Toon posts:

[cm]tlbuis (blacklight?) inbouw vragen (13cm)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo
ik ben nog een noob in het modden,
en ik heb hier een tl buis achtig ding van me vader liggen.
hij is arts en gebruikt hem om schimmels te zien (blacklight) effect. ik mocht hem hebben hij werkt op 4 keer 1,5 volt nou heb ik al gezegd dat ik dus een noob in het modden ben maar hoe kan je zon lampje in je pc bouwen en zorgen dat hij stroom van de voeding krijgt heeft iemand hier ervaring mee?? btw er zitten allemaal weerstandjes en shit omheen :P dus eigenlijk heoven er alleen een paar draatjes aan

alvast bedankt

rob

Verwijderd

Topicstarter
en heeft zon ding ook effect op de temperatuur binne??

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 18:58 schreef Khorne het volgende:
en heeft zon ding ook effect op de temperatuur binne??
weet verder niks van modden maar weet wel dat een tl buis niet heet wordt heeft dus volgens mij geen effect op temp

Verwijderd

en de freq van het licht moet niet je mobo enzo storen want dan wordt de zooi onstabiel :(

maar dart 4 x 1.5 volt hoe bedoel je dat?

gewoon 4 penlites? in serie of paralel? :)

Verwijderd

Topicstarter
nou ze zitten erin zo :P ==
en wat bedoel je met dat een lamp effect heeft op je stabileit

Verwijderd

elk stroom verbruikend apparaat draait op een bepaalde frequentie.

zitten ze op dezelfde frequentie dan storen ze.

goed voorbeeld is een mobiele telefoon die op een hele rij frequenties werkt , hou die bij je computer dan gaat ie storen op je monitor en je speakers. :)

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 10:07

merijnen

Beam Me Up Scotty!

Ik zou die buis eerst gewoon aansluiten op je 5V uit je voeding, en dan testen door 'm nog buiten je kast te houden. Lukt dat, dan gewoon in je kast, en wat mooie oplichtende dingen erin maken!!! Wel vet zo'n blacklight!

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 19:03 schreef vlorp het volgende:

[..]

weet verder niks van modden maar weet wel dat een tl buis niet heet wordt heeft dus volgens mij geen effect op temp
hih wat zij je wordt een tl buis niet heet ?
laat hem maar eens een paar uur aan staan en pak hem dan maar eens vast

al heeft zo'n klein ding weinig effect op de temp in je kast

• Hydrax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 16:31

Hydrax

*huh?*

Gelijk ook antwoord op mijn vraag, scheelt weer een topic. :)

Succes met het inbouwen Khorne.

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 20:34
Misschien een hele domme vraag (Ik ben hier voor het eerst op deze topics) maar wat is het effect als je een BlackLite in je kast stopt!?!?!?!

Je kan ze beter in je kamer hangen en het gewone licht uit doen, das toch veel leuker :-)

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

Topicstarter
mja ok :P maar hij maar 13 cm en ik heb gisteren een mod gedaan :) ik heb boven me proc een koeler gezet dus directe aanvoer van koudere lucht op je proc ben van de 70 naar de 44 graden gegaan. Nou dacht he het is wel leuk als je door die koeler een blacklight lichtje zag hij is nl te klein om een kamer mee te verlichten me vader gebruikte hem om schimmels op je huid mee te zoeken, schimmels reageren nl net als een wit tshirt op blackligth maarja nederlanders zijn zo schoon :) dus schimmels zijn hier zo weinig dat ik dat ding wel mocht hebben. Maar ik zal het ff testen, ik denk dat ik het eerst wel met een adapter kan testen iig bedankt tips zijn btw nog steeds welkom

Verwijderd

Topicstarter
btw graag zou ik ook dus info willen hebben over of zon blacklight dus erge invloed heeft op de pc prestaties anders gaat hij er nl niet in

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 19:21
als je voeding al veel te doen heeft zij dat kunnen ja, maar anders is er nix aan de hand, gewoon proberen

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
2 hds van 5400rpm een cdrom 48 speed een brander 16/10/40A een schijfjes station :) een 80mm fan een pci fan een volcano II een geforce3 dat is het wel zon beetje is dat te veel??

• Maverick
neyh, dat kan ie denk wel hebben, sluit gewoon al je progjes en sluit hem aan, als ie dan vermogen teekort komt dan merk je dat je hdd afremmen ed. dan haal je hem weer los, dan isa alles weer goed, merk je nix, dan mag ik je feliciteren, want dan werkt het perfect *D

Verwijderd

Topicstarter
ok dan ga ik ff solderen he ken ik jou niet van henslfuk :PP
ik ben nl if*khorne/if*Tr1bal

• Maverick
henslfk? nog nooit van gehoor *D

btw net ff gevoeld, hij staat nu 10 min aan (blacklicht van +/-20 cm ~230V en hij wortd wel degelijk warm, ik weet niet of die van jou erg warm wordt, is volgens mij 6 volt, dus zal wel wat koeler bijven :)

Verwijderd

Topicstarter
jah mij heb ik net op een adapter van 4,5 500mA gezet hij wordt wel warm niet heel erg probleem is alleen dat je er niet veel van ziet :( jah ok ik heb dan ook maar een gat van 80mm in de zijkant maar veel zie je niet

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 19:24 schreef The_milkman het volgende:
elk stroom verbruikend apparaat draait op een bepaalde frequentie.

zitten ze op dezelfde frequentie dan storen ze.

goed voorbeeld is een mobiele telefoon die op een hele rij frequenties werkt , hou die bij je computer dan gaat ie storen op je monitor en je speakers. :)
Ik kan me vergissen, maar uit de voeding van je pc komt toch gelijkstroom?

En gelijkstroom heeft toch geen frequentie?

:?

Leg even precies uit wat je bedoelt!

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 20:24 schreef Polderdijk het volgende:
Misschien een hele domme vraag (Ik ben hier voor het eerst op deze topics) maar wat is het effect als je een BlackLite in je kast stopt!?!?!?!

Je kan ze beter in je kamer hangen en het gewone licht uit doen, das toch veel leuker :-)
Haha lol! ;)

Verwijderd

Topicstarter
mja zou zon lamp mayb 6 of 9 of 12 volt aan kunnen :P dat heet toch lamp tweaken :9~

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Het lijkte me dat die lamp gewoon 6v nodig heefd.
gewoon 1.5 + 1.5 + 1.5 + 1.5= 6v want de batterijen zullen wel in serie staan.

Waarschijnlijk brand ie ook al wel op 5v, gewoon dus ff aan je 5v lijn van je voeding leggen zie je vanzelf of ie werkt.
Pagina: 1