Toon posts:

B&O tv met defect

Pagina: 1
Acties:
  • 1.160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een ouwe Bang & Olufsen Beovision gekregen :)
Maar het probleem is: Ik zet em aan, en vervolgens komt er heel even geluid, geen beeld want dar duurt het te kort voor, en dan gaat ie weer uit. Dit herhaald ie 4x en vervolgens blijft ie uit.
Stroom eraf, stroom erweer op, en het hele zootje herhaalt zich.
Aan de schakelaar ligt het niet, die was namelijk versleten, en heb ik vervangen voor een stevige snoerschakelaar (draden zijn in tv gewoon aan elkaar "gekroonsteent")
Iemand een id wat er mis kan zijn? Een defecte kanelenkiezer oid?
Ik zit echt te wachten op beter tv-geluid, en in die tv zit dus gewoon een lompe klankkast alleen voor de tvspeakers :)

En nee, ik heb niet de verkeerde draadjes aan elkaar gezet in de tv, bruin aan bruin en blauw aan blauw. Ook in de schakelaar geen kortsluiting, de schakelaar is niks mis mee.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft echt niemand een id??

(ik zal niet meer schoppen voor vanmiddag)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Gaat hij helemaal uit of komt hij in de standby-stand? Het probleem met dit soort defecten is dat het zoveel oorzaken kan hebben. De voeding kan stuk zijn, of de microcontroller, of er kan iets kortsluiting maken... Je moet zien dat je een schema van dat ding krijgt. Met een multimeter kun je dan meestal het defect wel vinden. En als het je alleen maar om beter geluid gaat kun je ook van je oude TV het geluid uit de SCART aansluiting halen en naar de stereoinstallatie voeren.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 16:38

dodo79

witte dikke tonnie

Geef et typenummer van die beovision es op.
ik kan wel aan schema's komen van b&o, ik werk bij een b&o dealer namelijk.

greetz dodo79
Op zaterdag 19 januari 2002 22:29 schreef SLC-Axe het volgende:
Ik heb vanmiddag een ouwe Bang & Olufsen Beovision gekregen :)
Maar het probleem is: Ik zet em aan, en vervolgens komt er heel even geluid, geen beeld want dar duurt het te kort voor, en dan gaat ie weer uit. Dit herhaald ie 4x en vervolgens blijft ie uit.
Stroom eraf, stroom erweer op, en het hele zootje herhaalt zich.
Aan de schakelaar ligt het niet, die was namelijk versleten, en heb ik vervangen voor een stevige snoerschakelaar (draden zijn in tv gewoon aan elkaar "gekroonsteent")
Iemand een id wat er mis kan zijn? Een defecte kanelenkiezer oid?
Ik zit echt te wachten op beter tv-geluid, en in die tv zit dus gewoon een lompe klankkast alleen voor de tvspeakers :)

En nee, ik heb niet de verkeerde draadjes aan elkaar gezet in de tv, bruin aan bruin en blauw aan blauw. Ook in de schakelaar geen kortsluiting, de schakelaar is niks mis mee.

omdat het kan!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een BeoVision 8802, en hij gaat volledig uit, het ledje brand niet meer. Pas nadat je de stroom erafhaalt en em weer aanzet begint ie overnieuw.
Een schema zou zeer welkom zijn.
En, het gaat niet alleen om het geluid, hij is ook twee keer zo groot als mn huidige tv :)
Trouwens, zijn er universele afstandbedieningen te vinden die ook geschikt zijn voor B&O?

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Voor zowat alle TV's zijn vervangende afstandsbedieningen te krijgen. Vast ook wel voor B&O.

Verwijderd

zat aan de schakelaar niet toevalig een start contact
ik zou als ik jou was een nieuwe orginele scakelaar er in zetten

• unitzero
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 13:22
Voor B&O zijn niet tot nauwelijks vervangende ab's te vinden. Bereid je maar vast voor... De meeste universele ondersteunen dus geen B&O...

Verwijderd

Topicstarter
Hmzz, het was exact zon schakelaar als ook in AT kasten zit ingebouwd, dus een rechthoekig kastje met een vierkant schuifdingetje eraan :)
ik weet niet hoe een startcontact eruiziet, maar het ding verbond het netsnoer (2-aderig) met een snoer dat de tv ingaat (ook 2 aderig). Ik heb simpelweg blauw aan blauw en bruin aan bruin gezet.

Verwijderd

nou in 50% van de tv's zit een start contact om de microprossesor op te starten en die verslijten wel eens
hier dus blijkbaar niet
Pagina: 1