Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zelf een Toshiba SG20 Server Bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil al een hele tijd een server , die functioneert als fileserver [voor back-ups van comp's in het netwerk],router,printserver, firewall op lunix basis met webbased interface. Nu zag ik deze in het office center krantje:
Afbeeldingslocatie: http://www.toshiba.fr/bv/produits/images/MagniaSG20.jpg

1649 euro, excl BTW. Ahum |:(. Veels te duur.

Dus zelf bouwen >:). Waar vind ik een case van dat formaat, zo'n kleine voeding. Waar moet ik nog meer op letten. Ik wel zoveel mogelijk hun model aanhouden.Ik denk zelf dat ik veel in lap-top onderdelen zal moeten gaan snuffelen;).

Hier nog ff wat extra info:

3D Model :9~ : [plugin installen,play animation]
http://www.toshiba.fr/bv/3d/msg20.asp
Nieuwsbericht:
http://www.computers.toshiba.nl/cgi-bin/ToshibaCSG/news_article.jsp?z=99&ID=TISB0000000d72
Specificaties [In het frans]
http://www.toshiba.fr/bv/produits/produits_MagniaSG20.asp
PDF'je
http://www.lifeware.nl/aktie/Magnia%20SG20_ConceptBrochure_Final%20Artwork_GB.pdf

Verwijderd

Topicstarter
***schop**** :'(

Verwijderd

Geen idee waar je zo'n kastje kan kopen, maar ik vind hem ontzettend mooi :9~

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 13:10
maakt de grote van zo'n case veel uit dan ? gewoon een desktop model is toch ook mooi

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 19:53 schreef Rappie het volgende:
maakt de grote van zo'n case veel uit dan ? gewoon een desktop model is toch ook mooi
Blijkbaar wel, anders zou de topicstarter niet aangeven dat hij het originele model zoveel mogelijk wil aanhouden.

Dure naam voor zoiets: design ;)

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 12:14
Ik denk dat je dan iig aan een NLX kast moet gaan denken.
Kleiner dan dat zijn ze niet (op die shuttle na dan)

Of maybe een Flex/Micro ATX bordje, en zelf een kast fabrieken ?
PSU moet niet zo'n groot probleem zijn, gewoon een NLX kastje goedkoop op de kop tikken, en rip daar de voeding uit.

Verwijderd

ehhh, kan het formaat niet goed zien op die foto, maar hiervoor zal je wel een flexATX of microATX mobo + kast moeten hebben. Ziet er qua design wel een stuk minder uit maar check bijvoorbeeld de AOpen H300 kast.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, als ik zo'n dun gevalletje niet kan vinden zal ik naar een gewone oude desktop moeten kijken en die dan zelf spuiten. Komt wel goedkoper uit denk ik want dan kan ik een standaard voeding ed gebruiken.

Maar toen ik hem in het reclame blaadje zag staan wilde ik hem meteen zo hebben.

Ik heb dus een kast nodig [zo klein mogelijk] incl voeding.
LCD'tje
HD's
2 Netwerk kaartjes
Linux distro, mogelijkheid om LCD'tje aan te sturen met texten als firewall = on, users: X.
Suggesties?

Niemand die ooit een kastje in de winkel heeft zien staan van. Nou daar zou je nou mooi een router [server etc...] in kunnen bouwen.

BTW Sjek dat 3D model ff.:9~ Dan snap je wat ik bedoel. >:)

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Petuhr

FreeBSD

Lijkt me dat er een 1u voeding inzit...

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, Ik ga in iig dus zoeken naar NLX, micro ATX kastjes en dat soort Mobo's. Misschien kan ik zelfs wel op PC-Dump terecht. Heeft iemand BTW enige prijsindicatie voor dus zo'n kleine kast + mobo?

Verwijderd

hej, dat ding heb ik ook gezien...
alles zat er in 2x15 gb hdd's linux er op. en een hub/switch.

geinig ding.

Verwijderd

Dat dingetje is inderdaad klein!!! Echt superdingetje. Is ook heel compleet voor een beginnend bedrijfje.

Verwijderd

Ik ben zelf ook net bezig om zon klein computertje in elkaar te zetten. Ik heb voor een Asus CUSI-FX (vga,sound,lan onboard) bord gekozen en een AOpen H300A kast. mobo koste 89 euro, kast 63 euro dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kick ehm nog es om te kijken of iemand nog ideen heeft. Anders ga ik gebruik maken van een laptop die dan maar als server moet gaan werken. :'( Toch minder leuk.

Verwijderd

kun je dat niet zelf bouwen..? Dan wordt hij niet veel groter denk ik. Ik heb hier laatst ook een superkleine mp3/divx bak zien rondzwerven, heb nu de tijd niet om het ff op te zoeken..

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 23:31
waarom gebruik je anders niet een 2u 19" rack kast kun je overspuiten en een lcd voorin bouwen met misschien een paar bedienings knopjes voor je lcd. lijkt ie ook op die toshiba

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Ik heb zo'n apparaatje staan, hij is wel goed.
Het blijkt dat hij samengesteld is uit laptop-onderdelen.
Ik probeer nog uit te vissen wat voor een progje ze gebruiken voor de lcd-scherm.

Als de garantie schroef ik hem wel ff los :-)

Verwijderd

Wat voor linuxdistro draait daar eigenlijk op? Dat wil ik eigenlijk wel es weten. Heb namelijk wel belangstelling hiervoor. De hardware is er wel maar de software dus nog niet. :Y)

Verwijderd

Waarom ga je anders niet gewoon voor een Shuttle barebone?
Afbeeldingslocatie: http://www.spacewalker.com/english/ss40f.gif
Is ook mooi klein...

Linux distro met standaard LCD aansturing zal je niet snel vinden ben ik bang. Je zal zelf een proggie moeten zoeken of programmeren die je LCD aanstuurt.

Mochten er genoeg mensen geinteresseerd zijn in zo'n shuttle systeempje, zou ik wel een inkoopactie kunnen starten.. Die Shuttle SS50 (specs: http://www.spacewalker.com/english/mcs_detail_info.asp?number=182 ) kan ik wel voor 410 euro leveren...

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 23:20 schreef bschaap het volgende:
bla bla

Mochten er genoeg mensen geinteresseerd zijn in zo'n shuttle systeempje, zou ik wel een inkoopactie kunnen starten.. Die Shuttle SS50 (specs: http://www.spacewalker.com/english/mcs_detail_info.asp?number=182 ) kan ik wel voor 410 euro leveren...
sweet mother o lord :D INKOOPACTIE!!!!
Wil dit ding ook ff hebben, maar gaat mij meer om het mobo wat erin, verkopen ze alleen niet loz. Maar is inderdaad echt een heeel mooi dingetje, die s478 kan je invullen met een goedkope s478 celly, dan alleen nog hddtjes en een netwerk kaartje

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 15:52
Op donderdag 23 mei 2002 23:48 schreef Hermanator het volgende:

[..]

sweet mother o lord :D INKOOPACTIE!!!!
Wil dit ding ook ff hebben, maar gaat mij meer om het mobo wat erin, verkopen ze alleen niet loz. Maar is inderdaad echt een heeel mooi dingetje, die s478 kan je invullen met een goedkope s478 celly, dan alleen nog hddtjes en een netwerk kaartje
Kun je beter een VIA Eden mobo of (binnenkort) een van de nieuwe Mini-ITX moederbordjes halen IMO.

Lopen al een aantal draadjes over, moet je maar eens naar kijken.

(de 'volgende' generatie Mini-ITX moederbordjes zal ook zonder processor geleverd worden dus dan kun je er zelf 1 in doen, maar 140€, de huidige prijs van een VIA Eden C3 800 lijkt me toch ook niet verkeerd.)

Mini-ITX = 17,5x17,5 cm, voor de onwetenden (8>

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 00:16 schreef SEFje het volgende:

[..]

Kun je beter een VIA Eden mobo of (binnenkort) een van de nieuwe Mini-ITX moederbordjes halen IMO.

Lopen al een aantal draadjes over, moet je maar eens naar kijken.

(de 'volgende' generatie Mini-ITX moederbordjes zal ook zonder processor geleverd worden dus dan kun je er zelf 1 in doen, maar 140€, de huidige prijs van een VIA Eden C3 800 lijkt me toch ook niet verkeerd.)

Mini-ITX = 17,5x17,5 cm, voor de onwetenden (8>
Het is zekers een heel mooi bordje, echter heb je er geen kast+voeding, en in het geval van losse cpu's een speciale performance cooler (maar half zo groot als een normale!) bij zitten. Als je die onderdelen los moet kopen ben je waarschijnlijk duurder uit (hoeft niet natuurlijk, maar als je mooi spul wil hebben wel).

Als het alleen om het mobo gaat moet je zoiets niet doen natuurlijk. Maar als je kast+voeding+cooler+kabels wil hebben is zo'n barebone een superding. Als je er een handvat bovenop soldeerd, heb je de ideale LAN-party PC! :+

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 23:20 schreef bschaap het volgende:
Waarom ga je anders niet gewoon voor een Shuttle barebone?
[afbeelding]
Is ook mooi klein...

Linux distro met standaard LCD aansturing zal je niet snel vinden ben ik bang. Je zal zelf een proggie moeten zoeken of programmeren die je LCD aanstuurt.

Die spacewalker verkopen ze bij ons in de buurt :D bij EP beerepoot. Ik zag hem maandag ook staan ben alleen ff vergeten wat ie kost zal nog wel ff een emailtje sturen naar hun want in het echt ziet hij er top uit :9~

Verwijderd

Ik vind die shuttle alleen echt niet mooi.

Verder denk ik dat je gewoon moet zoeken naar iets soort gelijks als je een aparte kast wil als deze en dan moet modden tot waar jij het mooi vind.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zoek dan naar een Toshiba Equium 7100S ofzow, die heeft een NLX/ATX voeding en een NLX bordje.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Nokko het is niet de bedoeling om een oud topic te kicken, ookal is het nuttige informatie de topicstarter leest het vast niet meer. En als ie het leest dan is het waarsch toch allang opgelost ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.