.
en het werkt weer, zoals je ziet (deze text met het ranja-logigek draadloos geschreven) *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5792

Over mijn Logitech cordless is al een keer of 4 koffie, cola, wijn heengegaan.... tja.
Was een beetje "bang" hem te cleanen..
Ach, zei een vriend, geen probleem..

Uit elkaar gehaald, lekker gesopt, weer goed gedroogd en hij doet het nog steeds prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
zal het zo ff gaan proberen, julle horen het nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

hum, ik ben ook niet altijd even handig, jus, koffie, bier en shag. Mijn remedie zoveel mogelijk muizen en pas schoonmaken als je 4 x CCCC krijgt wanneer je 1 x op C drukt. Met een wattip en een oplossing van water en andy of ajax of zo deed ik dat dan.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
Op zaterdag 19 januari 2002 23:00 schreef - het volgende:
blijf van de Enter en de Spatie af trouwens :) !!!
[..]

zijn heel moeilijk weer te krijgen zoals ze waren voordat je ze er uit sloopte :) alle gewone kleine toetsen kun je wel weer goed terug zetten...
Waarom dat dan? Omdat er zo'n ijzertje aan zit? Heb nog nooit problemen gehad met terug zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

Op zaterdag 19 januari 2002 23:14 schreef Cpt.Morgan het volgende:

[..]

Waarom dat dan? Omdat er zo'n ijzertje aan zit? Heb nog nooit problemen gehad met terug zetten....
Ik ook niet btw.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8755

leuk, "koffie over toetsenbord....op te lossen?"
....als 't oploskoffie is, zal dat best wel lukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 19 januari 2002 23:21 schreef Melody het volgende:
leuk, "koffie over toetsenbord....op te lossen?"
....als 't oploskoffie is, zal dat best wel lukken :+
ROFL! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
het is inmiddels ook gelukt,
bedankt voor jullie tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35354

Hoe is het gelukt dan? door hem schoon te maken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:36

Zoefff

❤ 

Op zaterdag 19 januari 2002 22:54 schreef botswagen het volgende:
ik stootte per ongeluk mijn koffie aan toen ik aan het computeren was (stom dat ik het bij de computer had)
toen zijn er blijkbaar een paar druppels koffie overheen gegaan...
Waarom zet je je koffie dan ook niet in je ingebouwde bekerhouder-laatje?!?! :+

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 13:59
Was het oploskoffie? :P

Euh, batterijtjes eruit, goed afspoelen en dan een paar dagen goed laten drogen!

Zo heeft de mijne het ook overleefd

- hardware always changes.. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23180

ik heb hier een logitech cordless desktop pro... alleen het keyboard nog.. die heeft veel overleefd.. verf.. soep.. cola.. bier.. yoghurt... alles...

oplossing..

voorzichtig uit elkaar schroeven..

helemaal schoon (en vooral droog!!) maken..

knopjes eventueel 'afwassen'.. drogen.. terugzetten..

zo leeft mijn keyboard al 3 jaar.. (op nog steeds dezelfde set batterijtjes!)

[edit]

alle knoppen kunnen er zonder problemen af en op... bij el-cheapo geeft dit wel eens problemen.. maar logitech is kwaliteit he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Even toch een simpele opmerking, die al eerder is geplaatst: Koffie vreet printbanen weg! Maak dit onmiddelijk schoon. Het heeft mij zelf een laptop gekost, omdat ik dacht dat het wel zou drogen. Na een paar weken kwamen de printbanen los van het lcd scherm. Dus wees gewaarschuwt.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 18:25

LauPro

Prof Mierenneuke®

Wat doen jullie toch allemaal moeilijk, je hebt ook een wasmachine thuis! (toch?)

Als je voorzichtig in een (stoffe) zak doet en dan een kort programma -> problem solved!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je toetsenplak in de wasmachine? OMG...gaat dat ding op 1000 toeren draaien hoor je alleen maar vanalles kletteren. Lijkt me nie echt een goede oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

Op zondag 20 januari 2002 14:01 schreef laupro het volgende:
Wat doen jullie toch allemaal moeilijk, je hebt ook een wasmachine thuis! (toch?)

Als je voorzichtig in een (stoffe) zak doet en dan een kort programma -> problem solved!
ROFL!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
volgende keer je keyboard plastificeren ? :? :P

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:03
dude, is niks ergs aan als er koffie overheen pleurt, mij ook gebeurt. betreffende toetsen losgehaald en (snel) schoon gemaakt en er weer op gepleurd, jaartje later en je merkt het wel, hij doet 't nog! (voor de stomkoppen: ik typ nu dus op datzelfde keybord waar mij een jaar geleden koffie overheen is gepleurd)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Belangrijkste is dat in die Logitech toetsenborden de contacten gaan via dunne metalen lijntjes op een plastic 'sheet'.

Wanneer je daar bv. cola overheen gooit (zoals ik eens deed ja :D , vreet dit enorm snel aan, binnen een week was het doorgeroest. Koffie zal wel net zo'n werking hebben, dus heel snel openmaken, goed schoonmaken en vooral drogen.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13087

En daarom moet je 'm dus meteen schoonmaken... ik heb al meerdere glazen [random frisdrank here] over m'n keyboard en muis gegooid... bij het keyboard was het een kwestie van onder de kraan houden, alle toetsen er uit, 3 plastic laagjes schoon en droog maken en weer in elkaar schroeven...

Muis is een ander verhaal :( Gisterenavond een half glas chocomel over m'n IntelliExplorer gegooid ;) Is ook al de 3e keer ofzo, hij doet 't nog steeds... maar elke keer wel weer slechter, ik krijg 'm niet uit elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44594

bwah... ik wil al n tijdje me caps-lock eraf slopen maar krijg um dr niet uit :( toch vaag, want ik heb bij hetzelfde toetsenbord wel es de hele rij F-toetsen omgedraaid gezien... ben ik niet grof genoeg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:03
ligt eraan hoe je 'm er af wil halen, meestal lukt het niet met je vingers alleen, gebruik eens twee nagelvijlen of schroevendraaiers die je tegenovergesteld positioneerd

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 20 januari 2002 21:01 schreef MaikelG het volgende:
Belangrijkste is dat in die Logitech toetsenborden de contacten gaan via dunne metalen lijntjes op een plastic 'sheet'.

Wanneer je daar bv. cola overheen gooit (zoals ik eens deed ja :D , vreet dit enorm snel aan, binnen een week was het doorgeroest. Koffie zal wel net zo'n werking hebben, dus heel snel openmaken, goed schoonmaken en vooral drogen.
Ik ga dus nooit een Logitech plankje halen dan, ik knoei veel te graag op me plankie ;) Wat een bende eigenlijk die cola en koffie als ie zo snel aanvreet. Denk dat als je veel knoeit dat je maar een plankie moet pakken waar de printplaat onder een plaat zit met daar de knoppies op. Een soort van lekbak in je keyboard dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26298

Gewoon uitspoelen onder water en laten drogen..

Ik heb zelf een ouderwets cherry plankje..
Die heeft geen problemen met de vaatwasser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Netjes losschroeven, niet bang zijn (die dingen zitten simpel in elkaar) en met een sopje eroverheen, goed nat (maar geen liters). Alles wat echt plakt: wattenstaafje met nagellakremover (plantaardige niet die echte aceton) erover wrijven, klaar -> drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper
  • Laatst online: 05-06 13:17

joskuiper

PapaCooper

koop een nieuwe man!
kost toch bijna nix

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 21:07
't Is vooral de suiker die het probleem geeft. Die vreet aan de banen in je toetsenbord. Als je dus frisdrank en vervuilde koffie over je toetsenbord knoeit, meteen schoonmaken. In geval van water of zwarte koffie, gewoon even op de verwarming.

Geen beurs, geen tempo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

Op maandag 21 januari 2002 11:04 schreef Rage_667 het volgende:
koop een nieuwe man!
kost toch bijna nix
Uhm, hij heeft Logitec Cordless optical, hoor! ;)
Pagina: 1