Jullie ervaringen met TFT schermen graag

Pagina: 1
Acties:

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Hoi allemaal,

Ik ben van plan om ook een TFT monitor aan te schaffen.

Ik wil graag weten wat jullie ervaringen zijn met het (online) bestellen van zo'n monitor en of jullie direct al dode pixels hadden.

Tegenwoordig zou dat niet al teveel meer moeten voorkomen, maar stel ik bestel online een TFT monitor en ik kom erachter dat er dode pixels zijn.......

Oja, het zal een Samsung gaan worden (dat weet ik al haast zeker).

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:03

DarkSide

theres no place like ::1

Ik ben tegen het online kopen van een TFT scherm.
Dooie pixels komen nog steeds voor. Ondanks de hooge eisen van de fabrikanten. Alleen philips heeft een aantal schermen waarbij ze 0 dooie pixels garanderen.
Ik zelf zou een TFT altijd kopen in een winkel waar ik hem zelf kan zien. En pas als ik er een tegenkom waar ik tevreden over ben laat ik deze inpakken om mee te nemen.
Dit doe ik omdat je met dooie pixels over het algemeen niets anders kan doen dan er mee te leven.
Pas wanneer een bepaald aantal dooie pixels(tussen de 5 en 12 gemiddeld)in een scherm zitten wordt hij als defect beschouwt. Het ongezien/online kopen heeft, vindt ik, een iets te hoog risico.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• warlord
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 08:21

warlord

Ik heb zelf een laptop van DELL (inspiron 4000) met ook een 14,1" TFT.

Na een tijdje hier mee gewerkt te hebben viel me 1 dooie pixel op. Ik heb hierover gebeld met DELL, deze vertelden me dat dit gerepareerd ging worden.
Dat hebben ze gedaan, binnen 3 dagen had ik mijn laptop terug met een gloed nieuw scherm!

Erg netjes van DELL moet ik bekennen...

Dus ermee leren leven lijkt mij niet van toepassing, meer de service waar je betreffend apparaat vandaan haalt.

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 17:53
Mijn menig is dat het werken op tft monitoren toch al niet fijn is. En dat de bijkomstigheid erbij komt dat er dooie pixels komen is voor mij al helemaal een reden om geen tft aan te schaffen. Op een laptop is zo'n din ideaal wat wil je anders wat die beeldkwaliteit in die beperkte ruimte kan geven. Maar als je er 1 voor je gewone pc neemt zal ik of een heel hoog aangeprezen ding een phillips bv of een normale monitor met shortneck.

• flippy
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik ben de trotse eigenaar van een 19" tft en ik kan je vertellen (no off) CRT SUCKS!!!!!

simpel ook: geen knipperend beeld, geen iritant 20sec wachten voordat er beeld is, geen KLOOOIIINKKK, geen kromme beelden, en perfet beeld zoals de beeldbalk het bedoeld, piksel voor piksel, (tft piksel is vierkant, crt zijn kleine rondjes, en rond kan niet voor een computer....en dus: een perfect beeld....not!)
gamez is the bomb on tft.... slow? my ass

tft iz the future!!!!!!
.
.
.
sorry......I am the future!!!!!

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Mijn huisgenoot (werkt bij samsung) heeft regelmatig leuke tft schermpjes ter beoordeling. Ik test dus ook regelmatig tft monitoren van samsung, en als ik het geld had zou ik er 1 kopen, ik vind tft relaxter als crt.

Verwijderd

Ben persoonlijk ook tegen online bestellen. Je ken het scherm niet zien dan en dus ook niet zien of er evenrueel dooie pixels inzitten.
Verder heeft LG wel mooie schermpjes, meestal niet zo duur en prijs/kwaliteit vehouding is goed. (had op me werk er 3 staan >:))

Keuze laat ik aan jou over

• flippy
  • Niet online

flippy

als je (net zoals ik) een leuke deal wilt maken za je ff naar een paar ziekenhuizen (grote) en vraag of ze zulk spul wegdoen, meestal pleuren zie die dingen gewoon weg.
ik had hem bij het radboud in nijmegen op de kop getikt voor 5 biertjes en 2 cola vieu :9

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

ik heb ook zitten denken om een tft te kopen.

maar ik heb tot nu toe alleen maar tft schermen gezien met het ghosting effect.

ze zijn er die er geen last van hebben
maar die liggen buiten m'n budget

• Wierdo_NL
  • Laatst online: 08-08 19:03
Deze Iiyama : AS4314UT 17" TFT

Reactietijd Op / Neer 40ms

€ 771,-

Leuke prijs, maar is dit snel genoeg om spellen op te spelen ? Want voor de rest is het gewoon een goed apparaat volgens mij..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:28
The_Virus: Leuke loze opmerking over TFT-schermen die je net maakte. Je noemt geen merk, geen type, de topicstarter kan helemaal niets met je pleidooi over hoe goed TFT nu eigenlijk is.

No flame intented. Ik kan er zelf niets over zeggen, maar als er toevallig leuke discussies uit voortvloeien dan is dat heel mooi. Op een ander draadje (weet niet meer welke) werd verteld dat LG wel lekker goedkope schermpjes had, maar dat de dode pixels al vrij snel acte de présence gaven.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• flippy
  • Niet online

flippy

die reactietijd is prakties n.v.t.
je moet anders sneller zijn dan een dragracercoereur om er op te reageren.
probeer maar es een vlieg dood te slaan met je pink :)

ik vin het juist fijner een wat trager beeld, heb je minder last van die snelle flitsen over het scherm.

goed, ik heb een klasse 1 tft'er, maar ik kan wel zeggen dat de vooroordelen van vroeger nu prakties verdwenen zijn.

• star-saber
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

Op zondag 20 januari 2002 00:22 schreef Wierdo_NL het volgende:

€ 771,-

Leuke prijs, maar is dit snel genoeg om spellen op te spelen ? Want voor de rest is het gewoon een goed apparaat volgens mij..
reken het maar na
1000/40 is 25 beelden per seconden.
het oog kan 24 volle beelden bijhouden.
het is krap maar bij 30ms treed er ook vaak ghosting al op.
20ms /25 ms is perfect

• flippy
  • Niet online

flippy

mn tft is van phillips, er zitten geen stickers meer op.
en verdier iszie helemaal blanco, ik weet wel dat ie eerst werd gebruikt als hartlongmonitor in een operatiekamer.
en monitoren voor medische toepassingen zijn ALTIJD klasse 1.

ps: no flame taken, krijg ik wel vaker over mn monitor.
wat kan ik zeggen, ik was @ the right time @ the right place.

(edit)

ik kan normalier ook geen tft betalen:
1. ben millitair
2. ik werk niet bij defensie, ik zit bij de luchtmacht :)
3. kijk maar aan de onderkant van mn post, zie je wat ik bedoel met mn portemonee?
4. afkorting koninklijke luchmacht, KLu: Kijken, Lachen, Uitboeken. :)
5. ik heb iets met one-liners die over de Kluchtmacht gaan... :)

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Bedankt voor alle reakties, maar mijn vraag was dus eigenlijk of jullie gelijk al een TFT monitor kregen/kochten waar dode pixels in zaten.

Mijn technische kennis over TFT monitoren is redelijk goed up to date, maar ik wil gewoon weten of het nog vaak voorkomt dat men dode pixels heeft. Ik weet wel dat de kwaliteit (van het produceren) de laatste maanden stukken beter is geworden.

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ik heb dus een NEC LCD1830 (18,1")

Ben er echt heel tevreden mee... Voor werken is het echt zoveel relaxter dan achter een crt.. Sommige spellen spelen inderdaad wat minder lekker, maar in het algemeen valt het echt heel erg mee hoor (en al helemaal omdat ik bijna nooit spellen speel ;))

Maar over dode pixels:
Ik heb 2 van die schermen besteld bij een distributeur (1 voor m'n vader) en beide schermen hadden geeneen dode (sub)pixel

Verwijderd

Hoewel de kwaliteitseisen omhoog gegaan zijn, komen er nog dikwijls tft schermen voor met dode pixels. Als ik jouw was zou ik doen wat DarkSide al suggereerde, naar een winkel gaan en er een uitzoeken die perfect is en die voor je in laten pakken.
Doen ze het niet ga je gewoon naar een andere winkel.

Verwijderd

Ik heb een Eizo L350 15" en helaas 2 dooie pixels...

Maar ik kon hem heel goedkoop krijgen dus ik klaag niet >:)

Verder speelt het wel gewoon goed hoor. Ik speel veel UT, snel spel, en ik merk het niet echt hoor.
Toch speel ik liever op me gewone 19" maar dat heeft meer te maken met de grootte van het scherm en de resolutie ( 1600x1200 :9 )

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:03

DarkSide

theres no place like ::1

Op zaterdag 19 januari 2002 23:23 schreef warlord het volgende:
Ik heb zelf een laptop van DELL (inspiron 4000) met ook een 14,1" TFT.

Na een tijdje hier mee gewerkt te hebben viel me 1 dooie pixel op. Ik heb hierover gebeld met DELL, deze vertelden me dat dit gerepareerd ging worden.
Dat hebben ze gedaan, binnen 3 dagen had ik mijn laptop terug met een gloed nieuw scherm!

Erg netjes van DELL moet ik bekennen...

Dus ermee leren leven lijkt mij niet van toepassing, meer de service waar je betreffend apparaat vandaan haalt.
Dan heb je echt mazzel/goede service van DELL.
Bij de meeste TFT's staat in de handleiding hoe de service is mbt dooie pixels. Toshiba, Eizo, Sony, NEC hebben allemaal een minimaal aantal pixels die dood moeten zijn voordat dat onder garantie valt.
Misschien dat je dat ook in de winkel kan uitzoeken (of op het net) voordat je je aanschaf maakt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 19:55

silitek

Tubes Only

zou nooit TFT online kopen.....ik eis gewoon van de winkelier dat tie het toestel wat ik wilt kopen aansluit....vandaar dat ik er een heb zonder dode pixels..

Tubes....It's what make music music!

• warlord
  • Laatst online: 16-07 08:21

warlord

Op zondag 20 januari 2002 12:23 schreef DarkSide het volgende:

[..]

Dan heb je echt mazzel/goede service van DELL.
Bij de meeste TFT's staat in de handleiding hoe de service is mbt dooie pixels. Toshiba, Eizo, Sony, NEC hebben allemaal een minimaal aantal pixels die dood moeten zijn voordat dat onder garantie valt.
Misschien dat je dat ook in de winkel kan uitzoeken (of op het net) voordat je je aanschaf maakt.
DELL staat erom bekend. (Mijn keus voor een volgende staat dan ook al vast, vrij logisch denk ik)

• ErikRo
  • Laatst online: 04-08 15:18
Op zondag 20 januari 2002 00:27 schreef the_virus het volgende:
goed, ik heb een klasse 1 tft'er, maar ik kan wel zeggen dat de vooroordelen van vroeger nu prakties verdwenen zijn.
Welk merk en model?
Wil wel eens weten hoe goed die superTFT van jou is.
Wat is zijn op/neer tijd

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op zondag 20 januari 2002 14:05 schreef ErikRo het volgende:

[..]

Welk merk en model?
Wil wel eens weten hoe goed die superTFT van jou is.
Wat is zijn op/neer tijd
Hij heeft een PHILIPS scherm, en zijn responsetime zal dan altijd 50ms moeten zijn. Zo snel zijn PHILIPS schermen niet. ;)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• ErikRo
  • Laatst online: 04-08 15:18
Op zondag 20 januari 2002 00:22 schreef Wierdo_NL het volgende:

€ 771,-

Laat je niet gek maken door zogenaamde reactietijden.
In tegenstelling wat sommigen hier beweren, ben ik van mening dat de reactietijd helemaal niets zegt. Dat heeft diverse oorzaken waar ik hier niet weer op in ga.

Er zijn bv 40ms schermen die minder ghosting hebben dan sommige 25ms schermen.

Bedenk eerst wat je wil doen
1. offic
2. gaming
3. combi beide

Ga dan naar de winkel en speel doe die dingen die wilt doen. Scrollen de pagina's wel lekker. Ik heb tft's gezien de het hele beeld lieten vervagen als je 1 regel scrolde!!

Neem je favoriete spel mee. Let op of alle tinten (donkere hoeken) wel zichtbaar zijn.
En vervagen textures niet als je ineens naar links springt of een 180 graden draai maakt.

TFT is leuk, maar zeker niet perfect. Ik zelf heb na een zoektocht van 2 maanden, maar besloten het toch maar bij mijn oude 17 iiyama te houden. In ieder geval tot de schermen (nog) een stuk beter zijn geworden.
Als ik €1300 uitgeef wil ik in alle opzichten een perfecte monitor (en zonder maar één kapotte pixel)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Pagina: 1