waarom? mozilla vs IE

Pagina: 1
Acties:

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
waarom is bij mozilla een
code:
1
2
3
window.open('blaat.html', '' ,'toolbar = 0, location = 0, 
directories = 0, status = 0, menubar = 0, scrollbars = 0, 
resizable = 0, left=0, top=0, width=100, height=100')

de hoogte inclusief de titlebar, en bij IE exlusief? :?
Ik wordt zo schijtziek van die non-uniformiteit af en toe. Ik kan hier dus niets mee.
Ik wil gewoon dat de hoogte de hoogte is van de content die ik toe wil voegen. Nu moet ik dus de hoogte van de titlebar voor mozilla (en NS dus) mee gaan rekenen, maar wie zegt dat die onder alle besturingssystemen dezelfde hoogte is?
* crisp wordt steeds minder voorstander van crossbrowser proggen

Intentionally left blank

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

ik houd alleen wat betreft de layout en echt belangrijke dingen nog wat rekening met mozilla. voor de rest test ik alleen in IE...
dan zit je al bij 90% van je gebruikers goed

This too shall pass

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Zo ook de scrollbar;
hij is standaard 16px breed, maar wie zegt dat windows users hem niet breder of smaller maken?
denk hier bij aan een frame voor een menu, waar bij kleinere reso's mogelijk een scroll in komt. wat doe je dan, maak je tabel 16px smaller dan ut frame. maar als iemand zn scrollbar breder heeft?
Onder WinXP is geloof ik de scrollbar altijd de skinkleur, ook al gebruik je css... dus dan gaat die vlieger ook niet meer op.

bovendien wil ik weten wat jij met een vaste maat bedoelt, let je dan ook op resolutie? want als de page op 1024×768 in IE precies past, wat dan op 800×600? En dan krijg je bij Mozilla een dubbel probleem...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 22:12 schreef sharkyOnline het volgende:
ik houd alleen wat betreft de layout en echt belangrijke dingen nog wat rekening met mozilla. voor de rest test ik alleen in IE...
dan zit je al bij 90% van je gebruikers goed
Tsja, dat weet ik ook. Als ik de weblogs bekijk heeft 99% van de bezoekers IE, maar toch... Als je kijkt naar de reacties op de nieuwe NS site heb je toch te maken met veel gebruikers die een non-IE browser gebruiken.
Voor een commerciele site wil ik die gebruikers natuurlijk niet uitsluiten (hoewel NS4.x al bijna een no-go is, en Opera geen goede DHTML ondersteuning heeft).
Dus wil ik iig IE4+, NS6+ en mozilla ondersteunen.
Op deze manier wordt dat natuurlijk erg lastig..

Intentionally left blank

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 22:20 schreef Toeter84 het volgende:
Zo ook de scrollbar;
hij is standaard 16px breed, maar wie zegt dat windows users hem niet breder of smaller maken?
denk hier bij aan een frame voor een menu, waar bij kleinere reso's mogelijk een scroll in komt. wat doe je dan, maak je tabel 16px smaller dan ut frame. maar als iemand zn scrollbar breder heeft?
Onder WinXP is geloof ik de scrollbar altijd de skinkleur, ook al gebruik je css... dus dan gaat die vlieger ook niet meer op.

bovendien wil ik weten wat jij met een vaste maat bedoelt, let je dan ook op resolutie? want als de page op 1024×768 in IE precies past, wat dan op 800×600? En dan krijg je bij Mozilla een dubbel probleem...
wb resolutie praat ik altijd over < 800 x 600; da's namelijk de minimale resolutie waar ik rekening mee hou.
Dat de scrollbars een ander kleurtje hebben bij de gebuikers kan ik mee leven, niet als die breder is dan ik rekening mee hou omdat dan de content niet meer past... (zelfde dus voor de titlebar).
Ik moet uit kunnen gaan van een bepaalde width en height voor mijn content, anders heb ik een probleem (of de gebruiker omdat 'ie een stuk niet ziet).

Intentionally left blank

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Netscape 6 heeft dit probleem niet. Aangezien NS6 gebaseerd is op een oude build van Mozilla neem ik aan dat het een bug is in de laatste release van Mozilla. Ik lees veel over window sizing errors in de huidige Mozilla release.
Anywayz, ik heb het nu opgelost door te checken of de browser mozilla is (dat wil zeggen: als er geen 'Netscape' in de useragent string staat - voor de rest identificeert NS6 zich precies hetzelfde als Mozilla), en dan de window 59 pixels te vergroten.
Ugly, maar het is niet anders... Verder is het wel een fijn browsertje.

Intentionally left blank

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 18:18 schreef crisp het volgende:
Netscape 6 heeft dit probleem niet. Aangezien NS6 gebaseerd is op een oude build van Mozilla neem ik aan dat het een bug is in de laatste release van Mozilla. Ik lees veel over window sizing errors in de huidige Mozilla release.
klopt helemaal, zit nu met een build van de 17e en daar zit die vervelende resize bug dus weer in, maar het wordt toch wel weer gefixed.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 09:52 schreef Shadow3333 het volgende:

[..]

klopt helemaal, zit nu met een build van de 17e en daar zit die vervelende resize bug dus weer in, maar het wordt toch wel weer gefixed.
Ik was al bang dat ik een monoloog aan het houden was hier :o
Anywayz ik liep dus tegen dit soort problemen aan bij het omzetten van mijn pop-up puzzel naar een layer versie :D
Inmiddels bijna af, en compatible met IE4+, Mozilla, Opera 6 (jawel!) en NS6+. NS4 ga ik me nog over beraden...

Intentionally left blank

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Crossbrowser is belangrijk, check de ophef maar die de NS site heeft gemaakt met z'n IE only.

90% is leuk, maar 90% is niet voldoende.

|{ brrr }] |

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 10:23 schreef crisp het volgende:

Ik was al bang dat ik een monoloog aan het houden was hier :o
Anywayz ik liep dus tegen dit soort problemen aan bij het omzetten van mijn pop-up puzzel naar een layer versie :D
Inmiddels bijna af, en compatible met IE4+, Mozilla, Opera 6 (jawel!) en NS6+. NS4 ga ik me nog over beraden...
yay! puzzelen :) goed van je, kijk er nu al naar uit.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op zaterdag 19 januari 2002 22:22 schreef crisp het volgende:

[..]

Tsja, dat weet ik ook. Als ik de weblogs bekijk heeft 99% van de bezoekers IE, maar toch... Als je kijkt naar de reacties op de nieuwe NS site heb je toch te maken met veel gebruikers die een non-IE browser gebruiken.
Voor een commerciele site wil ik die gebruikers natuurlijk niet uitsluiten (hoewel NS4.x al bijna een no-go is, en Opera geen goede DHTML ondersteuning heeft).
Dus wil ik iig IE4+, NS6+ en mozilla ondersteunen.
Op deze manier wordt dat natuurlijk erg lastig..
Je moet rekening houden dat de NS best wel in de spot-light staat. En toen aantal personen er achter waren gekomen dat de site bruut de niet IE gebruikers weg kickt zijn ze in het nieuws gekomen.
En vervolgens zijn er veel tweakers die "even" Netscape hebben gepakt om te kijken hoe slecht het wel niet was, om daarna weer vrolijk door te surfen met hun standaard IE.

Persoonlijk vind ik het voldoende om IE4+, NS6+ sites te maken. Als de klant meer wil, kan dat natuurlijk ook. Maar daar hangt dan wel een extra prijs kaartje aan.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

WTF? IE is toch Mozilla????

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 12:32 schreef Commodore64 het volgende:
WTF? IE is toch Mozilla????
IE is idd gebaseerd op Mozilla 4. NS6 is gebaseerd op Mozilla 5. Gebaseerd op wil echter niet zeggen dat het hetzelfde is...

Intentionally left blank

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Mijn IE zegt: "Based on NCSA Mosaic."
Nergens iets over Mozilla te bekennen...

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 10:56 schreef Yellow het volgende:
Crossbrowser is belangrijk, check de ophef maar die de NS site heeft gemaakt met z'n IE only.

90% is leuk, maar 90% is niet voldoende.
Jammer dat die ophef alleen voor 99% vanaf dit forum kwam, door gebruikers die normaliter met Msie browsen. Maarja, daar zijn kinderen voor.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 21 januari 2002 12:36 schreef crisp het volgende:

[..]

IE is idd gebaseerd op Mozilla 4. NS6 is gebaseerd op Mozilla 5. Gebaseerd op wil echter niet zeggen dat het hetzelfde is...
nee joh
netscape is gebaseerd op mozilla
windows is toch ook niet gebaseerd op linux?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Msie is based on Mosaic ;)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Dan ben ik zeker in de war met de useragent string van IE, daar staat nl iets met Mozilla/4 - zal wel 'compatible met' mee bedoelt worden.

edit:

dit bedoel ik:
navigator.userAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.5; Windows NT 5.0)

Intentionally left blank

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Op maandag 21 januari 2002 20:57 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Jammer dat die ophef alleen voor 99% vanaf dit forum kwam, door gebruikers die normaliter met Msie browsen. Maarja, daar zijn kinderen voor.
Touche .. alhoewel Yellow nog immer Opera thuis gebruikt voor 99% van de zaken (behalve de NS site :))

|{ brrr }] |

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 21:14 schreef Yellow het volgende:

[..]

Touche .. alhoewel Yellow nog immer Opera thuis gebruikt voor 99% van de zaken (behalve de NS site :))
Dat kan al weer hoor ;)

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 21:14 schreef Yellow het volgende:

[..]

En DAT snap ik nou niet. Waarom een browser gebruiken die pas 10% van de DOM ondersteund :? ...
Pagina: 1