Toon posts:

webcam kopen... aanraders/afraders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helleeuh..

Ik ga een webcam kopen, maar heb totaal geen verstand van die dingen...
Ben op zoek naar een niet TE dure, maar moet wel beetje kwaliteit foto's geven..
Budget= 50,-

Kan iemand me tips geven? Of juist afraders?

THNX, fOrLoRn..

Verwijderd

kwestie van even de search gebruiken waar die voor bedoeld is, kom je vanzelf op de Philips ToUCam Pro uit.

Verwijderd

Ik heb pas (2mnd geleden) een voor jouw budget geldende (of is het in €'s :?)webcam aangeschaft...

Een Logitech Quickcam Express (die je ook bij Chello hoor te krijgen... ik niet dus terwijl dit wel hoorde :( flikkers)

Ik was Hfl 55,= kwijt bij de Office Center

Prijs/Kwaliteit wel een toppertje mijns inziens...
Heb echter geen ervaring met andere merken..
Gebruik daarvoor de search zoals hierboven al aangegeven werd.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de search gebruikt, ("webcam kopen", "beste webcam") maar kwam er niet echt helemaal uit..
..maar thanx voor je reactie

Verwijderd

Topicstarter
Uhm.. euroteken is weggevallen denk ik... budget is dus 50 euro..

maar wat ik me dan afvraag is, of bij die Logitech de kwaliteit OK is... en of het misschien nuttiger is om een iets duurdere te kopen, of dat je dan alleen 'het merk' koopt..?

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 21:35 schreef fOrLoRn het volgende:
Uhm.. euroteken is weggevallen denk ik... budget is dus 50 euro..
Het is al 1 januari geweest, dus gemakkelijk om alles in euro te doen :)
maar wat ik me dan afvraag is, of bij die Logitech de kwaliteit OK is... en of het misschien nuttiger is om een iets duurdere te kopen, of dat je dan alleen 'het merk' koopt..?
Ach, logitech maakt geen rommel, maar die Philips is gewoon beter. Ook wel iets duurder, maar m.i. betaal je absoluut niet voor 't merk. Wel voor de software ;)

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 22:00 schreef MREn het volgende:
[..]
Het is al 1 januari geweest, dus gemakkelijk om alles in euro te doen :)
Tot de 28e alles dubbel prijzen *D....
[..]

Ach, logitech maakt geen rommel, maar die Philips is gewoon beter. Ook wel iets duurder, maar m.i. betaal je absoluut niet voor 't merk. Wel voor de software ;)

Als er kwaliteitsverschil is, dan is het misschien de moeite.
Maar software gebruik je toch niet. Je trekt dat ding uit de doos, dowload de nieuwste drivers en gebruikt vervolgens netmeeting of MSN video conference (ook netmeeting geloof ik hoor)
Of gebruikt die Philips echt vette software?
M.I. gaat het bij de aanschaf van hardware altijd om de kwaliteit van de hardware, en niet om de meegeleverde zachte waren, want die zijn meestal toch al verouderd als je het hebt. Gewoon lekker downloaden alles :P

Verwijderd

Tja, ik heb sowiezo de neiging om van alles de betere dingen te kopen, dus vandaar die Philips.

60 beeldjes per sec
goede nachtsensor oid, doet het iig goed bij mnider licht
usb
microfoon erin
voice controlled

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... die Philips ToUCam Pro gaat me minimaal (inc. bestelkosten) 82 euro kosten... mij iets te duur..

De Philips ToUCam XS daarentegen is al vanaf 45 euro te krijgen...

En dan is er ook nog een Philips ToUCam Fun vanaf 72 euro..

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze 3 cams?

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:54

knakworst

Get more sats!

Gemaakt met de ToUcam Pro met CCD. De meeste goedkope webcams hebben CMOS en zijn van een k*tkwaliteit...

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/s.rakhorst/pooh.jpg

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 22:43 schreef MREn het volgende:
Tja, ik heb sowiezo de neiging om van alles de betere dingen te kopen, dus vandaar die Philips.

60 beeldjes per sec
goede nachtsensor oid, doet het iig goed bij mnider licht
usb
microfoon erin
voice controlled
Dat klinkt allemaal wel grappig...
Maar ja ik gebruik de mijne ook niet zo vaak en hij was maar 55 piek, daar kun je ook niet superveel van verwachten.
Voor foto's heb ik thuis een digitale camera, dus daar heb ik die super-kwali ook niet voor nodig :9

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 14:17

TMoose

Mooooooose !!

Heb ook een Philips ToUcam Pro, en heb vrij lang last van blauwpaarse beelden gehad als ik een foto wilde maken. video deed het wel. Bleek een bios-probleem van de camera te zijn. Na update geen problemen meer. Nu verbaasde ik mij erover dat die camera een eigen bios had.. Hebben alle webcams dit, of alleen de philips?

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Verwijderd

Heb zelf zo een Logitech van 100 piek. Is wel een redelijk apparaatje, geen al te groot beeld, maar de resolutie is wel gemakkelijk te regelen.

Het beste kan je er eentje nemen die zelf een IP-adres kan hebben, dan is ie lekker flexibel.

Good luck
Pagina: 1