Vage gedoe met gevoeligheid

Pagina: 1
Acties:

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
91 dB Schalldruck (1Watt/1m)
Gevoeligheid van de Infinity Delta 70 speaker. Doe van de Delta 60 is een hele dB lager. Hoe kan dat? De Delta70 is compleet hetzelfde behalve een extra midrange driver. Door die extra midrange driver kan de gevoeligheid toch niet opeens 1dB hoger worden? Wat is dit voor onzin? Ik neem aan dat de met Schalldruck "gemiddelde gevoeligheid" bedoelen?

Waarom heeft de Delta70 deze gevoeligheid terwijl de Delta60 "maar" een gevoeligheid van 90dB heeft. Hoe kan dat nou, alsof de gevoeligheid omhoog gaat als je een extra driver toevoegt in een speaker... Ik snap daar geen zak van.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
FAQ

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Die gevoeligheden, iedereen meet het toch op zo'n manier dat het hem het beste uitkomt. Veel fabrikanten zullen het punt nemen waar de luidspreker de hoogste spl geeft, ipv de gemiddelde waarde te nemen.
En door een extra midrange kan je wel zeker een hogere gevoeligheid krijgen. Als die twee drivers parrallel staan heb je wel 3 dB (of zelfs nog iets meer) extra. Meestal wordt er gewoon uitgegaan van 2.83V namelijk.