Misschien bestaat er wel buitenaards leven, dicht bij ons. Maar herkennen wij dat niet als leven omdat het niet als "basisatoom" koolstof heeft. Zou er ook leven kunnen ontstaan zonder koolstofatomen?
Ja, waarom niet. Bijvoorbeeld silicium (= standaard voorbeeld).
Nog leuker: stel andere leven is op basis van een (puur)metaal. Onze planeet wordt dan als de pest gemeden voor de giftige atmosfeer
Nog leuker: stel andere leven is op basis van een (puur)metaal. Onze planeet wordt dan als de pest gemeden voor de giftige atmosfeer
Als zij hier niet komen, herkennen wij het al bijna niet. Verder als het leven van buitenaf bijvoorbeeld veel kleiner/groter/sneller/slomer is dan wij dan is het ook zeer moeilijk te herkennen.
Wat bedoel je eigenlijk met "dicht bij ons"?
Wat bedoel je eigenlijk met "dicht bij ons"?
Ok ver genoeg dus, zodat wij ze bijna zeker missen als:
- ze dat willen
- ze ook totaal geen benul van ons hebben
maw: we zouden ze alleen zien als zij dat willen en kunnen.
Er zijn grofweg 4 scenario's:
- we zijn alleen
- we zijn het verst ontwikkeld van iedereen (in heelal)
- ze moeten ons niet
- ze zijn te ver weg (voor huidige techniek)
Ze moeten ons wel zou ook kunnen, maar waar zijn ze dan
- ze dat willen
- ze ook totaal geen benul van ons hebben
maw: we zouden ze alleen zien als zij dat willen en kunnen.
- we zijn alleen
- ze moeten ons niet
Verwijderd
Al dat gefilosofeer over aliens. Ga er maar van uit dat er zeker andere "levensvormen" bestaan. Maar de kans is enorm groot dat "ze" inderdaad geen koolstof als basis van alle levensvatbare vormen hebben. Dit zou een ander element kunnen zijn, maar waarschijnlijker is dat ze een compleet verschillend periodiek systeem hebben met zowel dezelfde als verschillende elementen dan de onze.
Nog een feit is dat het vrijwel onmogelijk is dat hun evolutie gelijk met de onze is begonnen. Ze kunnen makkelijk enkele miljoenen of zelfs mijarden jaren voor of achter onze beschaving staan met als resultaatr dat hun technologie nul is of ver boven de onze staat. De kans is dat ook zo goed als nul dat ze ooit met ons zullen communiceren of zelfs maar ontmoeten.
Nog een feit is dat het vrijwel onmogelijk is dat hun evolutie gelijk met de onze is begonnen. Ze kunnen makkelijk enkele miljoenen of zelfs mijarden jaren voor of achter onze beschaving staan met als resultaatr dat hun technologie nul is of ver boven de onze staat. De kans is dat ook zo goed als nul dat ze ooit met ons zullen communiceren of zelfs maar ontmoeten.
Op donderdag 04 januari 2001 10:33 schreef ecteinascidin het volgende:
Geloof me, koolstof is de enige kandidaat.
Koolstof kan makkelijk 4 verbindingen aan en deze toch laten verbreken. Koolstof heeft veel mogelijke heteroatoombindingsmogelijkheden zoals met stikstof en zuurstof, waarbij mooie polariserende eigenschappen optreden.
Alle mogelijk kandidaten staan in het rijtje met koolstof, anders heb je metalen of gassen die beperkte bindingen aangaan. Silicium is na koolstof de enige die nog geen metaal is uit dat rijtje, maar Silicium heeft veel eigenschapen die op metaal lijkt. De bindingen met bv zuurstof zijn te stabiel, dus ongeschikt om er iets mee te doen.
Al het leven zal iig Koolstof als bouwsteen moeten hebben, alle andere elementen zijn niet geschikt. In de organische chemieleer je dat wel.
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk, ik mag dan wel geen organische chemie gestudeerd hebben maat met m'n zoologie/bio medische wetenschapppen kom ik ook een eind. Koolstof is zeker DE bouwsteen van alle leven hier in ONZE melkweg en misschien in ONS zonnenstelsel. Maar we hebben het hier over eventueel leven in een compleet ander zonnestelsel (als het dat al is, denk aan antimaterie ed.) en de mogelijkheid is uiteraard zeer hoog dat ons periodiek stelsel niet van toepassing is daar. Er kunnen daar andere natuurkundige, biologische en chemische wetten bestaan.
Maakt de natuur niet een leven, indien mogelijk, die het beste zijn omgeving aankan?
Misschien zijn er wel andere atoomsoorten dan koolstofatomen die ook geschikt zijn voor het opbouwen van een levend iets.
The Abbyss (ofzo) liet dat ook wel mooi zien: een wezen in de vorm van vormgegeven water. Dat lijkt me mooi, en nog redelijk realistisch ook.
Misschien zijn er wel andere atoomsoorten dan koolstofatomen die ook geschikt zijn voor het opbouwen van een levend iets.
The Abbyss (ofzo) liet dat ook wel mooi zien: een wezen in de vorm van vormgegeven water. Dat lijkt me mooi, en nog redelijk realistisch ook.
Dit laatste ben ik niet zo sterk van overtuigd....Op zaterdag 19 januari 2002 21:28 schreef Qgene het volgende:
Al dat gefilosofeer over aliens. Ga er maar van uit dat er zeker andere "levensvormen" bestaan. Maar de kans is enorm groot dat "ze" inderdaad geen koolstof als basis van alle levensvatbare vormen hebben. Dit zou een ander element kunnen zijn, maar waarschijnlijker is dat ze een compleet verschillend periodiek systeem hebben met zowel dezelfde als verschillende elementen dan de onze.
Onze zon is een ster (Waarvan er in het heelal ontelbaar veel voorkomen). In de zon komen zo ongeveer alle (zo niet alle maar daarvoor moet ik weer in de boeken) elementen voor. Waarom zou onze zon verschillen van andere sterren qua elementen.
Zeker als de big-bang inderdaad heeft plaatsgevonden, dan komt alle materie dus uit 1 punt en dus bevatten de verschillende stelsels dezelfde atoomsoorten/elementen.
Wat betreft die verschillende levensvormen.... welke vorm dan ook... Daar kan ik wel inkomen vanwege het feit dat evolutie een vreemd verschijnsel is wat ook voor ons al zichtbaar is (denk alleen al aan de verschillende diersoorten).
Ik ben trouwens dol op de X-Files aflevering met die 'paddestoelen' in die grot..... die Si-levensvormen
Verwijderd
Ik denk dat we eventuele aliens op het eerste gezicht niet kunnen waarnemen. Wij kennen nog maar drie dimensies. Er zijn er een stuk meer. Stel je eens voor dat je enkel maar de 4e (tijd) zou kunnen ervaren en beleven of hanteren. Dat zou je leven een stuk anders maken.
Maar als er zich wezens in andere dimensies bevinden (hetgeen ik wel van overtuigd ben) dan zijn ze toch niet meteen buitenaards? De dimensies bevinden zich immers ook op deze planeet.Op zaterdag 19 januari 2002 23:13 schreef Qgene het volgende:
Ik denk dat we eventuele aliens op het eerste gezicht niet kunnen waarnemen. Wij kennen nog maar drie dimensies. Er zijn er een stuk meer. Stel je eens voor dat je enkel maar de 4e (tijd) zou kunnen ervaren en beleven of hanteren. Dat zou je leven een stuk anders maken.
Er zal vast wel buitenaards leven niet ver van ons af zitten, maar aangezien we in de buurt weinigs groots tegenkomen denk ik dat we klein moeten zoeken. heel klein. (bacterien?)
Signature
Misschien houden de meeste aliens zich wel een stuk beter aan de prime-directive dan de federatieOp zaterdag 19 januari 2002 21:18 schreef Jake het volgende:
- we zijn alleen
- ze moeten ons niet
Ze observeren ons, maar de organische schepen die ze gebruiken kunnen door de primitieve sensoren van de mens niet worden waargenomen.
In times of war the law falls silent
D'r heeft eens een 1 of andere gast een kansberekening uitgevoerd over hoeveel voor ons waarneembare beschavingen er nu zouden moeten zijn en dat waren er miljarden, dus het lijkt me heel goed mogelijk dat er leven buiten onze planeet is. Als het ooit 'ontdekt' wordt dan zal dat wel een mooie godsdienstrevolutie veroorzaken.
Wat ook kan is dat er wel andere beschavingen 'in de buurt' zijn, maar dat deze zover ontwikkeld zijn dat ze geen energie meer verspillen en daardoor ook niet kunnen worden waargenomen.
En misschien hebben die aliens al een tijdje de aarde in de gaten zitten te houden en zijn ze tot de conclusie gekomen dat ze maar beter ver uit de buurt van dat primitieve oorlogszuchtige volkje kunnen blijven.
Wat ook kan is dat er wel andere beschavingen 'in de buurt' zijn, maar dat deze zover ontwikkeld zijn dat ze geen energie meer verspillen en daardoor ook niet kunnen worden waargenomen.
En misschien hebben die aliens al een tijdje de aarde in de gaten zitten te houden en zijn ze tot de conclusie gekomen dat ze maar beter ver uit de buurt van dat primitieve oorlogszuchtige volkje kunnen blijven.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Het schijnt door de paus al 'geaccepteerd' te zijn dat er aliens bestaan en ze zullen op 't Vaticaan ook al wel een verklaring hebben klaarliggen waar ze dan alleen nog maar wat actuele puntjes in moeten veranderen.Op zondag 20 januari 2002 12:10 schreef NaOH het volgende:
Als het ooit 'ontdekt' wordt dan zal dat wel een mooie godsdienstrevolutie veroorzaken.
Ik heb ook wel eens nagedacht over tijdperceptie. Het kan zijn dat een alien een menselijke seconde ervaart als een eeuwigheid of vice versa. Dan zouden we ook geen contact maken. Tevens is dan de vraag hoe groot de kans is dat de tijdperceptie zo gelijk is afgesteld dat we uberhaupt kunnen communiceren.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Is idd wel een belangrijk punt.Op zondag 20 januari 2002 12:49 schreef Lordy79 het volgende:
Ik heb ook wel eens nagedacht over tijdperceptie. Het kan zijn dat een alien een menselijke seconde ervaart als een eeuwigheid of vice versa. Dan zouden we ook geen contact maken. Tevens is dan de vraag hoe groot de kans is dat de tijdperceptie zo gelijk is afgesteld dat we uberhaupt kunnen communiceren.
Maar ook die aliens zitten met de zelfde golflengtes van geluid en licht. Ok kans is groot dat het bereik van hun zintuigen niet gelijk is, maar extreem veel zal het niet schelen (anders kunnen ze licht horen of geluid zien).
Zoals eerder gezegd, de basis is steeds vergelijkbaar (de zon en de elementen) dus een bepaald spectrum van licht moet ongeveer hetzelfde ervaren worden. Binnen grenzen natuurlijk, maar die liggen niet in factor 100 of hoger maar (volgens mij) binnen 10. Of zelfs nog dichter bij, dan gaat het om (tientallen) procenten.
ik heb ook organische chemiegehad hoor... Maar ik zit nog maar op de middelbare... volgendjaar ga ik biologie studeren, dan weet ik er vast meer van. Ik vroeg me alleen af of het ook met iets anders dan C zou kunnen, volgens mij is S wel een mogenlijkheid...
Verwijderd
Ik vind het een rare gedachte om te denken dat aliens altijd een heel stuk meer ontwikkeld moeten zijn dan ons.
We denken dan ook dat de technologische dingen hetzelfde moeten geweest zijn als de onze en dat ze het dan helemaal begrijpen.
Wie weet hebben ze wel helemaal geen technische dingen. Wie weet leven er alleen dieren op die planeet, die wel intelligent kunnen zijn, net als bij ons de dolfijnen bijvoorbeeld. Dit zou ook een best acceptabel idee zijn vind ik. Beter dan dat die aliens ook radiotechnieken enzo gebruiken. Dat vind ik nogal dom gedacht
We denken dan ook dat de technologische dingen hetzelfde moeten geweest zijn als de onze en dat ze het dan helemaal begrijpen.
Wie weet hebben ze wel helemaal geen technische dingen. Wie weet leven er alleen dieren op die planeet, die wel intelligent kunnen zijn, net als bij ons de dolfijnen bijvoorbeeld. Dit zou ook een best acceptabel idee zijn vind ik. Beter dan dat die aliens ook radiotechnieken enzo gebruiken. Dat vind ik nogal dom gedacht
Misschien zijn het neutrino bugs, die door alles heen vliegen
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Verwijderd
er is niet gezegd dat aliens -altijd- verder ontwikkeld zijn dan wij.Op zondag 20 januari 2002 15:08 schreef Liquidus het volgende:
Ik vind het een rare gedachte om te denken dat aliens altijd een heel stuk meer ontwikkeld moeten zijn dan ons.
maar het heelal is groot, er is in princiepe plaats voor vele planeten met leven, waarvan een aantal best al veel langer dan de aarde kunnen bestaan, en verder ontwikkeld kunnen zijn dan wij.
er is dus een grote kans dat er beschavingen zijn met veel geavanceerdere techniek dan wij, mogelijk zijn ze zo ver dat ze idd de aarde zouden kunnen bezoeken.
daarnaast kunnen er best nog veel meer planeten zijn waar uitsluitend microben leven.
Verwijderd
Tsja, wieweet komen er aliens een kijkje nemen op aarde, en dan zien ze mieren als de dominante levensvorm, zij zijn immers overal, hebben geadvanceerde kolonien, en onderhouden zichzelf goed.
Als die aliens mieren de dominante levensvorm vinden hebben ze een beetje strot in hun ogen...
Iedereen die hier komt ziet meteen dat WIJ er hier een zooitje van maken en niks/niemand anders
Iedereen die hier komt ziet meteen dat WIJ er hier een zooitje van maken en niks/niemand anders
Was denk ik meer een voorbeeld van X-ZERO om aan te tonen hoe anders aliens kunnen denken.Op zondag 20 januari 2002 16:08 schreef Jake het volgende:
Als die aliens mieren de dominante levensvorm vinden hebben ze een beetje strot in hun ogen...
Ik maak me dr maar niet te druk om, de kans dat we in mijn leven contact krijgen met buitenaards leven lijkt me heel klein.
Wij mensen denken ook dat we zo beschaaft zijn en technologisch zo ver zijn, maar hoeveel beschavingen zijn al niet ten onder gegaan.
Eigenlijk hebben we alles waar we nu in leven, alles wat we gebruiken in maar 100 jaar opgebouwd.
We hebben electiciteit, een binaire rekendoos (computer) en een alles om geld draaiende cultuur en meteen denken we dat we geniaal zijn

Verwijderd
Als jij een Alien zou zijn, zou jij dan met zo'n zooitje ongeregeld in kontakt willen komen? Ik in ieder geval niet, want een groot voorbeeld kunnen voor "beschaving" zijn we echt niet. Een zooitje ongeregelde "neanderthalers" "holbewoners" op koolstof niveau, en daar zit je als visiterende Alien toch niet echt op te wachten denk ik maar zo.- ze moeten ons niet
Mieren hebben alles goed geregeld (ff tussendoor...)
Misschien moeten ze ons niet, maar zien ze dat wij toch wel 1 of 2 dingen hebben die ze kunnen gebruiken. Of misschien zouden ze het juist wel interessant vinden hoe wij onze wereld verkl*ten... Van foten moet je leren, zeg maar...
Misschien moeten ze ons niet, maar zien ze dat wij toch wel 1 of 2 dingen hebben die ze kunnen gebruiken. Of misschien zouden ze het juist wel interessant vinden hoe wij onze wereld verkl*ten... Van foten moet je leren, zeg maar...
Ja dat zou wel mogelijk zijn en eigenlijk waarschijnlijker dan wel met koolstofatomen 
Het is altijd grappig om die zogenaamde echte alien foto's te zien. Die lijken namelijk altijd VEEL te goed op ons.
2 ogen/neus/armen/benen/ong even groot/...
Als er ergens anders leven is zal de omgeving waarschijnlijk totaal anders zijn en zal hun fysieke bouw daarom ook anders zijn...
Btw iemand heeft ooit geantwoord of de vraag of er buitenaarts leven zou zijn:
"If not, it would be a whole waste of space"
Weet alleen niet wie
Het is altijd grappig om die zogenaamde echte alien foto's te zien. Die lijken namelijk altijd VEEL te goed op ons.
Als er ergens anders leven is zal de omgeving waarschijnlijk totaal anders zijn en zal hun fysieke bouw daarom ook anders zijn...
Weet alleen niet wie
Verwijderd
Ooit in een ander sterrenstelsen een topic geplaatst over hoe wezens over zichzelf zouden denken als ze zo afgelegen lagen, dat ze nooit in één generatie een andere planeet/stelsel met leven kunnen bereiken en dat dus nog nooit gedaan hebben
...
Verwijderd
Buitenaards leven is er, zoveel is zeker. Maar de kans is klein dat we er ooit zullen ontdekken. Ten eerste kunnen we niet lang genoeg hier op ons planeetje verblijven en ten tweede zijn de afstanden veel te groot. Tenzij we er iets op vinden natuurlijk. Er doen al veel SF-theorieën de ronde over verbazingwekkende transportmiddelen en dan wordt het misschien - met nadruk op misschien - mogelijk. Veel mensen stellen zich intelligent buitenaards leven voor in de gedaante van een mens met enkele afwijkingen. Zo eenvoudig zal het echter niet zijn. Het kan zijn dat ze eruit zien als kwallen, het zou kunnen dat ze gecamoufleerd zijn in anorganisch materiaal en het kan evengoed zijn dat ze kilometers groot zijn en dat we niet eens weten dat we er gevonden hebben!
Indien we ooit leven zouden vinden is de kans klein dat het gaat om intelligent leven, als dit toch het geval zou zijn mogen we eerst en vooral gaan zoeken naar een gepast communicatiemiddel, al dan niet met behulp van de technologie. Het kan zijn dat ze in een andere golflengte de dingen waarnemen, zoals IR-, UV- of X-stralen. Het hangt ervan af hoe de toestand op hun planeet/satelliet is. De kans is erg groot dat ze nooit op onze planeet zouden kunnen vertoeven, gewoon om de reden dat ze verpletterd zouden worden door de druk of uiteen vallen omdat de druk veel te klein is. We zouden dus enkel in quarantaine (lees: heuse labo's met drukkamers en zo) met ze kunnen communiceren. Het zou ook interessant zijn om te zien hoe zij zich voortplanten. Is ons systeem nu echt zo efficiënt?! Tot daar de technische kwestie...
Voor ons wordt het pas interessant indien we gaan onderzoeken hoe ze denken en vooral: wat ze denken. Kennen ze ook conflicten? Waaraan hechten zij belang in het leven? En ook: hebben zij een oplossing op onze vragen over het leven? Maar vooraleer we antwoorden op deze vragen zouden kunnen krijgen moet het natuurlijk vaststaan dat ze 'vredelievend' zijn tov ons. Vast staat het nooit, maar kom. Ik denk dat ze net hetzelfde als ons zouden doen; voorzichtig toenadering zoeken en kijken op welke manieren we aan elkaar diensten zouden kunnen bewijzen. Dit klinkt naïef, maar wij zouden net hetzelfde doen. Zo zit de natuur in elkaar, het is te vergelijken met de kennismaking met een stam in één of ander regenwoud. Op enkele uitzonderingen na hebben we met allemaal goed contact kunnen maken. Als ons leven niet benadeeld wordt door hun bestaan en zij zijn tevreden met enkele hulpmiddelen die hun leven vergemakkelijken, dan zijn beide partijen tevreden. Natuurlijk moet je altijd de wapens achter de hand houden, je weet immers nooit. Dat is de strijd van het leven, elk voor zich; of het nu gaat om het individu, een familie, een volk,... Een levend wezen probeert altijd in relatie te staan tov zijn omgeving op een zodanige manier dat het bestaan van hemzelf en zijn naaste omgeving niet in gevaar komt en zijn levenskwaliteit behouden wordt. Als je daarbij elkaar nog kan helpen, des te beter. Oké, 't zijn veel voorwaarden maar zo gaat het altijd, 't leven is een kwestie van geven en nemen. Een voorbeeld: er zijn bepaalde vissen die hun mond en schubben laten reinigen door andere, kleinere vissen (vraag mij niet welke). Normaal gezien zouden deze laatste worden opgegeten, maar ze hebben als het ware een 'compromis'. De grote vis blijft hygiënisch, de kleine vis heeft voedsel, en zo zijn ze allebei tevreden. Op deze manier kan tussen veel verschillende soorten een 'compromis' worden gesloten. Maar er is één probleem: wat als één van beide partijen niéts te bieden heeft? Tja, spijtig, die zal niet overleven. Zo gaat het nu éénmaal.
Indien we ooit leven zouden vinden is de kans klein dat het gaat om intelligent leven, als dit toch het geval zou zijn mogen we eerst en vooral gaan zoeken naar een gepast communicatiemiddel, al dan niet met behulp van de technologie. Het kan zijn dat ze in een andere golflengte de dingen waarnemen, zoals IR-, UV- of X-stralen. Het hangt ervan af hoe de toestand op hun planeet/satelliet is. De kans is erg groot dat ze nooit op onze planeet zouden kunnen vertoeven, gewoon om de reden dat ze verpletterd zouden worden door de druk of uiteen vallen omdat de druk veel te klein is. We zouden dus enkel in quarantaine (lees: heuse labo's met drukkamers en zo) met ze kunnen communiceren. Het zou ook interessant zijn om te zien hoe zij zich voortplanten. Is ons systeem nu echt zo efficiënt?! Tot daar de technische kwestie...
Voor ons wordt het pas interessant indien we gaan onderzoeken hoe ze denken en vooral: wat ze denken. Kennen ze ook conflicten? Waaraan hechten zij belang in het leven? En ook: hebben zij een oplossing op onze vragen over het leven? Maar vooraleer we antwoorden op deze vragen zouden kunnen krijgen moet het natuurlijk vaststaan dat ze 'vredelievend' zijn tov ons. Vast staat het nooit, maar kom. Ik denk dat ze net hetzelfde als ons zouden doen; voorzichtig toenadering zoeken en kijken op welke manieren we aan elkaar diensten zouden kunnen bewijzen. Dit klinkt naïef, maar wij zouden net hetzelfde doen. Zo zit de natuur in elkaar, het is te vergelijken met de kennismaking met een stam in één of ander regenwoud. Op enkele uitzonderingen na hebben we met allemaal goed contact kunnen maken. Als ons leven niet benadeeld wordt door hun bestaan en zij zijn tevreden met enkele hulpmiddelen die hun leven vergemakkelijken, dan zijn beide partijen tevreden. Natuurlijk moet je altijd de wapens achter de hand houden, je weet immers nooit. Dat is de strijd van het leven, elk voor zich; of het nu gaat om het individu, een familie, een volk,... Een levend wezen probeert altijd in relatie te staan tov zijn omgeving op een zodanige manier dat het bestaan van hemzelf en zijn naaste omgeving niet in gevaar komt en zijn levenskwaliteit behouden wordt. Als je daarbij elkaar nog kan helpen, des te beter. Oké, 't zijn veel voorwaarden maar zo gaat het altijd, 't leven is een kwestie van geven en nemen. Een voorbeeld: er zijn bepaalde vissen die hun mond en schubben laten reinigen door andere, kleinere vissen (vraag mij niet welke). Normaal gezien zouden deze laatste worden opgegeten, maar ze hebben als het ware een 'compromis'. De grote vis blijft hygiënisch, de kleine vis heeft voedsel, en zo zijn ze allebei tevreden. Op deze manier kan tussen veel verschillende soorten een 'compromis' worden gesloten. Maar er is één probleem: wat als één van beide partijen niéts te bieden heeft? Tja, spijtig, die zal niet overleven. Zo gaat het nu éénmaal.
Verwijderd
Buitenaardse wezens interresant voor de handel?
Ik dacht het niet, aangezien je toch wel tientallen generaties aan het vliegen bent voordat je ergens bent.
Dan zijn aliens pas interresant als we over 2,5 miljard jaar de zon niet meer hebben en dus van onze planeet een space-ship hebben gemaakt om zonder de zon te kunnen.
(iemand zin om een leuke SF-film te maken
).
Stel je bent een alien, en er zijn binnen handbereik andere sterrenstelsen om mee te handelen of wat dan ook. Waarom zou je dan helemaal naar deze uithoek komen, wij dus, om te kijken of daar misschien heel misschien leven zou zijn?
Ons zonnestelsel ligt namelijk niet echt gunstig.
Ik dacht het niet, aangezien je toch wel tientallen generaties aan het vliegen bent voordat je ergens bent.
Dan zijn aliens pas interresant als we over 2,5 miljard jaar de zon niet meer hebben en dus van onze planeet een space-ship hebben gemaakt om zonder de zon te kunnen.
(iemand zin om een leuke SF-film te maken
Stel je bent een alien, en er zijn binnen handbereik andere sterrenstelsen om mee te handelen of wat dan ook. Waarom zou je dan helemaal naar deze uithoek komen, wij dus, om te kijken of daar misschien heel misschien leven zou zijn?
Verwijderd
Over hoe lang? Dan zijn we volgens mij zelf al aliensOp maandag 21 januari 2002 16:00 schreef The_Tzar het volgende:
Dichtsbijzijnde sterren: Alpha Centauri A, Alpha Centauri B en Proxima Centauri, op ik meen 4,2 lichtjaar. Eentje daarvan lijkt op onze zon, ik dacht zelf Alpha Centauri A, en heeft geen (ontdekte) planeten. De andere twee zijn rode dwergen, of er zijn 2 die lijken op onze zon, en 1 rode dwerg, i dunno for sureOp maandag 21 januari 2002 16:07 schreef mietje het volgende:
[..]
Over hoe lang? Dan zijn we volgens mij zelf al aliensMaw. dit is zo ver in de toekomst dat je geen enkele uitspraak meer kunt doen over het menselijke ras en wat het evt. doet en laat.
[..]
Ten opzichte van welke buitenaardse beschaving ligt ons zonnestelsel ongunstig dan, noem eens wat afstanden?
Verder zijn er alleen maar rode en bruine dwergen 'in de buurt' (4-10 lichtjaar). Alleen Sirius (op 8 lichtjaar dacht ik) is een witte reus, maarja, het kan te warm zijn daar
Verwijderd
Het dichts bijzijnde sterrenstelsel is Tau Ceti, als ik het goed heb. Zo'n 4 lichtjaar dacht ik. Jammer hiervan is dat dit sterrenstelsel waarschijnlijk geen planeten bevat. Dus dan moet je verder reisen. Dan weet ik de afstanden niet meer, maar ik meen dat je dan weer een klein eindje moet doorvliegen. Weet iemand hoever? Dan is het nog niet erg waarschijnlijk dat er op het eerste sterrenstelse wat je tegenkomt, leven is. Laat staan, intelligent leven in een vorm die wij kunnen waarnemen. Het zou dus best kunnen dat het eerste leven wat je tegen zou kunnen komen, honderden lichtjaar hier vandaan licht. En ja, dan is het voor hen waarschijnlijk niet aantrekkelijk hierheen te komen.Ten opzichte van welke buitenaardse beschaving ligt ons zonnestelsel ongunstig dan, noem eens wat afstanden?
Het zou natuurlijk wel kunnen, dat voor andere leven tijd heel anders is dan voor ons. Misschien zijn er in, wat voor ons 10 seconde is, ergens anders hele civilisaties gestart en uitgestoren. Andersom kan natuurlijk ook.
Verwijderd
en hoeveel diersoorten hier op aarde lijken op ons ??Op maandag 21 januari 2002 12:01 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Ja dat zou wel mogelijk zijn en eigenlijk waarschijnlijker dan wel met koolstofatomen
hoofd, 2 ogen, romp, 4 ledematen
zelfs de meest afwijkende soorten ( op planten en kwallen etc. na ) hebben nog soortgelijke bouw ( ogen, ledematen )
als het een evolutionair gezien voordelig design is, is dus de kans is wel degelijk aanwezig dat buitenaards leven dezelfde basisvorm heeft
en voor de mensen die menen dat de afstand te groot is om te overbruggen moeten maar eens info opzoeken over Alcubiere's warpbubble..
theoretisch is de lichtsnelheid dus geen beperkende factor meer..
Verwijderd
Goed, ik heb gezocht. Na een beschrijving van hoe het apparaat zou moeten werken zei de BBC dit:
Al met al, en er zijn nog veel meer links als je gewoon met google zoekt, kunnen we stellen dat Alcubierre's warp bubble een extreem interessant theoretisch idee is, dat waarschijnlijk nooit uitgevoerd zal kunnen worden. Ik vind het onderwerp absoluut interessant en ben zeer benieuwd of het ooit iets concreets op zal leveren, maar ik vind het voorbarig om dit nu al aan te voeren als bewijs dat supersnel reizen door de ruimte mogelijk is.
Lees vooral de zinsnede "and there are several theoretical arguments that say it may never be possible" Het is dus theoretisch mogelijk, maar aan de andere kant zou het theoretisch ook onmogelijk kunnen zijn. Volgens een sf-site:This is not to say that it is time to go out and start building a warp drive. As Dr Van Den Broeck says in his forthcoming paper in General Relativity and Quantum Cosmology: "This does not mean that the proposal is realistic."
Building a warp drive is currently far beyond our technological abilities and there are severe theoretical arguments that say it may never be possible.
But it just might be. Dr Van Den Broeck concludes his analysis by saying, "The first warp drive is still a long way off but maybe it has now become slightly less improbable."
En verder een wetenschappelijk artikel (althans de abstract): www-ctp.mit.edu/cosmo/y9697/everett_abs.htmlHowever, even with these improvements, there would still be very severe "engineering problems" with any implementation of the scheme. First, although the interior of the warp bubble may be quite spacious, its exterior is only 3 x 10-32 meters in radius, mush smaller than a proton and approaching the Planck length (1.62 x 10-35 meters) in size. This is close enough to the minimum length-scale of the universe that such a size reduction is doubtful due to quantum effects. Moreover, since the diameter of the warp bubble is many orders of magnitude smaller than a wavelength of visible light (about 4 x 10-7 meters) there would be no possibility of seeing out from inside the bubble. Any trip would be a blind one, with no possibility of seeing or steering. Moreover, while the magnitude of energy required to form a warp bubble becomes more reasonable in Van Den Broecks warp drive, the energy density requirement remains unphysically large.
And how could our space travelers enter the bubble or exit again at the end of their trip? Van Den Broecks calculations indicate that slowing the bubble to a near stop might permit it to be expanded to any desired size. However, such an expansion would decrease the wall thickness, and it is not clear what would happen if the wall thickness became smaller than the Planck length. Van Den Broeck ends his paper by commenting that while the first warp-drive space flight remains a long way off, perhaps it has become slightly less improbable with the new scenario for a warp bubble.
Al met al, en er zijn nog veel meer links als je gewoon met google zoekt, kunnen we stellen dat Alcubierre's warp bubble een extreem interessant theoretisch idee is, dat waarschijnlijk nooit uitgevoerd zal kunnen worden. Ik vind het onderwerp absoluut interessant en ben zeer benieuwd of het ooit iets concreets op zal leveren, maar ik vind het voorbarig om dit nu al aan te voeren als bewijs dat supersnel reizen door de ruimte mogelijk is.
wellis waar met een grijnz....
Imagine if you will... the leader of the fifth invader force speaking to the commander in chief...
"They're made out of meat."
"Meat?"
"Meat. They're made out of meat."
"Meat?"
"There's no doubt about it. We picked several from different parts of the planet, took them aboard our recon vessels, probed them all the way through. They're completely meat."
"That's impossible. What about the radio signals? The messages to the stars."
"They use the radio waves to talk, but the signals don't come from them. The signals come from machines."
"So who made the machines? That's who we want to contact."
"They made the machines. That's what I'm trying to tell you. Meat made the machines."
"That's ridiculous. How can meat make a machine? You're asking me to believe in sentient meat."
"I'm not asking you, I'm telling you. These creatures are the only sentient race in the sector and they're made out of meat."
"Maybe they're like the Orfolei. You know, a carbon-based intelligence that goes through a meat stage."
"Nope. They're born meat and they die meat. We studied them for several of their life spans, which didn't take too long. Do you have any idea the life span of meat?"
"Spare me. Okay, maybe they're only part meat. You know, like the Weddilei. A meat head with an electron plasma brain inside."
"Nope. We thought of that, since they do have meat heads like the Weddilei. But I told you, we probed them. They're meat all the way through."
"No brain?"
"Oh, there is a brain all right. It's just that the brain is made out of meat!"
"So... what does the thinking?"
"You're not understanding, are you? The brain does the thinking. The meat."
"Thinking meat! You're asking me to believe in thinking meat!"
"Yes, thinking meat! Conscious meat! Loving meat. Dreaming meat. The meat is the whole deal! Are you getting the picture?"
"Omigod. You're serious then. They're made out of meat."
"Finally, Yes. They are indeed made out meat. And they've been trying to get in touch with us for almost a hundred of their years."
"So what does the meat have in mind?"
"First it wants to talk to us. Then I imagine it wants to explore the universe, contact other sentients, swap ideas
and information. The usual."
"We're supposed to talk to meat?"
>
"That's the idea. That's the message they're sending out by radio. 'Hello. Anyone out there? Anyone home?' That sort of thing."
"They actually do talk, then. They use words, ideas, concepts?"
"Oh, yes. Except they do it with meat."
"I thought you just told me they used radio."
"They do, but what do you think is on the radio? Meat sounds. You know how when you slap or flap meat it makes a noise? They talk by flapping their meat at each other. They can even sing by squirting air through their meat."
"Omigod. Singing meat. This is altogether too much. So what do you advise?"
"Officially or unofficially?"
"Both."
"Officially, we are required to contact, welcome, and log in any and all sentient races or multibeings in the quadrant, without prejudice, fear, or favor. Unofficially, I advise that we erase the records and forget the whole thing."
"I was hoping you would say that."
"It seems harsh, but there is a limit. Do we really want to make contact with meat?"
"I agree one hundred percent. What's there to say?" `Hello, meat. How's it going?' But will this work? How many planets are we dealing with here?"
"Just one. They can travel to other planets in special meat containers, but they can't live on them. And being meat, they only travel through C space. Which limits them to the speed of light and makes the possibility of their ever making contact pretty slim. Infinitesimal, in fact."
"So we just pretend there's no one home in the universe."
"That's it."
"Cruel. But you said it yourself, who wants to meet meat? And the ones who have been aboard our vessels, the ones you have probed? You're sure they won't remember?"
"They'll be considered crackpots if they do. We went into their heads and smoothed out their meat so that we're just
a dream to them."
"A dream to meat! How strangely appropriate, that we should be meat's dream."
"And we can mark this sector unoccupied."
"Good. Agreed, officially and unofficially. Case closed. Any others? Anyone interesting on that side of the galaxy?"
"Yes, a rather shy but sweet hydrogen core cluster intelligence in a class nine star in G445 zone. Was in contact
two galactic rotations ago, wants to be friendly again."
"They always come around."
"And why not? Imagine how unbearably, how unutterably cold the universe would be if one were all alone."
Imagine if you will... the leader of the fifth invader force speaking to the commander in chief...
"They're made out of meat."
"Meat?"
"Meat. They're made out of meat."
"Meat?"
"There's no doubt about it. We picked several from different parts of the planet, took them aboard our recon vessels, probed them all the way through. They're completely meat."
"That's impossible. What about the radio signals? The messages to the stars."
"They use the radio waves to talk, but the signals don't come from them. The signals come from machines."
"So who made the machines? That's who we want to contact."
"They made the machines. That's what I'm trying to tell you. Meat made the machines."
"That's ridiculous. How can meat make a machine? You're asking me to believe in sentient meat."
"I'm not asking you, I'm telling you. These creatures are the only sentient race in the sector and they're made out of meat."
"Maybe they're like the Orfolei. You know, a carbon-based intelligence that goes through a meat stage."
"Nope. They're born meat and they die meat. We studied them for several of their life spans, which didn't take too long. Do you have any idea the life span of meat?"
"Spare me. Okay, maybe they're only part meat. You know, like the Weddilei. A meat head with an electron plasma brain inside."
"Nope. We thought of that, since they do have meat heads like the Weddilei. But I told you, we probed them. They're meat all the way through."
"No brain?"
"Oh, there is a brain all right. It's just that the brain is made out of meat!"
"So... what does the thinking?"
"You're not understanding, are you? The brain does the thinking. The meat."
"Thinking meat! You're asking me to believe in thinking meat!"
"Yes, thinking meat! Conscious meat! Loving meat. Dreaming meat. The meat is the whole deal! Are you getting the picture?"
"Omigod. You're serious then. They're made out of meat."
"Finally, Yes. They are indeed made out meat. And they've been trying to get in touch with us for almost a hundred of their years."
"So what does the meat have in mind?"
"First it wants to talk to us. Then I imagine it wants to explore the universe, contact other sentients, swap ideas
and information. The usual."
"We're supposed to talk to meat?"
>
"That's the idea. That's the message they're sending out by radio. 'Hello. Anyone out there? Anyone home?' That sort of thing."
"They actually do talk, then. They use words, ideas, concepts?"
"Oh, yes. Except they do it with meat."
"I thought you just told me they used radio."
"They do, but what do you think is on the radio? Meat sounds. You know how when you slap or flap meat it makes a noise? They talk by flapping their meat at each other. They can even sing by squirting air through their meat."
"Omigod. Singing meat. This is altogether too much. So what do you advise?"
"Officially or unofficially?"
"Both."
"Officially, we are required to contact, welcome, and log in any and all sentient races or multibeings in the quadrant, without prejudice, fear, or favor. Unofficially, I advise that we erase the records and forget the whole thing."
"I was hoping you would say that."
"It seems harsh, but there is a limit. Do we really want to make contact with meat?"
"I agree one hundred percent. What's there to say?" `Hello, meat. How's it going?' But will this work? How many planets are we dealing with here?"
"Just one. They can travel to other planets in special meat containers, but they can't live on them. And being meat, they only travel through C space. Which limits them to the speed of light and makes the possibility of their ever making contact pretty slim. Infinitesimal, in fact."
"So we just pretend there's no one home in the universe."
"That's it."
"Cruel. But you said it yourself, who wants to meet meat? And the ones who have been aboard our vessels, the ones you have probed? You're sure they won't remember?"
"They'll be considered crackpots if they do. We went into their heads and smoothed out their meat so that we're just
a dream to them."
"A dream to meat! How strangely appropriate, that we should be meat's dream."
"And we can mark this sector unoccupied."
"Good. Agreed, officially and unofficially. Case closed. Any others? Anyone interesting on that side of the galaxy?"
"Yes, a rather shy but sweet hydrogen core cluster intelligence in a class nine star in G445 zone. Was in contact
two galactic rotations ago, wants to be friendly again."
"They always come around."
"And why not? Imagine how unbearably, how unutterably cold the universe would be if one were all alone."
Met een aan WAANZIN grensend optimisme
ze hebbe toch al buitenaardse wezentjes gevomden

op de maan ofzo toch

[mars zou ook wel eens kunnen]
het waren trouwens wel wormpjes maar ja wel buiten aards....
op de maan ofzo toch
Verwijderd
Je bedoelt waarschijnlijk die ééncellige organismen die op Antarctica gavonden zijn en waarschijnlijk van Mars komen dmv een meteoriet?Op dinsdag 22 januari 2002 21:18 schreef thijz het volgende:
ze hebbe toch al buitenaardse wezentjes gevomden![]()
![]()
![]()
op de maan ofzo toch![]()
![]()
![]()
Ik ga het niet helemaal uitleggen, check this site: http://www.faq-online.nl/Verslagen/valse_profetieen/ufologie_bijbel1.htmOp zaterdag 19 januari 2002 21:04 schreef Dryade het volgende:
Misschien bestaat er wel buitenaards leven, dicht bij ons. Maar herkennen wij dat niet als leven omdat het niet als "basisatoom" koolstof heeft. Zou er ook leven kunnen ontstaan zonder koolstofatomen?
Verwijderd
ff de volgende stellingen bespreken vanuit mijn visie:
2.) Dit is mogelijk, maar aangezien de aarde al vele miljoenen jaren langer bestaat dan er mensen zijn, is het aannemelijker om te denken dat zij veel en veel verder zijn met hun technologie.
3.)Als ze ons nooit ontmoet hebben hoe kan het dan dat ze ons niet moeten, dit is het ze als wanneer ik zeg dat ik jouw onderbenen lelijk vindt (ik ze namelijk nooit ontmoet)
4.)Dit is de meest logische redenering die hier in staat, maar bekijk mijn antwoord op stelling 2. eens
1.) Ikzelf en vele anderen met mij (ook wetenschappers van wereld formaat) geloven in het bestaan van andere levensvoremen, we kunnen ze alleen nog niet ontmoeten.Op zaterdag 19 januari 2002 21:18 schreef Jake het volgende:
1.) we zijn alleen
2.) we zijn het verst ontwikkeld van iedereen (in heelal)
3.) ze moeten ons niet
4.) ze zijn te ver weg (voor huidige techniek)
2.) Dit is mogelijk, maar aangezien de aarde al vele miljoenen jaren langer bestaat dan er mensen zijn, is het aannemelijker om te denken dat zij veel en veel verder zijn met hun technologie.
3.)Als ze ons nooit ontmoet hebben hoe kan het dan dat ze ons niet moeten, dit is het ze als wanneer ik zeg dat ik jouw onderbenen lelijk vindt (ik ze namelijk nooit ontmoet)
4.)Dit is de meest logische redenering die hier in staat, maar bekijk mijn antwoord op stelling 2. eens
Verwijderd
Drogredenering! Waarom dan? Omdat buitenaardsen wel meteen zijn begonnen met ontwikkelen? Je kan hier echt geen zinnige uitspraak over doen hoor! Hoe kan jij nou weten waar evolutie is begonnen, misschien zijn wij er wel erg vroeg bijOp woensdag 06 maart 2002 11:33 schreef Spartacuz het volgende:
ff de volgende stellingen bespreken vanuit mijn visie:
[..]
Verwijderd
Als er meerdere beschavingen zijn, is dat er heus niet 1 naast die van ons. Dan zijn er vele. Volgens iemand in deze discussie zelfs miljarden. Dan is het toch logisch dat sommigen wel en anderen niet verder dan ons ontwikkeld zijn?
Ik denk dat (1) onwaarschijnlijk is. Er zijn teveel sterrenstelsels. Maar alleen in de melkweg lijkt me niet onmogelijkOp zaterdag 19 januari 2002 21:18 schreef Jake het volgende:
- we zijn alleen
- ze moeten ons niet
Wat het verst ontwikkeld betreft, statistisch is de helft van de aliens meer ontwikkeld dan ons en de andere helft niet ( gemiddeld over alle aliens
(3) gaat voorbij aan de vraag hoe ze voorkomen dat wij ze ontdekken. Hoeveel moeite ga eervoor doen om te voorkomen dat een willekeurige ster jouw signalen oppikt? Vergeet niet dat wij al 100 jaar radiostraling lopen uit te zenden door het hele heelal, en dat we daar voorlopig niet mee stoppe.
(4) klink redelijk waarschijnlijk. Als Einstein gelijk heeft, en daar ga ik wel van uit, en de lichtsnelheid is de absolute grens, dan is de Andromeda nevel (dichbijzijndste sterrenhoop voorbij de Melkweg) onbereikbaar : 2Miljoen+ jaar reizen. Aangezien het aantal sterren aan allebei de kanten in de miljarden loopt, is de vraag welke kant er behoefte heeft aan "oversteken". Er is genoeg dichterbij.
Nu zeggen er veel mensen: maar misschien kunnen we toch harder dan het licht; alleen weten we niet hoe. Dat klinkt redelijk. Maar kijk naar de aarde: we weten perfect hoe die er uit ziet - en toch kunnen we niet ten zuiden van de Zuidpool komen. Er zijn gewoonweg absolute grenzen.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
1: heel weinig kans op
Er zal echt wel iets zijn...
3: Denk ik niet...
4: Kan, het is een pokke-end reizen hierheen, toch is er een kleine kans dat ze zo ver ontwikkeld zijn...
Er zal echt wel iets zijn...
3: Denk ik niet...
4: Kan, het is een pokke-end reizen hierheen, toch is er een kleine kans dat ze zo ver ontwikkeld zijn...
Verwijderd
Wat zou er gebeuren als wij een soort 6e zintuig zouden kunnen gebruiken??
Dan zou Buitenaardsleven ook een heel stap dichterbij komen!!
Dan zou Buitenaardsleven ook een heel stap dichterbij komen!!
Verwijderd
Je zou kunnen zeggen dat deze bouw hier op aarde overheersend is - Al ga je er dan wel aan voorbij dat verreweg het grootste deel van de dieren 6 poten, honderden ogen, en een driedelig lichaam heeft. Maar dat terzijde...en hoeveel diersoorten hier op aarde lijken op ons ??
hoofd, 2 ogen, romp, 4 ledematen
zelfs de meest afwijkende soorten ( op planten en kwallen etc. na ) hebben nog soortgelijke bouw ( ogen, ledematen )
als het een evolutionair gezien voordelig design is, is dus de kans is wel degelijk aanwezig dat buitenaards leven dezelfde basisvorm heeft
Dit is echter nadrukkelijk de meest voordelige bouw OP AARDE. Dus bij de zwaartekracht die hier heerst. Stel dat er leven is op een planeet die een tienmaal zo hoge zwaartekracht heeft, dan moet het leven zich daaraan aanpassen. En dan zou het er wel eens heel anders eruit kunnen zien, het zal in ieder geval geen insectenpoten hebben - Die knakken als strootjes onder dergelijke zwaartekracht. Onze benen net zo goed btw...
Verwijderd
David Morse in "Contact"Op maandag 21 januari 2002 12:01 schreef Predator het volgende:
Weet alleen niet wie
Verwijderd
nou dat denk ik niet... een mier kan bijvoorbeeld tot 50x zijn eigen gewicht dragen dus 10x zo'n grote zwaartekracht zou hem dan erg weinig boeien.. en dus kan je op zo'n planeet goed uit de voeten met die ielige insecten pootjesOp donderdag 07 maart 2002 01:36 schreef Captain Proton het volgende:Stel dat er leven is op een planeet die een tienmaal zo hoge zwaartekracht heeft, dan moet het leven zich daaraan aanpassen. En dan zou het er wel eens heel anders eruit kunnen zien, het zal in ieder geval geen insectenpoten hebben - Die knakken als strootjes onder dergelijke zwaartekracht. Onze benen net zo goed btw...
er zijn ook al zwaartekracht experimenten uitgevoerd met bijv. torren en alhoewel met wat moeite gingen ze toch gewoon aan de wandel..
maar is het feit dat de meeste mensen nog steeds afvragen en betwijfelen of er leven buiten de aarde mogelijk is , niet een overtuigend bewijs dat we blijkbaar nog niet klaar voor zijn voor een eerste ontmoeting ?
Verwijderd
Ik vraag me nu ook af. Als wij buitenaards leven ontmoeten. Hoe snel wij oorlog met hun hebben. Ik persoonlijk ben van mening dat wij oorlog met hun zullen starten tenzij.... Ze zo tolerant zijn dat we het niet voor elkaar krijgen om oorlog te krijgen. Ik vraag me ook af als we oorlog zullen krijgen met buitenaards leven. Ofwij dan als 1 gehele natie dus alle landen of dat we dan ook nog steeds zo verdeelt zullen blijven. Ik zelf denk dat er een sterkere band zal ontstaan tussen de ontwikkelde landen. Maar dat de band met onderontwikkelde landen slechter zal worden.
Tuurlijk is er buitenaards leven... het zal toch niet zo zijn dat wij de enige levensvorm zijn in heel het universum... is onmogelijk...
Metal to the bone
Verwijderd
blijkbaar optie twee anders hadden we al lang oorlog met ze gehad.Op vrijdag 08 maart 2002 10:02 schreef Speedy18 het volgende:
Ik vraag me nu ook af. Als wij buitenaards leven ontmoeten. Hoe snel wij oorlog met hun hebben. Ik persoonlijk ben van mening dat wij oorlog met hun zullen starten tenzij....
Ze zo tolerant zijn dat we het niet voor elkaar krijgen om oorlog te krijgen.
aangezien er nogal vijandig word gereageerd op UFO's en meerdere malen is geprobeerd ze neer te schieten
het is niet zo heel erg moeilijk voor een geavanceerdere beschaving om ons compleet uit te roeien... het feit dat zij dat nog niet gedaan hebben spreekt voor zichLt. General Azarbarzin, Deputy Commander-in-Chief of Operations of the Imperial Iranian Air Force, confirmed in a 1977 interview the strong electromagnetic effect experienced by the two F-4s:
"That is true. They both were scrambled and they locked on the target but they received a very strong jamming. And then they lost almost every avionics system they had on the airplane... The jets couldn't fire their missiles because they had very strong jamming... this technology it [UFO] was using for jamming was something we haven't had before and we don't have it. It doesn't exist because it was a very wide band and could jam different bands, different frequencies at the same time. It's very unusual."
General Nader Yousefi, Base Operations commander and the number three man in the Imperial Iranian Air Force, authorized the scramble mission and was also an eyewitness, as described in a recent TV interview:
"I put down my phone [with the Control Tower] and I ran to my balcony to see if I can see that object. I saw a big star among the other stars, which it was at least twice as large as the normal stars... It was around 12 miles [19 km.], we lost communication and I heard nothing from the pilots, so I was so scared what's going to happen and what happened to the pilots. I asked from the tower controller to tell them to continue their mission and see if they can get more information from the flying object... and it [UFO] was coming toward them, they try to shoot them down, when they squeezed the trigger it didn't work and the trigger was inoperative, they couldn't shoot the missiles."
mja we zullen dan nog steeds verdeeld blijvenIk vraag me ook af als we oorlog zullen krijgen met buitenaards leven. Ofwij dan als 1 gehele natie dus alle landen of dat we dan ook nog steeds zo verdeelt zullen blijven. Ik zelf denk dat er een sterkere band zal ontstaan tussen de ontwikkelde landen. Maar dat de band met onderontwikkelde landen slechter zal worden.
sommige zullen zich verzetten tegen de nieuwkomers, andere zullen verbonden sluiten
- Ze zijn er alOp zaterdag 19 januari 2002 21:18 schreef Jake het volgende:
- we zijn alleen
- ze moeten ons niet
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
heb niet alles gelezen maar als we logisch nadenken dan zijn wij erg ver gevorderd (vind ik).
Het heelal werd x aantal jaren geleden 'geboren' met de big bang. Voordat er leven kon ontstaan moest het eerst afkoelen, dat duurt ook weer een x aantal jaar. Dan heb je dus een afgekoelde planeet bij een ster die warmte levert. Nu krijg je dus eerst de simpele eencelligen (dit duurt ok al weer ff ) en dan treed er evolutie op.
Dan komt er ook nog een komeetje die de huidige populatie wezens vernietigd (dinos) en geeft de kans op een nieuwe.
Mocht evolutie overal kwa snelheid gelijk zijn, dan zou het mogelijk kunnen zijn dat we slechts die tijd achterliggen van de dinos tot nu. Meer kan in principe niet. Tenzij ergens anders evolutie sneller gaat.
Het heelal werd x aantal jaren geleden 'geboren' met de big bang. Voordat er leven kon ontstaan moest het eerst afkoelen, dat duurt ook weer een x aantal jaar. Dan heb je dus een afgekoelde planeet bij een ster die warmte levert. Nu krijg je dus eerst de simpele eencelligen (dit duurt ok al weer ff ) en dan treed er evolutie op.
Dan komt er ook nog een komeetje die de huidige populatie wezens vernietigd (dinos) en geeft de kans op een nieuwe.
Mocht evolutie overal kwa snelheid gelijk zijn, dan zou het mogelijk kunnen zijn dat we slechts die tijd achterliggen van de dinos tot nu. Meer kan in principe niet. Tenzij ergens anders evolutie sneller gaat.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Verwijderd
juist! en van de dino's tot nu waren 'slechts' enkele miljoenen jaren.Mocht evolutie overal kwa snelheid gelijk zijn, dan zou het mogelijk kunnen zijn dat we slechts die tijd achterliggen van de dinos tot nu. Meer kan in principe niet. Tenzij ergens anders evolutie sneller gaat.
Als je kijkt naar wat de mens op technologisch gebied bereikt heeft in 3000 jaar....dan kan je je vast wel indenken dat het verschil met een beschaving die zich al enkele miljoenen jaren ontwikkeld groter is dan je op het moment van je post dacht...
en verder nog even over die oorlog met buitenaardse beschavingen....waarom zouden we oorlog starten/krijgen? denk je dat we van enig belang zijn? Natuurlijk valt er iets te halen bij andere beschavingen..als ze er al zijn MAAR: Als ze minder ver ontwikkeld zijn zijn ze zwak genoeg maar valt er niets te halen, en als ze verder ontwikkeld zijn dan valt er wel iets te halen maar kunnen we ze niet aan.
Ik zou dus niet inzien WAAROM we een oorlog zouden starten. Om onze religies te promoten? I don't think so, tegen die tijd is er echt wel een zinnige verklaring voor de meeste zaken, so why need religion. Dat lost ook meteen die onenigheid in de wereld op....aangezien daar de meeste conflicten op gebaseerd zijn.
Verwijderd
niets te halen ? het antwoord ligt zo voor de hand dat je je eigenlijk moet schamen voor die stellingOp zondag 10 maart 2002 22:28 schreef Irons het volgende:
en verder nog even over die oorlog met buitenaardse beschavingen....waarom zouden we oorlog starten/krijgen? denk je dat we van enig belang zijn? Natuurlijk valt er iets te halen bij andere beschavingen..als ze er al zijn MAAR: Als ze minder ver ontwikkeld zijn zijn ze zwak genoeg maar valt er niets te halen,
Grondstoffen !! kijk naar het verleden waar oorlogen over gevoerd zijn... Goud, Zilver, Diamanten, specerijen, staal, olie , kolen..
De Mensheid heeft nog nooit in z'n gehele geschiedenis de kans laten liggen om te plunderen en de toekomst zal waarschijnlijk niet anders zijn ( zie Bush in 2002 )
hoeft niet , het kan een ver ontwikkelde maar geweldloze beschaving zijnen als ze verder ontwikkeld zijn dan valt er wel iets te halen maar kunnen we ze niet aan.
maar het gaat niet om hun, het gaat om ons
we kunnen hier op deze planeet niet eens eerlijk met elkaar samen leven.
hoezo zou dat met buitenaardse rassen beter gaan ?
Kan ook dat een komeet leefbaar Mars heeft geraakt en fragmenten met microben naar de aarde heeft gestuurd.
Tja, daar kun je lang over 'discussieren'. Het probleem is de amerikaanse overheid en het feit dat de basis daar nu al lang verlaten is. Je kunt er volgens mij nu zo binnenlopen itt een aantal jaren terug waar je als je al op 1 km kwam, neergeschoten mocht worden.
Er zijn ook vaak ufos gesignaleerd in europa e.d. maar stel dat dat echte aliens zijn. Ze zijn er in ieder geval niet op uit om contact te maken of machtsvertoon ofzo.
anywayz, de grootste kans om buitenaards leven te ontdekken is om naar ze toe te gaan en niet wachten totdat iets ons vind.
Er zijn ook vaak ufos gesignaleerd in europa e.d. maar stel dat dat echte aliens zijn. Ze zijn er in ieder geval niet op uit om contact te maken of machtsvertoon ofzo.
anywayz, de grootste kans om buitenaards leven te ontdekken is om naar ze toe te gaan en niet wachten totdat iets ons vind.
Verwijderd
Laatst een documentaire gezien op NGC. Heel de heisa rond UFO's in dat gebied zou wel eens veroorzaakt kunnen zijn door proeven uitgevoerd door het leger waarbij crash-dummy's gebruikt werden.Op maandag 11 maart 2002 14:54 schreef Dr.DK het volgende:
vaag dat nog niemand t heeft gehad over Area 51
maar dan nog blijft er een vraag over, hoe kunnen atomen een eencellig wezen vormen?Op maandag 11 maart 2002 15:09 schreef TweakFreaker het volgende:
[..]
Ja, de kans bestaat dat we allemaal aliens zijn.
We zijn biologisch en niet chemisch, dus ik vraag me af hoe en wat...
u talking to i r?
Verwijderd
We zijn gemaakt uit een soort 'oersoep' zoals ze dat noemen. Die bestond uit aminozuren die dmv een electrische lading (bliksem) omgezet zijn in eiwitten. Daar zijn dan cellen uit ontstaan. Die zijn beginnen samenwerken en zo is de voortplanting begonnen. Iets in die aard, ik weet het niet meer precies.Op maandag 11 maart 2002 15:12 schreef siggy het volgende:
[..]
maar dan nog blijft er een vraag over, hoe kunnen atomen een eencellig wezen vormen?
We zijn biologisch en niet chemisch, dus ik vraag me af hoe en wat...
u talking to i r?
Dat verhaaltje ken ik ja, alleen men heeft het nog nooit na kunnen bootsen 
Vind het trouwens wel erg sterk verhaal maar goed.
aminozuren, wat voor checmische structuur heeft die? En eiwitten?
De buitenlanders veroorzaken al genoeg overlast, daar zou nog eens wat buitenaards volk bovenop moeten komen? No way
Op maandag 11 maart 2002 15:56 schreef loona35 het volgende:
De buitenlanders veroorzaken al genoeg overlast, daar zou nog eens wat buitenaards volk bovenop moeten komen? No way
Verwijderd
Ja inderdaad...misschien wel....maarja..misschien ook niet.Op zondag 20 januari 2002 18:29 schreef Dryade het volgende:
Waarschijnlijk zijn er ook aliens in een hogere levens vorm en heeeel veel in een lagere...
Ik denk dat wij de enige zijn in ons zonnestelsel, lijkt me erg sterk dat er op mars leven is, echter, pep.
Oke dat was het weer voor vandaag,
ik ga off topic, tot vanavond!
mzzl!
Area 51 bestaat wel degelijk en er zal daar iets gaande zijn wat niet echt helemaal in de haak is aangezien het feit de amerikaanse regering/leger het verborgen (probeert) houd en je het terrein niet eens over mag vliegen anders wordt je uit de lucht gehaald (op welke manier dan ook). er wordt daar ook iets met buitenaards leven geexperimenteerd (volgens Discovery channel)... er is daar iets aan de gang wat niet helemaal in de haak is...
Metal to the bone
Ik doe morgen een spreekbeurt over buitenaards leven
. Moet 'm nog wel even schrijven.
Ik wil het meer over de wetenschappelijke kant ervan doen, dus niet de science-fiction kant met Area51, en Ufo's die aliens zouden bevatten.
Misschien iemand nog suggesties wat ik er in zou kunnen zetten??

Ik wil het meer over de wetenschappelijke kant ervan doen, dus niet de science-fiction kant met Area51, en Ufo's die aliens zouden bevatten.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Waarom grotschilderingen over heel de wereld hetzelfde zijn. Van afrika tot amerika tot mongolië, allenmaal met een vreemd soort ding om hun hoofd.Op woensdag 13 maart 2002 14:59 schreef inquestos het volgende:
Ik doe morgen een spreekbeurt over buitenaards leven. Moet 'm nog wel even schrijven.
Ja, zo heb je er wel meer, zoals de pyramides in Egypte, zuid-Amerika, China en Japan. Maar daar was ik niet echt naar op zoek, sorry. Wordt maar een klein onderdeel.Op woensdag 13 maart 2002 15:01 schreef PWA het volgende:
[..]
Waarom grotschilderingen over heel de wereld hetzelfde zijn. Van afrika tot amerika tot mongolië, allenmaal met een vreemd soort ding om hun hoofd.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Verwijderd
Ik dacht dat ze dat al hadden kunnen nabootsen in een labo, of ben ik nu verkeerd?Op maandag 11 maart 2002 15:39 schreef siggy het volgende:
Dat verhaaltje ken ik ja, alleen men heeft het nog nooit na kunnen bootsen
Dat was dus het probleem, hebben ze nog nooit kunnen nabootsenOp woensdag 13 maart 2002 15:05 schreef TweakFreaker het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze dat al hadden kunnen nabootsen in een labo, of ben ik nu verkeerd?
Verwijderd
[topic=438215/1/25] -> Is dit niet die proef?Op woensdag 13 maart 2002 15:11 schreef siggy het volgende:
[..]
Dat was dus het probleem, hebben ze nog nooit kunnen nabootsen
Ze hebben dus al wel in een laboratorium eiwitten kunnen maken, maar vraag me niet hoe.Op woensdag 13 maart 2002 15:11 schreef siggy het volgende:
[..]
Dat was dus het probleem, hebben ze nog nooit kunnen nabootsen
Maar weet iemand misschien een antwoord op mijn vraag:
hoe werkt de proef van miller?
nee, dat gaat over aminozuren, dat een onderdeel vormt van eiwitten. Mag er wel op reageren hoorOp woensdag 13 maart 2002 15:18 schreef TweakFreaker het volgende:
[..]
[topic=438215/1/25] -> Is dit niet die proef?
Verwijderd
Indien ik het zou weten, met plezier, maar 'k ben niet zo chemisch/biologisch aangelegd... Er zal wel op gereageerd worden door mensen die er wél iets van af weten, wees gerust!Op woensdag 13 maart 2002 15:20 schreef inquestos het volgende:
[..]
nee, dat gaat over aminozuren, dat een onderdeel vormt van eiwitten. Mag er wel op reageren hoor
Wouterheid: Leer de edit knop eens te bedienen. Dit lijkt wel heel veel op techposts collecten, volgende keer kan je er een OW voor krijgen.
Ik heb wat zinloze posts van je verwijdert.
Ik heb wat zinloze posts van je verwijdert.
Bedenk ook dat Aliens ook net zo oorlog zuchtig zouden kunnen zijn en aan wet van geneve en mensen rechten zullen hun een worst wezen kennen ze natuurlijk niet.Op zondag 20 januari 2002 19:04 schreef Moria het volgende:
[..]
Als jij een Alien zou zijn, zou jij dan met zo'n zooitje ongeregeld in kontakt willen komen? Ik in ieder geval niet, want een groot voorbeeld kunnen voor "beschaving" zijn we echt niet. Een zooitje ongeregelde "neanderthalers" "holbewoners" op koolstof niveau, en daar zit je als visiterende Alien toch niet echt op te wachten denk ik maar zo.
stel dat ze hoog ontwikkelde carnivoren zijn.
Dan zien zij ons als wild vee met premitieve wapens.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Verwijderd
Je vergeet wel het Feit dat wij hoogst waarschijnlijk niet eetbaar zijn voor aliens.Op woensdag 13 maart 2002 20:56 schreef SuperG het volgende:
stel dat ze hoog ontwikkelde carnivoren zijn.
Dan zien zij ons als wild vee met premitieve wapens.
De aliens zullen niet eens ons voetsel kunnen eten (andersom waarschijnlijk ook niet), laatstaan dat ze ons kunnen eten
Verwijderd
Je moet je niet afvragen hoe en wie en watte maar WAAR. Er is een grote kans dat op de maan Europe (van welke planeet europe een planeet is ben ik vergeten) grote kans bestaat op buitenaarts leven Veel zee. Eiskappen maar wel straling. Volgens sommige zijn er op de maan buitensaarse wezens en is de landing van de eerste man op de maan maar gefilmt en nep. Want je ziet geen sterren. Kan je wel verklaren. Wel zijn er maanstenen van de maan gehaalt. Volgens die sommige groeien er planten op de maan. Amerika bekent dit niet om onrust te voorkomen (zelf geloof ik daar niet in maar toch). En volgens mij moeten we wel sneller als de lichtsnelheid kunnen gaan. Volgens oude deskundigen konden we ook nooit naar de maan reizen of wel soms.

Verwijderd
Sneller dan het licht gaan voor maar 380 000 km? Nee, aan een snelheid van 10 000 km/h ben je er in enkele dagen, hoor.
Ik heb ook al eens een artikel gelezen dat ging over de echtheid van de maanlanding, maar daar moet je geen aandacht aan schenken, hoor. Als je ziet hoeveel satellieten in een baan om de Aarde kunnen gebracht worden is het maar een 'kleine moeite' om eens naar de Maan te reizen.
Ik heb ook al eens een artikel gelezen dat ging over de echtheid van de maanlanding, maar daar moet je geen aandacht aan schenken, hoor. Als je ziet hoeveel satellieten in een baan om de Aarde kunnen gebracht worden is het maar een 'kleine moeite' om eens naar de Maan te reizen.
@Anoniem: 47897
Ik denk dat het buitenaards leven dat we zullen ontmoeten ons niet te goeder trouw zal zijn. Ze zullen de aarde zien als plek waar ze hun lust voor voortplanting en overleving zullen kunnen doorzetten. Daarom moeten we onze wapen systemen ontwikkelen en bewaren ter verdediging van de soort en moeten we in harmonie verder leven en ons vereenzelvigen met de dagelijkse rompslomp van het bestaan. RDldIk vraag me nu ook af. Als wij buitenaards leven ontmoeten. Hoe snel wij oorlog met hun hebben. Ik persoonlijk ben van mening dat wij oorlog met hun zullen starten tenzij.... Ze zo tolerant zijn dat we het niet voor elkaar krijgen om oorlog te krijgen. Ik vraag me ook af als we oorlog zullen krijgen met buitenaards leven. Ofwij dan als 1 gehele natie dus alle landen of dat we dan ook nog steeds zo verdeelt zullen blijven. Ik zelf denk dat er een sterkere band zal ontstaan tussen de ontwikkelde landen. Maar dat de band met onderontwikkelde landen slechter zal worden.
Maak er geen probleem van, of een oplossing!—- je moet niet zo moeilijk doen
Leuk, dat deze discussie weer voortgezet wordt na 20 jaar.
Wikipedia: Dark forest hypothesisPlux schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:10:
@Anoniem: 47897
[...]
Ik denk dat het buitenaards leven dat we zullen ontmoeten ons niet te goeder trouw zal zijn. Ze zullen de aarde zien als plek waar ze hun lust voor voortplanting en overleving zullen kunnen doorzetten. Daarom moeten we onze wapen systemen ontwikkelen en bewaren ter verdediging van de soort en moeten we in harmonie verder leven en ons vereenzelvigen met de dagelijkse rompslomp van het bestaan. RDld
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.