Toon posts:

[JAVA] Components

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen!

Ik ben al geruime tijd bezig met het maken van components in Java om applicatietjes een eigen look and feel te geven, zonder gebruik te maken van de Swing functies, zodat mensen die mijn applets gebruiken geen onnodige downloads hebben.

Mijn vraag is of andere mensen die ook doen, en zo ja, wat voor components zij zoal gemaakt hebben.

Ikzelf heb Windows XP buttons,checkboxes,radio buttons e.d. allemaal al gebouwd, zodat je java 1.1 al een win XP feel kan geven, zonder dat je daarvoor swing moet hebben.

binnenkort waarschijnlijk wel te downen van mijn site, moet ze nog een keertje documenteren en klaarzetten enzo...

Laat me horen waar je mee bezig bent!
code:
1
<a href='http://tumbleweed.dhs.org'>Website (nog niet altijd online, server moet nog geinstalled worden :))</a>

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 21:56 schreef whitehead het volgende:
<a href='http://tumbleweed.dhs.org'>Website (nog niet altijd online, server moet nog geinstalled worden :))</a>
[behulpzaam]
Website
[/behulpzaam]

Post eens wat van die plaatjes die je al gemaakt hebt! :P

Verwijderd

Topicstarter
Plaatjes komen wel op m'n website, terzijnertijd :)

Voorlopig wil ik eerst eens weten wat de rest van java-minnend nederland uitvoert! :)

Goede url (thanx!!) Tumbleweed.dhs.org

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

mmm, Ik vind swing eigenlijk wel ok, en ik heb liever dat iederen zo snel mogelijk van java1.1 afstap..
in 1.4 zit een betere windows Look&feel heb ik me laten vertellen

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
wasigh: in 1.4 zit een betere windows Look&feel heb ik me laten vertellen
Door wie? :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja, da's wel leuk, maar als je applets maakt, dan is het slimmer om java 1.1 te ondersteunen.

Want het grootste deel van het internetpubliek gebruikt geen java-plugin. En microschoft ondersteunt niks anders dan de 1.1 standaard.

Plus heb ik uit eigen ervaring gemerkt dat je best een eind komt door de components zelf te bouwen... 't Is niet eens zo moeilijk!

En het gaat dan ook niet eens om de XP look-and-feel... gewoon om een 'eigen' (persoonlijke) look-and-feel.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Dan nog zou ik niet voor het ouderwetse 1.1 bliven bouwen. Als iedereen dat maar doet komen we nooit vooruit.

AWT wordt over het algemeen als "minder leuk" ervaren en Swing lost dat voor het grootste gedeelte op...

Mensen moeten toch ooit upgraden hoe eerder hoe beter! Voor microsoft zijn op de sun site de juiste plugins te downloaden btw...

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je gelijk in...

Maar ik bouw ook applets voor scholen, en het 'stugge' systeembeheer daar weigert in de regel om nieuwe plugins te downloaden.

Daar kan ik niet tegenop, enige oplossing is backwards compatible zijn...

Het kan, en het moet maar :)

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Er staat mij nog iets heel vaags bij dat je met jdk1.1 ook een swing jar kon downloaden en zo alsnog wat basis swing functionaliteit had.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Hum ik ben erg benieuwd naar je resultaten, want het valt zeker niet mee om op een goede manier deze componenten te implementeren. Het is zelfs vrijwel onmogelijk voor een solo-projectje imho...

Ik denk dat je er daarom dan ook verstandiger aan doet om toch eens aan Swing te denken. Veel basiswerk is dan al voor je gedaan. Serieuze Java ontwikkelaars zijn toch al niet veel meer met 1.1 bezig.

Je site is nu down, dus ik kan het niet bekijken.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet dat ik niet aan Swing wil beginnen hoor, integendeel, heb er al veel mee gewerkt.

Probleem is dat er voor bepaalde applicaties een paar eisen zijn:

- Liever geen plug-ins
- Minimale downloads (dus geen swing jar o.i.d.)
- Compatible zijn met de meeste browsers (applets)

Aan deze eisen moet ik doorgaans voldoen. Om dan een applet te maken die gebruik maakt van awt, is gewoon lelijk. Door zelf components te maken, krijg je een mooiere applicatie, die vervolgens wel compleet compatible is met zo'n beetje alle browsers en alle versies van java.

Dat is wat ik probeer te bereiken. (Op een simpele, onprofessionele manier.)

• mbravenboer
whitehead: Dat is wat ik probeer te bereiken. (Op een simpele, onprofessionele manier.)
Inderdaad, dat begrijp ik ook wel.

Je moet echter goed beseffen dat men bij Swing hetzelfde getracht heeft: mooie componenten, mogelijkheid voor skins en dergelijke. Als je je probleem dus professioneel en niet kort door de bocht wilt oplossen ben je in feite Swing opnieuw aan het implementeren. Voor Swing is er ook al een soort MS Windows XP Look and Feel in de Skin Look and Feel.

Ik kan btw nog steeds niet op je site komen...

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, ik ben mij server aan het opbouwen as we speak, maar dat kost alleen een bende tijd :)

Voorlopig is er echter nog niet veel te zien daar, behalve oeverloos gelul en wat albuminfo. Maar ik ben er nog mee bezig!

En wat betreft Swing, als ze de look-and-feel ervan nog net een tandje aanscherpen, dan heb ik er helemaal geen problemen meer mee :) (Basic swing look-and-feel vind ik geen kaskraker namelijk)

Maarja, als ik blijf zeiken wordt ik te snel oud :)

Verwijderd

Maar waarom bouw je een WinXP L&F, die is ten eerste lelijk en waarschijnlijk wordt ie ook erg sloom...
En een fatsoenlijke Windows Classic L&F maken, dat hebben de programmeurs van Sun dan alweer voor je gedaan in 1.4... ;)

Ik reageer een beetje kritisch omdat deze zelfgemaakte L&F's vaak onduidelijk zijn, omdat gebruikers dit uiterlijk nog nooit gezien hebben, en omdat ze vaak erg traag zijn. :)

Verwijderd

Topicstarter
Kritisch zijn mag natuurlijk, maar ik bouw dus geen look-and-feel als zodanig.

Ik bouw gewoon losse onderdelen waarmee ik een beetje een look-and-feel creeer.

Maar qua snelheid zijn ze soms nog sneller ook, omdat allemaal extra functionaliteit die niet gebruikt wordt eruit gelaten wordt.

't Ligt er letterlijk aan wat je ermee wilt bereiken

• mbravenboer
Hum je site is nu bereikbaar, maar ik kan nergens code, screenshots of applets vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Komt nog, geduld!

Verwijderd

/me komt niet op je site hoor.. :'(

• tomato
  • Niet online
mbravenboer: Hum je site is nu bereikbaar, maar ik kan nergens code, screenshots of applets vinden?
whitehead: binnenkort waarschijnlijk wel te downen van mijn site, moet ze nog een keertje documenteren en klaarzetten enzo...
:Y)

• mbravenboer
Ik was enigszins in de war omdat het nut van deze melding me ontgaat als je niets kunt zien of downloaden ;) .

• tomato
  • Niet online
mbravenboer: Ik was enigszins in de war omdat het nut van deze melding me ontgaat als je niets kunt zien of downloaden ;) .
whitehead: Mijn vraag is of andere mensen die ook doen, en zo ja, wat voor components zij zoal gemaakt hebben.
[..]
Laat me horen waar je mee bezig bent!
*D

Ik hooop dat je nu niet meer in de war bent? :P ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt grootst in bescherming genomen hier :D

• tomato
  • Niet online
whitehead: Ik wordt grootst in bescherming genomen hier :D
Als je die stuff niet snel op je site zet word ik ook ongeduldig, dus... >:) ;)

• mbravenboer
tomato: Ik hooop dat je nu niet meer in de war bent? :P ;)
tomato, je bent een held! *D . Ik ben helemaal uit mijn verwarring ;) .

Hum, wat ik doe dus? Wel: ik heb een hekel aan tekenen in AWT :+ . Ik gebruik zelf naar grote tevredenheid Swing. Wel heb ik al regelmatig zitten denken aan een kwalitatieve Look and Feel implementatie van de Modern Look van Mozilla. Die heeft namelijk wel een aantal hele leuke aspecten en ziet er bovendien gelikt uit :) . Er is wel een skin voor de Skin Look and Feel die Mozilla na tracht te doen, maar dat is een zeer matige implementatie IMHO.

Maar goed, ik ben dus niet bezig met het tekenen van MS Windows XP componenten :) .

Verwijderd

Hoe maak je die componenten dan, teken je die helemaal of zijn het plaatjes, die je kan maken met PrtSc ofzow... :?

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan je zelf beslissen...

Buttons met skins, imagemaps... Zoiets als winamp is in java is zeker mogelijk...

Het ligt eraan wat je zelf precies wilt...
Pagina: 1