Wat denken jullie hier van? Ik denk dat het wel goed is. Meer mensen beginnen met linux, vinden het niet eng meer en stromen zo door tot debian, slack, gentoo en andere _echte_ gratis Linux distributies
Ik vind het stom, want dan hebben we een grote kans dat we als nog moeten betalen 
Niet dat Mandrake slecht is hoor
Niet dat Mandrake slecht is hoor
Ik vind het wel engOp zaterdag 19 januari 2002 21:08 schreef j3p het volgende:
Meer mensen beginnen met linux, vinden het niet eng meer en stromen zo door tot debian, slack, gentoo en andere _echte_ gratis Linux distributies
sorry van de offtopicheid.
Some things can not happen until they happen...
Betalen? De Linux kernel zal gratis blijven
. Packages die ik (/jullie) nodig hebben ook. What's the problem
Debian blijft ook gratis hoor!
Dat je het eng vind is ontopic
Dat je het eng vind is ontopic
Verwijderd
Ik ben hier aan de ene kant heel erg huiverig voor.
Persoonlijk vind ik AOL nou niet echt een voorstander van opensource
(of gaan ze nu het icq-protocol ook meteen openbaar maken?
)
Het lijkt wel of ze door zo'n opkoop macht willen krijgen binnen de Linux wereld. Iets wat ze niet zal lukken, maar het heeft wel die schijn.
Persoonlijk vind ik AOL nou niet echt een voorstander van opensource
Het lijkt wel of ze door zo'n opkoop macht willen krijgen binnen de Linux wereld. Iets wat ze niet zal lukken, maar het heeft wel die schijn.
RedHat was toch al minder gratis als in het begin. Ze zijn van de distributies (denk ik?) het meest bezig met marketing, verkoop en deals met grote partijen.
Aol heeft redhat.. Redhat heeft rpm (redhat package management)..
Dadelijk ineens een (C) op rpm's ofzo ?
Zou volgens de gpl licentie niet mogen, maar het is en blijft aol.
* Roel heeft het gevoel dat het ook is om microsoft nog meer te stangen,
aol en ms zijn niet de beste vrienden
Dadelijk ineens een (C) op rpm's ofzo ?
Zou volgens de gpl licentie niet mogen, maar het is en blijft aol.
* Roel heeft het gevoel dat het ook is om microsoft nog meer te stangen,
aol en ms zijn niet de beste vrienden
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Aan een kant denk ik dat het goed zal zijn als ze inderdaad een standaard GNU/Linux-systeem gaan leveren (eventueel met AOL-modificaties). Er zou dan veel kunnen verbeteren op het gebied van hardware-ondersteuning, drivers zullen er hopelijk sneller zijn. Aan de andere kant zie ik echter heel veel problemen. AOL doet dit echt niet omdat ze GNU/Linux zo lief hebben - ze doen dit om MS in de weg te zitten. In hun moeite daarvoor kunnen ze een boel dingen voor Linux slechter maken: zo zouden hardwarefabrikanten zich helemaal niet meer geroepen hoeven voelen om open-source drivers te maken, want ik denk niet dat AOL er moeite mee heeft om binary-only drivers met hun 'distro' mee te leveren. Gelukkig kunnen ze niet alle al aanwezige software (van RH) overnemen, ieder ander kan daar gewoon aan verder ontwikkelen omdat het toch GPL'ed is.
* odysseus weet niet of hij hier blij mee moet zijn...waarschijnlijk komt het uiteindelijk allemaal goed, maar ik heb bar weinig vertrouwen in AOL.
Ik vraag me trouwens af of ze ook een DVD-decode-programma of een divx-player mee willen leveren
.
* odysseus weet niet of hij hier blij mee moet zijn...waarschijnlijk komt het uiteindelijk allemaal goed, maar ik heb bar weinig vertrouwen in AOL.
Ik vraag me trouwens af of ze ook een DVD-decode-programma of een divx-player mee willen leveren
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Verwijderd
Hoe meer activiteit tegen Microsoft hoe beter...
Het licentie beleid 6.0 van MS viel ook tegen... en dus meer kans voor Linux op deze manier
/me vind dit wel goed..
Het licentie beleid 6.0 van MS viel ook tegen... en dus meer kans voor Linux op deze manier
/me vind dit wel goed..
Ik zie mijn toekomst steeds rooskleuriger worden
Bij de echte die-hard linuxers niet, maar bij de newbies die er nog niks vanaf weten wel. Zeker met goede marketing.Op zaterdag 19 januari 2002 21:13 schreef nelske het volgende:
[..]
Newbies blijven geen newbies natuurlijk
Al zou je soms denken van wel
Verwijderd
Nee, dat niet, maar ik ben het wel eens met Roel.
Linux is met een enorme opmars bezig. Het moet nog doorbreken op de desktop. Door een groot bedrijf als AOL zal dat zeker wel lukken. Het gevaar is alleen dat AOL inderdaad net wat anders is qua gedrag dan de rest van de Linux wereld
Dasniechoe (om in Jotti termen te spreken
) voor onze tere n00bjes
Linux is met een enorme opmars bezig. Het moet nog doorbreken op de desktop. Door een groot bedrijf als AOL zal dat zeker wel lukken. Het gevaar is alleen dat AOL inderdaad net wat anders is qua gedrag dan de rest van de Linux wereld
Dasniechoe (om in Jotti termen te spreken
Zoals ik al zei op de fp:
Hier ben ik dus niet zo blij mee! AOL Time Warner heeft grote delen van media en filmindustrie in handen. Deze zijn dus zo ongeveer de bedenkers van DMCA en aanverwante dingen. RedHat daarentegen is een bedrijf dat vooral openheid aanmoedigd en zelf veel dingen ontwikkeld en vrij geeft onder GPL. Daarnaast hebben ze veel mensen aan projecten werken zoals de kernel, Gnome, etc... Allemaal projecten die absoluut tegen dat proprietaire gedoe zijn. Ik wil de reactie van Alan Cox en Havoc Pennington wel eens zien, twee grote developpers bij RedHat...
Hier ben ik dus niet zo blij mee! AOL Time Warner heeft grote delen van media en filmindustrie in handen. Deze zijn dus zo ongeveer de bedenkers van DMCA en aanverwante dingen. RedHat daarentegen is een bedrijf dat vooral openheid aanmoedigd en zelf veel dingen ontwikkeld en vrij geeft onder GPL. Daarnaast hebben ze veel mensen aan projecten werken zoals de kernel, Gnome, etc... Allemaal projecten die absoluut tegen dat proprietaire gedoe zijn. Ik wil de reactie van Alan Cox en Havoc Pennington wel eens zien, twee grote developpers bij RedHat...
[deze advertentieruimte is te koop]
Precies.Op zaterdag 19 januari 2002 21:50 schreef nelske het volgende:
Het gevaar is alleen dat AOL inderdaad net wat anders is qua gedrag dan de rest van de Linux wereld
Ik ben bang voor embrace&extend-achtige praktijken, om zo alsnog een proprietary desktop systeem (op een basissysteem van Free/opensource software) te pushen.
Ik vind het maar angstaanjagend, AOL in het Linux plaatje, ik krijg er rillingen van. AOL is een van de bekenste commerciele bedrijven op de wereld en Linux is altijd open-source en gratis gebleven, AOL zie ik er wel voor aan om de ISO's op het net weg te halen en alleen in de winkel deze distro te verkopen (ook al vind ik het niet zo erg dat er geld voor wordt gevraagd, ik vind het toch geen super distro
, maar toch) en misschien zelfs zoveel mogelijk uit deze distro niet meer open-source te maken (closed-source ?). Het hele plaatje van AOL past ook niet in de Linux wereld, veel te commercieel.
Ow, en als AOL ook RedHat wilt overnemen zal AOL ook wel een speciale ICQ client maken speciaal voor Rooie hoed die ook alleen daarin wordt meegegeven, aangezien AOL vast wel het geld wat meer wilt laten rollen en LICQ is nog niet stabiel met het nieuwe v8 protocol (CVS'jes).
Dit zal me allemaal niets verbazen over een AOL-ICQ in RedHat en het wegehalen van de ISO's op het net. Binnenkort zal dan op warez sites de ISO's van RedHat worden aangeboden
Ow, en als AOL ook RedHat wilt overnemen zal AOL ook wel een speciale ICQ client maken speciaal voor Rooie hoed die ook alleen daarin wordt meegegeven, aangezien AOL vast wel het geld wat meer wilt laten rollen en LICQ is nog niet stabiel met het nieuwe v8 protocol (CVS'jes).
Dit zal me allemaal niets verbazen over een AOL-ICQ in RedHat en het wegehalen van de ISO's op het net. Binnenkort zal dan op warez sites de ISO's van RedHat worden aangeboden
Dat mogen ze en dat is (zoals jij al zei) ook geen probleem.Op zaterdag 19 januari 2002 22:27 schreef Aikeleer het volgende:
AOL zie ik er wel voor aan om de ISO's op het net weg te halen en alleen in de winkel deze distro te verkopen
Dat is een grotere zorg ja. GeGPLde software mogen ze niet closed-sourcen, maar houden ze zich daar wel aan?en misschien zelfs zoveel mogelijk uit deze distro niet meer open-source te maken (closed-source ?).
To the jabbermobiel!Ow, en als AOL ook RedHat wilt overnemen zal AOL ook wel een speciale ICQ client maken speciaal voor Rooie hoed die ook alleen daarin wordt meegegeven, aangezien AOL vast wel het geld wat meer wilt laten rollen en LICQ is nog niet stabiel met het nieuwe v8 protocol (CVS'jes).
Verwijderd
AOL is de ook de eigenaar van Netscape. Gaat dat fout? Nee toch ? De vraag is of ze de huidige RH policy wel ingrijpend gaan veranderen. Het lijkt redelijk goed te gaan met RH dus waarom veranderen, vooral als op de markt ook andere goede spelers aanwezig zijn, waarvan een groot aantal distro's gratis zijn. Je zou het ook kunnen zien in het licht van een anti MS strategie die AOL ook lijkt te hebben. Maar dit is allemaal speculatie mijnerzijds.
Verwijderd
Ik vrees dat AOL hetzelfde zal gaan doen als IBM. Enerzijds een enorm pro-linux strategie, maar als je dieper kijkt blijkt het uit tientallen kleine interne bedrijfjes te bestaan, waarbij bedrijfje 1 enorm pro-linux is omdat dat de linux afdeling is en andere afdelingen soms nog niet eens weten wat linux is.
In het positiefste geval krijg je dus een enorm switch van AOL richting linux, inclusief opensourcing van allemaal protocollen, zoals men ooit met Netscape heeft gedaan. Ik vrees echter (worst-case scenario) dat men closed-source software zal includen in redhat (ja dat mag) en daarmee de redistributie van redhat als geheel illegaal maakt. Dan krijg je hetzelfde als waar Suse al een tijdje zich in bevindt. Alan Cox en co zullen dit nooit accepteren en zullen het bedrijf verlaten, waarmee redhat gedoemd is te sterven en linux een enorm terugslag krijgt (tenzij andere bedrijven de nieuwe werkgevers van Alan Cox en co willen worden)...
Ik wil graag positief kijken en dus hoop ik dat AOL de weg die het ooit met opensourcing van Netscape is ingeslagen doorzet en een grote zwaai geeft aan linux-support.
Als alle klanten verplicht worden om linux te gebruiken om AOL te kunnen blijven gebruiken zal dat een enorme boost voor linux betekenen, met alle secundaire gevolgen (lniux als interessant en economisch rendabel gameplatform voor bedrijven als Blizzard, directe driversupport bij nieuwe hardware, ...) vandien.
In het positiefste geval krijg je dus een enorm switch van AOL richting linux, inclusief opensourcing van allemaal protocollen, zoals men ooit met Netscape heeft gedaan. Ik vrees echter (worst-case scenario) dat men closed-source software zal includen in redhat (ja dat mag) en daarmee de redistributie van redhat als geheel illegaal maakt. Dan krijg je hetzelfde als waar Suse al een tijdje zich in bevindt. Alan Cox en co zullen dit nooit accepteren en zullen het bedrijf verlaten, waarmee redhat gedoemd is te sterven en linux een enorm terugslag krijgt (tenzij andere bedrijven de nieuwe werkgevers van Alan Cox en co willen worden)...
Ik wil graag positief kijken en dus hoop ik dat AOL de weg die het ooit met opensourcing van Netscape is ingeslagen doorzet en een grote zwaai geeft aan linux-support.
Als alle klanten verplicht worden om linux te gebruiken om AOL te kunnen blijven gebruiken zal dat een enorme boost voor linux betekenen, met alle secundaire gevolgen (lniux als interessant en economisch rendabel gameplatform voor bedrijven als Blizzard, directe driversupport bij nieuwe hardware, ...) vandien.
Deadinspace:
Ik ben wel huiverig voor wat AOL aan slechte dingen voor Linux kan doen, echter als ze net zoals met Netscape/Mozilla gaan werken dan lijkt het me helemaal Top. Als AOL Linux de desktop op pushed via hun abbonees moeten de hardware bakkers wel goede Linux drivers gaan schrijven *schopt ATI* waarvan /wij natuurlijk meeproviteren als LFS / Gentoo / debian / slack gebruikers
De Samba groep heeft al diverse rechtzaken gewonnen tegen bedrijven die zich niet aan GPL hielden. Daarom dikke kans dat AOL zich aan de GPL moet conformeren via de rechter, zelfs als ze dit niet van plan zijn.Dat is een grotere zorg ja. GeGPLde software mogen ze niet closed-sourcen, maar houden ze zich daar wel aan?
Ik ben wel huiverig voor wat AOL aan slechte dingen voor Linux kan doen, echter als ze net zoals met Netscape/Mozilla gaan werken dan lijkt het me helemaal Top. Als AOL Linux de desktop op pushed via hun abbonees moeten de hardware bakkers wel goede Linux drivers gaan schrijven *schopt ATI* waarvan /wij natuurlijk meeproviteren als LFS / Gentoo / debian / slack gebruikers
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Precies...Op zondag 20 januari 2002 03:24 schreef nitenite het volgende:
Deadinspace:
AOL kan, door het lekker fucked up te doen, de boel goed verzieken.
AOL kan ook, door het de nette manier te doen, fijn samenwerken met andere distro's/proggers iets best gaafs doen en een grote zwengel aan GNU/Linux op de desktop geven.
Maar... wat gaan ze doen?
Het belooft in ieder geval interessant te worden...
Verwijderd
Wat een doem senarios allemaal. Je kan het ook possitief bekijken. Heeft AOL al aangekondigd wat de plannen zijn met red hat?
Ik denk gewoon dat AOL koste wat kost M$ een hak wil zetten. Ik denk dat ze hetzelfde gaan doen als Corel heeft gedaan voor debian, en is Debian slechter geworden van wat Corel voor linux heeft gedaan? AOL zal echt niet zo stom zijn om een bloeiend bedrijf als Red Hat over te kopen en het dan ten gronde te richten. Is Netscape nu slechter geworden van AOL. Zonder AOL en hun beslissing om bij te dragen aan mozilla (en daaruit Netscape een doorstart te geven)zou Netscape nu niet meer bestaan.
Ik denk dat AOL voor linux gaat doen wat Corel heeft geprobeerd en wat hun is mislukt. Als AOL dit goed aanpakt kan dit linux een enorme boost geven.
Ik denk gewoon dat AOL koste wat kost M$ een hak wil zetten. Ik denk dat ze hetzelfde gaan doen als Corel heeft gedaan voor debian, en is Debian slechter geworden van wat Corel voor linux heeft gedaan? AOL zal echt niet zo stom zijn om een bloeiend bedrijf als Red Hat over te kopen en het dan ten gronde te richten. Is Netscape nu slechter geworden van AOL. Zonder AOL en hun beslissing om bij te dragen aan mozilla (en daaruit Netscape een doorstart te geven)zou Netscape nu niet meer bestaan.
Ik denk dat AOL voor linux gaat doen wat Corel heeft geprobeerd en wat hun is mislukt. Als AOL dit goed aanpakt kan dit linux een enorme boost geven.
Wat een bullshit.. 'minder gratis'. Gratis is gratis, en evenals de meeste distromakers heeft RedHat geld nodig. Zo ook Debian, die ook deals met fabrikanten (probeert) te sluiten.Op zaterdag 19 januari 2002 21:15 schreef j3p het volgende:
RedHat was toch al minder gratis als in het begin. Ze zijn van de distributies (denk ik?) het meest bezig met marketing, verkoop en deals met grote partijen.
Verwijderd
debian is geen bedrijfOp zondag 20 januari 2002 15:41 schreef igmar het volgende:
[..]
Wat een bullshit.. 'minder gratis'. Gratis is gratis, en evenals de meeste distromakers heeft RedHat geld nodig. Zo ook Debian, die ook deals met fabrikanten (probeert) te sluiten.
als AOL het koopt moet het een makkelijke GUI hebben en dat zorgt meestal weer voor meet Crashes lijkt mij (zie windows)
Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late
Verwijderd
Jij hebt wel eens met gui's gewerkt onder Linux?Op zondag 20 januari 2002 20:17 schreef _DPC_Null2k het volgende:
als AOL het koopt moet het een makkelijke GUI hebben en dat zorgt meestal weer voor meet Crashes lijkt mij (zie windows)
Je zou dan weten dat het op een desktop allemaal op het X-Window-System draait. Daar zijn ten eerste al een hele hoop GUI's/WM's voor en ten tweede zullen applicaties onder Linux heel anders crashen dan dat ze doen onder Windows (hoewel dat tegenwoordig onder Windows ook al een stuk beter is).
Debian niet hoor. Debian is de enige distro (die ik ken dan) die 100% non-commercieel is.Op zondag 20 januari 2002 15:41 schreef igmar het volgende:
Wat een bullshit.. 'minder gratis'. Gratis is gratis, en evenals de meeste distromakers heeft RedHat geld nodig. Zo ook Debian, die ook deals met fabrikanten (probeert) te sluiten.
Debian heeft niet eens een kas; Debian heeft geen cent, verliest geen cent en maakt geen cent winst (en wil dat ook niet).
Verwijderd
en wat gaan wij doen?
ALs internet als untrusted wordt gezien als het niet via M$ boxen gaat (of andere trusted(niet opensource) os'en) Maar AOL de enige linux levert die wel toegan krijgt tot trusted servers en services. Want ja de grote bedrijven kunnen niet anders doen dan mee gaan met de trusted policy want als je dat niet doet dan stel je je service open voor ilegale dingen.
want pas op voor cyber terorrisme.
ALs internet als untrusted wordt gezien als het niet via M$ boxen gaat (of andere trusted(niet opensource) os'en) Maar AOL de enige linux levert die wel toegan krijgt tot trusted servers en services. Want ja de grote bedrijven kunnen niet anders doen dan mee gaan met de trusted policy want als je dat niet doet dan stel je je service open voor ilegale dingen.
want pas op voor cyber terorrisme.
RedHat is idd meer commercieel aan het denken dan andere distro's. Daar zetten ze echter tegenover dat ze cursussen opzetten (Zie het RHCE, RedHat Certified Engineer programma).
Dit is voor een thuis gebruiker niet nodig, maar om linux in de zakelijke markt een stevige positie te geven, is het wel nodig. Veel bedrijven kiezen niet voor Linux, omdat er geen duidelijke support voor aan te wijzen is. (En sorry, dan telt een GoT niet mee
)
Zelf ben ik al jaren een redHat fan. waarom ?, ik ben er mee begonnen, en ik ben er bij gebleven. Ik ben zelf ook bezig met het RHCE programma, juist omdat ik bij het bedrijf waar ik werk linux op de servers wil zien. En ook op de desktop.
* Equator heeft gelukkig een aardige lepel in de pap te roeren op dat gebied.
Linux (AKA de kernel) blijft natuurlijk altijd gratis. Daar kan AOL dan ook niets aan veranderen. Ze kunnen wel een eigen kernel uitbrengen, maar die mag dan volgens mij alleen maar uitgebracht worden wanneer deze open source is.
Wanneer AOL nu RedHat koopt, kunnen ze wolgens de "regels" de packages niet closed source maken. Maar volgens mij krijg je dan eerder een AOL versie van RedHat, die wel closed source wordt, waarbij de originele RedHat een ondergeschoven kindje wordt.
De AOL versie krijgt dan voorrang, en alle geld die nodig is om het commercieel zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor de bedrijven.Maar hij is dan wel closed source.
Kortom, het kan voordelen hebben. Meer geld in de development = betere software.
Maar ook zeer zeker nadelen. --> Redhat is plots niet meer gratis te downen bijvoorbeeld.
Nee, ik zal er niet blij mee zijn.
CJ
Dit is voor een thuis gebruiker niet nodig, maar om linux in de zakelijke markt een stevige positie te geven, is het wel nodig. Veel bedrijven kiezen niet voor Linux, omdat er geen duidelijke support voor aan te wijzen is. (En sorry, dan telt een GoT niet mee
Zelf ben ik al jaren een redHat fan. waarom ?, ik ben er mee begonnen, en ik ben er bij gebleven. Ik ben zelf ook bezig met het RHCE programma, juist omdat ik bij het bedrijf waar ik werk linux op de servers wil zien. En ook op de desktop.
* Equator heeft gelukkig een aardige lepel in de pap te roeren op dat gebied.
Linux (AKA de kernel) blijft natuurlijk altijd gratis. Daar kan AOL dan ook niets aan veranderen. Ze kunnen wel een eigen kernel uitbrengen, maar die mag dan volgens mij alleen maar uitgebracht worden wanneer deze open source is.
Wanneer AOL nu RedHat koopt, kunnen ze wolgens de "regels" de packages niet closed source maken. Maar volgens mij krijg je dan eerder een AOL versie van RedHat, die wel closed source wordt, waarbij de originele RedHat een ondergeschoven kindje wordt.
De AOL versie krijgt dan voorrang, en alle geld die nodig is om het commercieel zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor de bedrijven.Maar hij is dan wel closed source.
Kortom, het kan voordelen hebben. Meer geld in de development = betere software.
Maar ook zeer zeker nadelen. --> Redhat is plots niet meer gratis te downen bijvoorbeeld.
Nee, ik zal er niet blij mee zijn.
CJ
Verwijderd
AOL zou gek zijn om geen gebruik te maken van de gebruikelijke software (kernel, X, Gnome/KDE, etc.). Ze kopen redhat niet voor niks! Als ze een linux-versie willen maken voor alle clienten, dan zal dat echt gebaseerd zijn op redhat zoals dat nu is.
De vraag is hoe het met de desktopsoftware zal gaan, en dan bedoel ik dingen als connection agents voor het AOL netwerk, kernel modules daarvoor, AOL messenger... Zullen ze die in de linux-stijl opensourcen of zullen ze dat soort software closed source maken, met reclame, banners etc. en zo de toplevel van redhat een beetje AOL-commercieel-closed-source-onbruikbaar maken
De vraag is hoe het met de desktopsoftware zal gaan, en dan bedoel ik dingen als connection agents voor het AOL netwerk, kernel modules daarvoor, AOL messenger... Zullen ze die in de linux-stijl opensourcen of zullen ze dat soort software closed source maken, met reclame, banners etc. en zo de toplevel van redhat een beetje AOL-commercieel-closed-source-onbruikbaar maken
Ik kan mij werkelijk waar niet voorstellen dat AOL Redhat closedsource wil maken. Ik denk ook dat Redhat dan nooit accoord zal gaan. RH is zeker 1 van de meest commerciele distro's maar heeft tot op heden nooit closedsource willen gaan. Ook al koopt AOL RH op, RH blijft natuurlijk wel iets te zeggen hebben hierover. Ik denk dus juist dat het zeer positief nieuws is. AOL zal (hopelijk) Linux bij haar klanten gaan promoten en die klanten zullen dus drivers willen zien. Die drivers zijn niet RH specifiek en hiervan zullen dus alle distro's meeprofiteren! Zelf ben ik al enige tijd RH gebruiker op de desktop. Het enige waar ik me zorgen over maak is dat er veel reclame in de distro zal komen. Maar goed, ik kan altijd nog overstappen op een andere distro......
Denk nou eens verder dan MS-bashen, AOL is ook Time-Warner, je weet wel, baas van CNN, Warner Bros. en nog een flink aantal media/nieuws bedrijven.
Als dit het middel tegen MS is dan hou ik liever de kwaal.
There are two theories to arguing with women. Neither one works.
Verwijderd
Lees een topic voordat je erin reageertOp maandag 21 januari 2002 11:07 schreef Tijger het volgende:
Denk nou eens verder dan MS-bashen, AOL is ook Time-Warner, je weet wel, baas van CNN, Warner Bros. en nog een flink aantal media/nieuws bedrijven.
Van WebWereld:
Dit zou een _enorme_ boost betekenen van het aantal Linux-gebruikers, met alle gevolgen va dien. Betere drivers, betere ondersteuning en een ondergraving van de marktpositie van MS. 
Ik zie de toekomst rooskleurig tegemoet!
En nu maar hopen dat ze het Open Source houden...
Drie-en-dertig-miljoen mensen krijgen dan een CD met Linux.Het Linux-besturingssysteem zoals dat door Red Hat wordt gedistribueerd, zou hierin verandering moeten brengen. Nu nog is de software van AOL die per cd-rom wordt verspreidt specifiek bedoeld voor Windows. Volgens de bronnen hoopt AOL echter zijn software te koppelen aan Red Hat Linux.
In dat geval krijgen de 33 miljoen AOL-leden een cd'tje thuis met Linux. Een andere optie is dat AOL met behulp van Red Hat een eigen op Linux gebaseerd besturingssysteem gaat ontwerpen. De mediagigant krijgt dan een met Microsoft vergelijkbare machtspositie in handen: een OS gekoppeld aan IM-software, muzieksoftware (Nullsoft - bekend van WinAmp - is ook van AOL) en browsersoftware (via dochter Netscape).
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Verwijderd
Ja als je kijkt hoe wij zijn dood gegooi met Compuserv reclame. Als AOL mensen op dezelfde reclame campane voor linux trakteerd. Zijn er binnenkort een heleboel linux gebruikers bij.Op maandag 21 januari 2002 13:53 schreef The_Surfer het volgende:
Van WebWereld:
[..]
Drie-en-dertig-miljoen mensen krijgen dan een CD met Linux.Dit zou een _enorme_ boost betekenen van het aantal Linux-gebruikers, met alle gevolgen va dien. Betere drivers, betere ondersteuning en een ondergraving van de marktpositie van MS.
+ nog een hele hoop vragen van linux n00bs die dingen niet snappenOp maandag 21 januari 2002 17:05 schreef eenprobleempje het volgende:
[..]
Ja als je kijkt hoe wij zijn dood gegooi met Compuserv reclame. Als AOL mensen op dezelfde reclame campane voor linux trakteerd. Zijn er binnenkort een heleboel linux gebruikers bij.
Indeling van got binnen kort:
- Windows Operated Systems
- AoLinux newbies
- Non-windows-AOL operating systems
Verwijderd
Waar heb ik dat nu toch meer gelezen, dat het van hand tot hand gaat Linux. Komt het dan toch uit wat me kwalijk werd genomen. Geloof dat ik in de toekomst kan kijken.Het gevaar is alleen dat AOL inderdaad net wat anders is qua gedrag dan de rest van de Linux wereld
Verwijderd
Ik denk zelf dat dit twee kanten op kan en de meest waarschijnlijke is dat AOL dit zal gebruiken om zelf een compleet pakket te kunnen aanbieden van internet abbonnement met alles erop en eraan, hetzelfde wat MS nu aan het doen is om AOL in een van haar core markets (nl. internet abbonnementen) te raken. Ik denk dus dat we langzaam maar zeker een speelbal worden in the MS/AOL gevecht. Het zou me niet zo gek in de oren klinken als MS de MGM studio's koopt die zichzelf te koop hebben gezet voor $ 7 mld (bijna voor niks), in een reactie op de aankoop van RedHat door AOL.
Verwijderd
En jij gelooft dat ????????? denk dat dus helemaal niet, want als ze de boel dichtsleutelen en die gratis cd's zouden rondsturen, dan zijn dat 33 miljoen potentiële klanten die straks dan weer afhankelijk zijn van AOL, als ze hun Linux (geen open source meer) met een iets andere naam aanbieden. En dat is dan 33.000.000 X +/- 75 Euro's is een verschrikkelijke hoop centen en een enorme boost voor AOL aandelen. Ik ben bang dat de echte Linux spoeling steeds dunner gaat worden, want na RedHat is waarschijnlijk Suse aan de beurt, en dan is de volgende monopoly zet aan de beurt.Drie-en-dertig-miljoen mensen krijgen dan een CD met Linux.
?Op maandag 21 januari 2002 19:58 schreef Athalon het volgende:
Waar heb ik dat nu toch meer gelezen, dat het van hand tot hand gaat Linux. Komt het dan toch uit wat me kwalijk werd genomen. Geloof dat ik in de toekomst kan kijken.
Dit gaat over het gaat-AOL-netjes-opensourcen-en-meewerken-of-gaan-ze-dwarsliggen?, niet over newbievriendelijkheid en dat soort zooi.
En dat mag dus niet. Alle software die onder de GPL gelicensed is mag niet ge-closed-sourced worden (het mag wel onder een andere license uitgebracht worden, maar dan uitsluitend en alleen door de copyright holders (aka de schrijvers)).Op maandag 21 januari 2002 20:27 schreef Athalon het volgende:
En jij gelooft dat ????????? denk dat dus helemaal niet, want als ze de boel dichtsleutelen en die gratis cd's zouden rondsturen, dan zijn dat 33 miljoen potentiële klanten die straks dan weer afhankelijk zijn van AOL, als ze hun Linux (geen open source meer) met een iets andere naam aanbieden.
Distro's zat.Ik ben bang dat de echte Linux spoeling steeds dunner gaat worden, want na RedHat is waarschijnlijk Suse aan de beurt, en dan is de volgende monopoly zet aan de beurt.
Hmm, ik lees net op WW dat AOL toch niet RedHat wil overnemen.
'AOL toch niet geïnteresseerd in Red Hat'
Dinsdag, 22 januari 2002 - Mediaconcern AOL Time Warner zou helemaal niet van plan zijn om Linux-distributeur Red Hat over te nemen.
Dat schrijft CNet althans op basis van 'ingevoerde bronnen'. Volgens de door de internetpublicatie geraadpleegde bronnen zou er geen sprake zijn van overnamegesprekken tussen America Online (AOL) en Red Hat.
Wel is het mogelijk dat AOL Time Warner een licentie neemt op de software van Red Hat. De internetdienst van AOL is nu alleen beschikbaar voor Windows en Macintosh. Met name buiten de Verenigde Staten zou AOL kunnen profiteren van het 'goedkope' Linux, menen analisten.
Zondag berichtte de Washington Post nog dat de twee partijen druk met elkaar in onderhandeling waren. Voor AOL Time Warner zouden de Linux-produkten van Red Hat een goed alternatief zijn voor Microsoft.
AOL Time Warner en Microsoft zijn op verschillende gebieden in een hevige concurrentiestrijd verwikkeld. Een voorbeeld is de markt voor instant messaging (im), waar AOL met de AOL Instant Messenger (AIM) en ICQ het opneemt tegen de MSN Messenger.
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Pagina: 1