Dan nu maar in 1x ... paar vragen over slack 8.0

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08
Joah daar ben ik weer he, hehe dit maal voor de laatste keer hoop ik hehe

ik draai nu dus slackware 8.0, maar zit nog met 'n paar problemen te kampen:
1. als ik iets wil compilen ... bijv ben nu met KXIcq .. en voor dat die klaar is met MAKE ben ik al weer 10minuten verder, is dit normaal? ik zit hier op een TB 1.2ghz .. 256mb ddr geheugen en linux staat op 'n ATA/100 hd...
2. De meeste letters in m'n browser zien er verneukt uit, ik gebruik nu uhmm Konqueror, en als ik naar Nvidia.com ga, kan ik gewoon niet lezen wat er allemaal staat .. ik moet nog effe weten hoe ik 'n screenshot moet maken dan post ik die wel effe hier ... ik heb btw al wat liggen kloten met die lettertypes maar dat heeft ook 'niet veel' geholpen ... als iemand mij van deze 2 problemen kan verlossen, ben ik um heel errug dankbaar :):)

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
1. Compilen duurt over het algemeen best lang. sommige programma's langer dan anderen. 10 minuten lijkt me aardig normaal

2. Truetype Fonts is wat je zoekt :)
doe maar een search ofzo

PSN: Houtvlot

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

offtopic:
is slack je eerste distro

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• De_Bastaard
jup
dit is m'n eerste distro :)

• dinges
  • Niet online
woei een die hard :)

• De_Bastaard
Tsja .. ik dacht moet toch ergens mee beginnen he :) en me bro zei dat slackware wel ok was, dus toen zette ik die der maar eens op he :)

Verwijderd

Zoek eens naar kfontinstall om je TTF te installeren, moet je wel nog freetype2 opnieuw compileren, want de slackware install van die lib zit ie niet :( . Compileren van bepaalde programma's kan lang duren, vooral als ze in C++ zijn geschreven en/of met QT gecompileerd worden. En alle programma's beginnend met een K verdenk ik van dergelijke eigenschappen (kernel etc uitgezonderd :) ).
Daarnaast is Slackware geoptimaliseerd voor een i386 en haalt dus niet uit je processor wat er in zit.

• dinges
  • Niet online
Op zaterdag 19 januari 2002 23:41 schreef janjanjansen het volgende:

Daarnaast is Slackware geoptimaliseerd voor een i386 en haalt dus niet uit je processor wat er in zit.
laat die jongen nou niet aan gentoo beginnen ;)
slack is al ingewikkeld genoeg :P

Verwijderd

Hoe heet die install directory met alle packages op de Slackware cd ook al weer ? Juist SLAKware >:)

• dinges
  • Niet online
:D
maar jij was eerst toch zo een slackware fan?
nu niet meer?

• De_Bastaard
hmm ja dat ie op m'n athlon ongeveer evensnel draait als op mijn overgeklokte Pentium 166 @ 200MMX dat merkte ik wel jah :) en uhm ja ik heb hier zo'n DVDtje liggen, van LinuxFormat ofzoiets, 'n magazine blablabla, en daar zit nu dus ook zo'n directory op met allerlei font-stuff .. en rara wat er ook bij zit .. jaja freetype2 :) en ik heb em al geinstalleerd en dat KFontInstall heb ik ook geinstalleerdmake
[2]: Leaving directory `/home/de-bastaard/kfontinst-0.10 <-- joh check dit, HIJ IS KLAAR !! :)
en uhm hoe zit et nu dan verder? moet ik al die 'corefonts' van M$ downloaden en die dan converten ofzo? ik heb al gesearched hier naar Truetype, en toen kwam ik maar op 2 threads uit .. en tsja .. ik ben beetje errug newbie, dus ik weet niet echt wat te doen hehe

Verwijderd

Slackware is een prima distro. Ik heb nog 4 machines op Slackware en 1 op Gentoo. Ik heb echter wel zorg in de toekomst van Slackware, het is momenteel een one-man show en de vraag is of een one-man show de boel kan bijhouden in deze steeds snellere updatende Linux wereld.

Verwijderd

[2]: Leaving directory `/home/de-bastaard/kfontinst-0.10 <-- joh check dit, HIJ IS KLAAR !! :)
en uhm hoe zit et nu dan verder? moet ik al die 'corefonts' van M$ downloaden en die dan converten ofzo? ik heb al gesearched hier naar Truetype, en toen kwam ik maar op 2 threads uit .. en tsja .. ik ben beetje errug newbie, dus ik weet niet echt wat te doen hehe
Zit in je controlpanel als optie nu :)

• De_Bastaard
ok heb et gevonden, nu vind ie allerlei fonts enz, maar als ik dan 'Apply' doe krijg ik verschillende AFM Errors bij een x-aantal fonts ... wat is 't probleem?

Verwijderd

Het is wel een KDE progsel, dus in Gnome zul je mm niet zien. In kcontrol zou die er bij moeten staan. Ik heb kfontinstall hier op het moment niet geinstalleerd, maar zou moeten staan in configuratiecentrum (dus control center zou goed kunnen) optie Uiterlijk & Gedrag (wat een naam, ik zou haast weer engels installen :) )

• De_Bastaard
ik heb ook alleen KDE erop staan :) volgens mij zijn der nu wel 'n boel fonts geinstalleerd, maar sites zien er nog steeds fucked up uit ... dit zijn allemaal van die vierkante letters bijv. volgens mij is dit uhm Console ofzo :) en Nvidia.com is nog steeds _niet_ te lezen.

hij staat bij mij trouwens in control center -> System - Font Installer

Verwijderd

dat nvidia.com niet te lezen is klopt :). Ik kom er niet op. Welke browser gebruik je. Soms moet je ff wisselen tussen mozilla en Konqueror. Site kan bijv in Mozilla bagger zijn en in Konqueror goed, en andersom. Gelukkig wel steeds minder sites. Verder kun je nog anti-aliased fonts aan- of uitzetten. Gewoon ff paar dingen proberen. :)

• De_Bastaard
ik gebruik Konqueror ... maar ik heb net Opera 6.0 gedownload, is die 'n beetje ok tegenover Netschaap/Konqueror? Mozilla heb ik nog niet geprobeerd

Verwijderd

Opera is een snelle browser. Niks mis mee. Mozilla/ Netscape 6.2 is ook prima maar duurt ff voor die geladen is. Daarna is ook die razendsnel. :)
[edit] Mozilla door Opera vervangen . }:O

• De_Bastaard
en opera??
Pagina: 1