Toon posts:

IBM 60GXP opeens extreem langzaam...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
En hij word steeds langzamer... het kost tegenwoordig al 10 minuten om windows op te starten. Divx hapert, mp3 afspelen ook al als je bijvoorbeeld een nieuw IE venstertje opent. Het spelen van Red Alert 2 was zonet al ongeveer onmogelijk omdat hij er 2 seconden voor nodig heeft om een nieuwe unit/gebouw te laden... en dit is allemaal binnen een weekje gebeurt! Ik heb totaal niks aan het systeem verandert ofzo :{

Het probleem is dat dit nogal vage klachten zijn, dus ik weet niet of IBM me weer een nieuwe gaat geven als ik deze weer terugstuur. Want ik heb het vermoeden dat deze IBM dus ook weer kapot is. Zonet hoorde ik alweer ff dat beruchte kggg...kggg...kggg geluid en eergisteren wilde hij bij het aanzetten van de computer ook niet in 1x detecteren. Maarja, dat klote diagnostische proggie kan ik niet draaien omdat ik geen diskettedrive heb. En een scandisk van windows liet geen bad sectors zien ofzo.

Hebben meer mensen hetzelfde wel eens gehad? Issie dan idd kapot?
En hoe hebben ze het dan opgelost met het opsturen naar IBM?

Verwijderd

Als je wilt weten of IBM je schijf ook als defect beschout dan moet je even de Drive Fitness Test draaien. http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm

Verder kan je hier heel veel vinden over kapotte IBM's. Zoek maar eens op 75GXP of 60GXP.

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 21:27 schreef Proost het volgende:
Als je wilt weten of IBM je schijf ook als defect beschout dan moet je even de Drive Fitness Test draaien. http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm

Verder kan je hier heel veel vinden over kapotte IBM's. Zoek maar eens op 75GXP of 60GXP.
Idd, misschien moet je hem opsturen...
Of ga terug naar de winkel indien je nog garantie hebt, vaak krijg je bij nette zaken gewoon een nieuwe en sturen zij hem op...
Wel ff je Data back-uppen hè?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 21:27 schreef Proost het volgende:
"Note: This download creates a self booting diskette to run the DFT utility. You can create the diskette under Windows or Linux but you must start your system with the bootable diskette to run DFT. DFT can only be used with x86 based processors."

En ik heb dus geen diskettedrive
Vertel me wat... dit is niet m'n eerste kapotte IBM :'(
Maar ik ben dus nog nooit tegengekomen dattie extreem langzaam word.

Verder heb ik al m'n data trouwes al gebackupped, want ik vertrouw hd's zowiezo al niet meer. En terugbrengen naar de winkelier en een nieuwe terugkrijgen is ook niet echt een optie aangezien hij online gekocht is. Qua tijd kan ik 'm dan beter zelf naar IBM opsturen want anders gaat die winkel dat eerst nog doen.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:03
defrag? de mijne was ook heel traag ( minder dan 1 mb/s ) na een defrag was het alweer snel 70 mb/s :D ( heber 2.. in raid )

https://wren.co/join/Devian

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:48

wij

Ligt het wel aan de hdd???
Misschien irq probs of geheugen???

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 22:35 schreef wij het volgende:
Ligt het wel aan de hdd???
Misschien irq probs of geheugen???
Mjah, zoals ik al zei heb ik echt nix aan m'n systeem verandert. Ook als ik van m'n 2e hd laad gaat dat gewoon op normale snelheid. Ik zit er dan ook druk over te denken om windows vanwege de snelheid op die 2e hd te zetten, ookal is die maar 5400rpm.

En om het helemaal raar te maken draait hij nu weer op volle snelheid... Lekker handig van die vage klachten. Als dat ook gebeurt terwijl hij bij IBM ligt krijg ik 'm natuurlijk vrolijk weer terug :(

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

heb dit ook gehad (behalve dat geluid) bij een Western Digital.. :)
Toen kreeg ik na een week of 2 zo doorgedraaid te hebben (was niet de boot schijf) kreeg ik in het BIOS de melding dat hij S.M.A.R.T. Status "bad" had. Ik had ook wat langzamere performance en het niet meteen herkennen van de schijf. :)

Probeer eens te zoeken naar een tooltje dat de SMART status uitleest zou ik zeggen en bel met die gegevens op papier (of mail :?) naar IBM.

Eeuwige n00b

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 19:27

cruncher

wanna crunch someone?

Mwoah, dit klinkt het begin van het einde van jouw schijf..... snel backuppen van belangrijke files..

Jij krijgt tenminsten een waarschuwing, bij wastie in 1 x total loss |:(

can you read my mind?

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-04 14:34
Dat zijn hoogst waarschijnlijk bad sectors. En een hele hoop ws. in jou geval of iig op kritieke punten.
Want bij bad sectors wordt je hele PC enorm sloom en hoor je idd 'kgggg..gggg..ggg ..gggg kgggg..ggg..gggg...gggg'

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Mijn 60GXP werd niet herkend.
Bleek het de voeding te zijn die de power niet meer trok.

Afijn 3 weken later deed ie ff een raar geluid en werd niet meer herkend.
FF powerkabel verwisseld en was weer goed???

Toch maar gebackupped.
Volgende keer ff kijken welke schijven nog meer goed zijn, want het is wel verrot om niet zeker te zijn van je data.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad.

schijf zal wel langzaam worden door errorcorrectie etc.

Je moet eigenlijk gewoon ergens een floppy drive vandaan halen, als je die DFT doet vanaf diskette, wordt er een file aangemaakt die je via de IBM site kan sturen bij het maken van een RMA.

Bij mij gaf IBM SMARTDefender bij een extended test ook een error aan.

heb mijn hd paar dagen terug opgestuurd

Verwijderd

ik ben die kerel van die topic [topic=383815/1/25]

heb ook een beetje de indruk dat hij langzamer gaat. Heb ondertussen al een groot deel gebackupped. Ben nu bezig wat muziek nog op cd te branden, en ga daarna proberen met die Erase Disk van IBM (zit bij die Drive Fitness Test)

Hopelijk werkt dat, zoniet stuur ik hem op.

Probeer gewoon aan een diskette drive te geraken, leen er een van een vriend ofzo, of koop er ff een, kost misschien €5 ofzo?

edit:
als je bad sectors hebt in combinatie met die geluidjes, is dat voldoende voor IBM om een nieuwe te sturen? of moet je eerst die Erase Disk proberen die ze aanraden in de Drive Fitness Test?
Ik wil nl niet binnen een jaar opnieuw problemen krijgen (buiten de garantie) als Erase Disk het probleem (tijdelijk?) oplost...

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:06
moet je luisteren

ik heb wel eens een 20 gig gekregen voor nop omdat daar 3 pinnen afwaren waar je normaal je IDE kabel in doet..

zat nog 2 maanden gerantie op, gewoon opgestuurd
koste me 12 euro om naar Duitsland op et sturen

je krijgt echt altijd gewoon een andere terug

PVoutput

Pagina: 1