Toon posts:

power knop indrukken langere tijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds kort wil mn oude p166 ACER niet meer goed aan..
ik moet lange tijd het power knopje ingedrukt houden voordat hij opstart..
dat terwijl het powerknopje niet hardware matig kapot lijkt, want eenmaals in windows gekomen gaat de pc makkelijk op standby door ff knopje in te drukken..

maar om pc op te starten moet je echt 5 seconden dat knopje ingedrukt houden :confused:

Verwijderd

als het goed is heb je atx mobo. ik zou ff kijken waar de power knop verbonden aan de mobo, en die 2 polen met elkaar verbinden (mbv. een schroevedraaier ofsow), als hij het dan wel in 1 keer doet ligt het toch aan je powerknop.
anders zou ik het niet weten, wel een raar probleem trouwens :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

bios?

Verwijderd

bios idd...

waarschijnlijk is dit in de bios in (uit) te schakelen, zal wel ergens bij het Power Management staan

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Ik denk idd dat het de power managment is, kijk maar ff in de bios, staat vast wel ergens wat hij moet doen met de power knop. Overigens de knop kan je ook ff chekken zoals beschreven. Kijk je daarbij wel ff uit. Een tweaker die onder stroom staat is niet een mooi gezicht. Kan er over mee praten ;)

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Verwijderd

Klopt in de bios kan je instellen dat de knop gelijk werkt of dat je het eerst 4 sec ingedrukt moet houden ofzo

Verwijderd

Topicstarter
hmmz ik maar in de BIOS zoeken maar nee hoor .. kan ut niet vinden :(
damn .. tis ook een oude pc met oude bios uiteraard met maar weinig functies..
maar kon nix vinden waarvan mij leek dat je daarmee de tijd in kon stellen dat je dat knopje ingedrukt moet houden..

weet niemand iets specifiekers ofzow?
Pagina: 1