Toon posts:

Netwerk tussen XP en win 2000 Prof

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee Hallo,

Ik probeer al een tijdje lang een netwerk te krijgen tussen een computer met XP en een computer met win 2000.
De netwerkkaarten zijn goed geinstalleerd, toch verteld XP telkens dat de netwerkkabel niet is aangesloten. Ik heb het geprobeerd met een normale en met een Cross-Kabel. Allebei geeft geen effect. De lampjes beginnen niet te knipperen.

Kan het zijn dat XP en 2000 niet samen kunnen werken?
Wat kan ik nog doen?

Verwijderd

Hej,

Bij mij DEED het het tot nu toe perfect met een Realtek kaartje, automatisch netwerk herkend en zo...
Maar nu opeens, nu ik even mijn kabel in een andere ouwe PC gedouwd had om vanaf daar wat bestanden over te zetten naar de hostcomputer, doet-ie het niet meer (ja, ik heb de kabel weer teruggedaan). Eerst zei XP dat m'n netwerkkaart niet meer startte, na herinstallatie van het kaartje werkt het kaartje goed (aldus XP) en het netwerk wordt met succes geïnstalleerd (nog zo'n citaat) maar ik vind de host niet noch dat ik vanaf de host mijn PC kan vinden.

Iemand een idee?

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

hmm heb je hub er tussen of direct van pc tot pc?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

als je er geen hub tussen hebt kan 't zijn dat bijvoorbeeld net je cross kabel kapot is waardoor het dan inderdaad met beide kabels niet werkt.
of natuurlijk een kapotte netwerkkaart ?