Toon posts:

SDRAM PC133 i.p.v. PC100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes,

Gezien mijn beschikbare systeembronnen niet boven de 50 bleven is mij geadviseerd om extra geheugen toe te voegen.
Ik heb nu echter een PC133 sim geplaatst, terwijl mijn BIOS met PC100 opstart. Tijdens het opstarten krijg ik dan ook de melding: "suggested SDRAM CAS LATENCY TIME "2"" &
"DRAM CLOCK "133"". Wie weet hoe ik deze instellingen kan veranderen, als het überhaupt al kan? En kan het zijn dat de problemen die ik sindsdien met mijn muis heb (deze is oncontroleerbaar en klikt uit zichzelf dingen aan als de PC langere tijd aanstaat) hierdoor veroorzaakt worden??

Gegroet, Klapgeest!

Verwijderd

Bios :?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
zet je dram clock op 133 mhz en je cas latency op 2. dat kan gewoon in de bios, moet je maar ff zoeken.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:54

Predator

Suffers from split brain

Is dat special OC'er ram of zo :D
Ie gaat zagen omdat ie op 133FSB & CAS-2 wil

Die CAS-2 latency instelling vind je in de BIOS.
Maar CAS-3 is wel de standaard instelling.

Je FSB wel... je zit nu toch op 100 ( aangezien er 100mhz ram in zat )
Welk mobo/cpu ?
Als je mobo 133mhz FSB kan en je kan je multiplier aanpassen ( eventueel cpu unlocken ) kan je dat wel.
Maar als je 100mhz ram hebt lijkt het me niet dat je mobo ook 133mhz kan ( tenzij je oud ram had )

Dat heeft nix met je muis problemen te maken lijkt me...

en euhmmmm
Je moet de FAQ eens lezen hier.