Toon posts:

KDE status dock+hottopic?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
in SA was te lezen over een programma genaamd Hottopic. er is ook een linux versie van uit en die probeer ik nu aan de praat te krijgen.

ik ehb wat mail wisselingen met de linux develoepr van hottopic gehad en het kwam er op neer dat ik KDE status dock aan moest zetten, maar wat is dit? en hoe moet dat?

heeft iemand ook als ervaring met hottopic onder KDE 2.2.2?
het btreft kernel 2.4.17 op en duren 700 met 192 mb ram

Verwijderd

Topicstarter
iemand een idee? ik vroeg me ook af of er voor linux een msn bestaat die gebruik maakt van het status dock zodat er niet altijd een venster is.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik weet niet precies wat je verstaat onder een 'status dock', maar ik gok dat je het kunt aanzetten door met de rechtermuisknop op kicker te klikken en dan voor Add -> Extension -> Dock Application Bar te kiezen. Er is ook nog Add -> Applet -> System Tray, voor het geval je die bedoelt.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
status dock is datgene rechtsonder naast de klok waar het icoontje van het clipboard instaat, dar kan je ook Licq in laten nesten en hottopic zou er ook gebruik van moeten maken, maar dat doet het niet

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Dan moet je zorgen dat je System Tray aanstaat (RMB op Kicker -> Add -> Applet -> System Tray). Daarnaast heb je kans dat er nog een compile-time optie aan hottopic moet worden toegevoegd, maar daar weet die maintainer waarschijnlijk meer van dan ik :) . Ik meen dat bijvoorbeeld licq zoiets had, die had een specifieke frontend nodig die gebruik maakte van de system tray. Kan me daarin echter vergissen, lang geleden dat ik licq heb gebruikt...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 11:30 schreef odysseus het volgende:
Dan moet je zorgen dat je System Tray aanstaat (RMB op Kicker -> Add -> Applet -> System Tray). Daarnaast heb je kans dat er nog een compile-time optie aan hottopic moet worden toegevoegd, maar daar weet die maintainer waarschijnlijk meer van dan ik :) . Ik meen dat bijvoorbeeld licq zoiets had, die had een specifieke frontend nodig die gebruik maakte van de system tray. Kan me daarin echter vergissen, lang geleden dat ik licq heb gebruikt...
de system tray staat aan. hottopic heeft geen extra opties nodig en zou eht onder GNOME gewoon moeten doen, en onder KDE ook aangezien die compartible is

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:09
Mijn HotTopic-versie is een gnome-applicatie die gebruikt maakt van het gnome 'Status Dock'. Volgens de handleiding van het Gnome Panel (en de API docs) is het status dock compatible met dat van KDE, zodat progsels die het gebruiken op allebei de systemen moeten werken (zie ook het package xmms-status-plugin in Debian)

Ik heb alleen nog nooit KDE gebruikt (sinds versie 0.90 oid :)), en heb geen flauw idee hoe je 't moet instellen...

Verwijderd

Topicstarter
onder GNOME werkt het ook niet, dan geeft ie errors
Pagina: 1