Toon posts:

Win XP Client en Advanced 2000 Server probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Advanced INF Install
%REMOVE_NODIR_ERROR%

Deze error melding krijg ik elke keer als ik vanaf mijn windows xp client van een werkgroup omschakel naar een domain. Dit domain draait als PDC op Windows 2000 Advanced Server.
Vervolgens de computer opnieuw opstarten en met de xp client inloggen op het domain. Vervolgens duurt het ongeveer 2 minuten voordat je helemaal bent ingelogd, verder werkt alles wel alleen inloggen duurt veeeeeeel te lang. Bij volgende keren inloggen, blijft het nog steeds zolang duren.

Herkend iemand dit , en heeft hier oplossingen voor ? (Ik ben van mening dat het iets te maken heeft met dat xp client de active directory niet kan benaderen maar waarom ? )

Extra INFO:
Uit de Event Viewer:
1)
Windows cannot obtain the domain controller name for your computer network. (The specified domain either does not exist or could not be contacted. ). Group Policy processing aborted.

2)
Automatic certificate enrollment for local system failed to contact the active directory (0x8007054b). The specified domain either does not exist or could not be contacted. Enrollment will not be performed.

3)
Windows cannot determine the user or computer name. (The specified domain either does not exist or could not be contacted. ). Group Policy processing aborted.

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Heb je DNS wel goed ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk heb ik bewust nog helemaal geen DNS server aangemaakt onder de windows advanced 2000 server. Ik gebruik nu even de DNS van de provider. Maar ik had hetzelfde probleem als ik een DNS op de server installeer en actief maak. Heb die advanced server nu al 2 keer geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de DNS server in de Active Directory geinstalleerd i.p.v. de standaar manier, nu lijkt het wel goed te gaan ?

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05-2025
Toevallig een gekraakte versie van Windows XP?

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Op woensdag 13 maart 2002 20:23 schreef OrbitZ het volgende:
Toevallig een gekraakte versie van Windows XP?
Wat heeft dat er mee te maken dan?

@iMartien

Verwijderd

als ik je foutmeldingen bekijk kom ik tot de onderstaande feiten. (als deze niet kloppen dan hoor ik het graag):

- je hebt active directory geinstalleerd
- dus heb je DNS nodig, want active directory draait niet zonder DNS.
- de computernaam van die windows xp moet in de active directory toegevoegd zijn, anders kun je hem niet toevoegen in het domein.

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 15:32
Het kan kloppen dat het opstarten van je server lang duurt omdat hij bij dit opstarten het hele domain moet op bouwen en dat duurt idd even.

Just my 2 cents

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:38
Is absoluut dns probleem
Heb ik hier ook gehad....
Win2k draait nu dns en alles wattie niet snapt forward tie naar me linux doos.
Tis net echt :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 14 maart 2002 16:34 schreef 5penta5 het volgende:
als ik je foutmeldingen bekijk kom ik tot de onderstaande feiten. (als deze niet kloppen dan hoor ik het graag):

- je hebt active directory geinstalleerd
- dus heb je DNS nodig, want active directory draait niet zonder DNS.
- de computernaam van die windows xp moet in de active directory toegevoegd zijn, anders kun je hem niet toevoegen in het domein.
AD kan je niet eens installeren zonder DNS, als je dat doet installeert dcpromo zelf al DNS voor je (maar ook niet ideaal).

Computeraccount kun je van tevoren aanmaken, maar bij het joinen van een client aan het domein krijg je die optie ook.
Voorwaarde is wel dat je client weet bij welke DNS de aanmelding moet gebeuren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Hmm, wel erg oud topic, maar ik heb wel de oplossing:

Deze foutmelding krijg je alleen:

- Wanneer er een "nieuwe" gebruiker inlogd op XP (dus bij wisseling tussen werkgroep en domein)
- Wanneer je windows messenger verwijderd hebt

Om hiervan af te komen, verwijder de volgende registry key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Active setup\Installed Components\
{5945c046-1e7d-11d1-bc44-00c04fd912be}
Pagina: 1