Er wordt veel te streng(en gefrustreerd) gemodded.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:59
Ik word echt niet goed. Echt veel te veel word als overbodig of troll gemod. 't Lijkt wel of paar modders hun frustraties kwijt moeten. tIs echt niet normaal.
Van mij mag de optie ingevoerd worden in preferences om de waardering uit te zetten, ik word niet blij om naar op zich heel redelijke reacties een troll/flamebait/overbodig waardering te zien(terwijl die dat gewoon niet is).

Ik weet wel dat ik pas trainee ben, maar ik ben niet dom, en ik heb meer reacties gelezen in 't moddereters-forum, waar ik tussen deregels dezelfde mening zag. En ik schrijf deze post niet na een negatieve waardering van een eigen posting, maar na wederom een anders zijn posting zien te worden afgekraakt. Zo werd mijn mening pasgeleden afgekraakt als overbodig, waarschijnlijk omdat ie aan 't einde stond: mijn mening werd idd al een paar keer gezegd, maar als de beste mod had gelezen, had die gezien dat mijn reactie een timestamp had voor die andere reacties die eerder naar voren kwamen(omdat ze een reactie waren op een reactie).

Resumerend: 't lijkt er echt op dat er ooit een trend is gezet om alles wat niet een wereldreactie is, af te kraken, terwijl er af en toe reacties zijn die 4 krijgen en die dat niet verdienen(ben pas 1 superterechte 4 posting tegengekomen).En als je zegt dat Intel/Amd roelt kanje zeker zijn van een Troll van de tegenpartij,ook al omkleed je 't met argumenten :(

Nee geef mij maar de optie om die beoordeling uit te zetten in de preferences.

Kom maar met Uw flames...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX is een voorstander van streng doch rechtvaardig modden. Eens in de zoveel tijd moet er weer duidelijk geroepen worden dat één en niet nul het standaardniveau van reacties is. Wat ik zeker wel frustrerend vind is dat ik het gevoel krijg dat er veel vaker mogelijke trollen gemeld worden dan enkelvoudige reacties die onterecht op troll staan. Persoonlijk ben ik blijer (blij! :+ ) als ik reacties om hoog kan modden dan dat ik ze omlaag moet gooien. Van de andere kant wordt er ook vreselijk veel bagger gepost, die van mij echt niet hoger dan één hoeft te staan. Als ik in het archief wil neuzen dan wil ik met leesniveau op +2 zeker gevrijwaard zijn van alle roels/sux/opendeuren/offtopixen/trollen/blaat. Ik ben het in zoverre met je eens dat er teveel mogelijk te diep (lees -1) de kelder in gaat. Maar voor scores hoger dan 1 moet je IMO wel echt iets te melden hebben en het ook nog een beetje kunnen brengen. In feite zeg je dat zelf ook indirect:
...terwijl er af en toe reacties zijn die 4 krijgen en die dat niet verdienen(ben pas 1 superterechte 4 posting tegengekomen).
Of dat nu een tegenspraak in je post is, daar moet je maar eens over nadenken.
Ik weet wel dat ik pas trainee ben, maar ik ben niet dom, ...
Dat je pas trainee bent zegt natuurlijk nix en dom is hier bijna niemand.

Het enige wat je kunt doen is jezelf actief inzetten en veel karma verwerven en daarmee veel modpunten om tegengewicht te kunnen bieden aan de in jouw ogen gefrustreerde modders.

De Modderij dat ben jij! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Hm, je hebt ergens wel gelijk. Veel moderaties staan raar. Maar om dat nou aan gefrustreerde moderators toe te schrijven.

Aangezien je volgens jezelf al een paar keer op TMF bent geweest zal je misschien wel bekend zijn met de Power Mod. Die zou het probleem enigzinds moeten gaan oplossen.
En als je zegt dat Intel/Amd roelt kanje zeker zijn van een Troll van de tegenpartij,ook al omkleed je 't met argumenten
Als je daarmee iets bedoelt als 'AMD is gewoon king. Ze hebben een grotere cache en zijn sneller dan die K*T Intels' dan heb je inderdaad een troll te pakken. Als je iets zou zeggen als 'Hm, mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar AMD, vooral het feit dat hun cache groter is en dat ze sneller zijn staat me aan t.o.v. Intel' Dan zou je niet de min in moeten duiken. Al moet je trouwens ook geen 4 verwachten.

Zelfde geld voor MS draden. Als iemand per ongeluk een typfout maakt (Micro$oft?) dan heb je al een reden tot troll gegeven. Schrijf gewoon Microsoft.
Zo werd mijn mening pasgeleden afgekraakt als overbodig, waarschijnlijk omdat ie aan 't einde stond: mijn mening werd idd al een paar keer gezegd, maar als de beste mod had gelezen, had die gezien dat mijn reactie een timestamp had voor die andere reacties die eerder naar voren kwamen(omdat ze een reactie waren op een reactie).
Het overbodig modereren van een reactie hoort niet te gebeuren omdat de mening al vaker voorbij is gekomen. Tenminste niet IMO. Overbodig zijn meningen die zo voor de hand liggend zijn (zie bovenstaande AMD voorbeeld) dat iedereen die de draad leest daar zelf wel aan kan denken.
Nee geef mij maar de optie om die beoordeling uit te zetten in de preferences.
Een optie om waarderingen uit te zetten? Dat zou het hele modsysteem onnodig maken. Het modsysteem is ontworpen om ongewenste reacties niet zichtbaar te maken voor het 'gemiddelde' publiek. Als je niet gewaardeerd kan worden kan je trollen wat je wil.
Kom maar met Uw flames...
Misschien op de FP zou dat gebeuren. Hier niet. Op TMF _proberen_ we in ieder geval je probleem serieus op te lossen. :)

Mocht je ooit nog klachten hebben over moderaties? Here's the place to be! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:20

botoo

💀 too old to die young

Sjah, er is idd regelmatig reden om gefrustreerd te raken van mod-acties, maar hou er aub rekening mee dat mismodding doorgaans gebeurd door 'losse floddermodders' en dat zijn dus niet de TMF moderators.
Hier op TMF proberen we mismodding te bestrijden, maar dat gaat moeizaam.

Zoals Kex al aangaf, de modderij dat ben jij (ook), kaart hier op TMF de in jouw ogen mismods aan en we proberen er gezamenlijk iets aan te doen.

* botoo ruikt een mod in opkomst
:)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

nou ik vind dat dit draadje bijvoorbeeld nog helemaal niet in orde is http://www.tweakers.net/nieuws/20148

voorbeeld: http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=444480

Score: 2 (Interessant)
Whoaha paarse !!
Dit lijkt me wel kewl om in een plexikastje te stoppen!!

Nice nice en dan ook nog hopelijk goede performance en niet teveel buggies en overclock abilities en tis weer dik in orde!

er is nog genoeg werk voor rechtvaardige modders. Om Sjah enigzins gerust te stellen, op dit forum worden alle draden die aandacht nodig hebben eerlijk besproken en iedereen kan alles zien en mag meedoen!
Maar helaas daarin moet ik je gelijkgeven komen er op de frontpage ook beunhazen langs, die zouden allemaal eens hier een kijkje moeten nemen

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 21:54 schreef Spice het volgende:

er is nog genoeg werk voor rechtvaardige modders. Om Sjah enigzins gerust te stellen, op dit forum worden alle draden die aandacht nodig hebben eerlijk besproken en iedereen kan alles zien en mag meedoen!
Maar helaas daarin moet ik je gelijkgeven komen er op de frontpage ook beunhazen langs, die zouden allemaal eens hier een kijkje moeten nemen
Op zich vind ik dat het de laatste maanden veel te erg is geworden met de mismods, daarom juich ik de powermod ook toe.

jammer genoeg kan er buiten de powermod niet veel aan gedaan worden.

Gelukkig is er dit forum, altijd gezellig :) en altijd goed geholpen, en je ziet steeds beter in wat wel en wat niet gepost kan worden. Ook heb ik modpuntjes genoeg, dus als er problemen zijn in misgemodde draadjes, dan help ik de medetweaker graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 21:53

Jaymz

Keep on moving !

'K moet toegeven dat ik het ook een beetje zat begin te raken. (oei, wat zeg ik nu. Let wel 'een beetje' :P)

Vroeger [verrek ik ben een ouwe lul aan't worden] vonnik het eerlijk waar een stuk beter.

Maar dat heb ik uberhaupt ook met het nivo van de reacties. Ik heb vrij vaak het idee dat er iets wordt geschreven 'om te laten zien dat ik ook kan meelullen' dan dat iemand iets neerzet dat daadwerkelijk een ander licht op de zaken laat schijnen, of iets laat doorschemeren dat 'hij' doorheeft waar de nieuwspost over gaat, en 'nieuwe' mogenlijkheden ziet.

Maar dat zal wel samengaan met het neerdalend beeld dat ik heb van onze 'huidige' maatschappij.

Mensen praten veel, maar zeggen weinig, en dat soort dingen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:20

botoo

💀 too old to die young

Op zaterdag 19 januari 2002 21:54 deed Spice zijn beklag:Score: 2 (Interessant)
Whoaha paarse !!
been there, done that...
* botoo by your command *

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ben er ook nog even langs gegaan.

* TheGhostInc zou liever willen dat die troll-en en flame-en niet door iedereen kon worden uitgedeeld, of alvast de ratio FORS strenger te maken, volgens mij zijn er TE weinig mensen die de fout in gaan.

IMHO zou ik al een paar keer flink mijn ratio moeten hebben verknalt door wat mismodding (of een troll/flame die ineens +1 inzichtvol werd ofzo) en een paar reacties die gewijzigd werden na mijn modderatie.
Ik zou liever hebben dat mijn ratio dan reset moet worden, nu is de hoogste waarde die ik ooit gehaald hebt 0,1 geweest ofzo.

Laat die ratio maar lekker scherp zijn, als het onterecht is, kan een admin hem altijd nog resetten. Je kan altijd aangeven welke moderaties fout zijn gegaan enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Op zondag 20 januari 2002 13:39 schreef TheGhostInc een +1 inzichtvol verhaal:
Ben het helemaal met je eens, dat verlagen van de ratio zou veel onheil voorkomen, terwijl de modjes maar iets meer werk zouden krijgen.

Misschien iets voor na de invoering van de PM?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Pagina: 1