Alienware Dragon kast vragen.

Pagina: 1
Acties:

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Hoi, eindelijk heb ik deze kast thuis.

Maar zit nu met een paar brandende vragen:

1. :? Is die deur ook echt wel een deur?

Ik bedoel, bij mij is dat helemaal niet het geval, het is gewoon een zijklap met een handvat. En als je dat handvat naar achteren schuift dan gaat de zijklap los. Ik dacht dat het een deur was met scharnieren. Als ik het fout heb moeten jullie het maar zeggen. Zou dit wel te maken zijn?

2. :? Hoe werkt dat railsysteem?
Ik probeer en probeer maar, en ik er maar niet achter.
Ik weet ook helemaal niet hoe alles werkt, want er zit helemaal geen handleiding ofzo bij.
En ik verwachtte dat eigenlijk wel, omdat dit systeem vrij uniek is.

3. Ik heb in de kast zelf nog iets gevonden.
Ik zal proberen het te omschrijven. Het zat onderin de voorkant van de kast.
Voorin heb je dus 2 boxen waar je casefans in kan doen. En daaronder op de bodem zat een plastic 'ding' . Waarvoor het is weet ik niet.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik had dit niet verwacht, als je een kast koopt van €159,- verwacht je wel dat er een beschrijving bij zit, die uitlegt waar alle aparte onderdelen voor zijn.

Kunnen jullie mij helpen?

w00t

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

1. Nee, het is geen echte deur... gewoon een zijkant met een handvat ;)

2. Welk railsysteem bedoel je precies :?

• FireStarter
Op zaterdag 19 januari 2002 19:01 schreef BrZ het volgende:
1. Nee, het is geen echte deur... gewoon een zijkant met een handvat ;)

2. Welk railsysteem bedoel je precies :?
Voor je cdrom drives in vast te maken.
En je HDD ook.

Echt, ik vind dit zo vaag :9 .

Kijk, de FDD erin maken is niet zo moeilijk, zie pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/0385.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/0397.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/0386.jpg

Maar om je drives erin te plaatsen:
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/0398.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/0387.jpg .

Het lijkt, zo simpel, en dat zal het ook wel zijn.

w00t

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:31
Je moet die plasticen plaatjes met aan het ene eind een stuk metaal vastschroeven aan de zijkant van je CD-ROM e.d. Dan kun je je CD-ROM drivers er gewoon vanaf de voorkant inschuiven.

• BrZ

BrZ

Op zaterdag 19 januari 2002 19:12 schreef Phreak het volgende:
Je moet die plasticen plaatjes met aan het ene eind een stuk metaal vastschroeven aan de zijkant van je CD-ROM e.d. Dan kun je je CD-ROM drivers er gewoon vanaf de voorkant inschuiven.
Jups... :)

* BrZ snapt het moeilijk gedeelte niet? ;)

[edit]
Jij bent aan het eten Phreak :P

Verwijderd

Ik heb hem ook :)

De deur is idd geen echte deur, gewoon handig dat je geen schroeven hoeft draaien om je kast open te maken.

Het railsysteem zit ook apart in mekaar idd.
Trek het plastic front eraf.
Duw dus die kleine knoppen aan de zijkant in.
Dan krijg je hem er makkelijk af.

Pak een cd-rom speler.
Hou hem zo voor je, schroef aan beide kanten zo'n plaatje erop.
Met de ijzeren clip aan de kant van de ladeopening.
En de holle kant naar buiten.Zodat je dus het chieftec logo ziet als je hem erop schroeft.

En dan kan je hem zo vanaf de buitenkant erin duwen.

Owja dat vage plastic ding is een rek voor extra lange pci kaarten zoals raid kaarten.
Zodat die ook helemaal voorin ondersteund worden.

Succes.

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
zoals phreak zegt, gewoon de dingen aan je cdrom vastmaken, en in je kast schuiven totdat het ding "klik" zegt :)
simpeler kan het niet :)

en dat plastic vanonder is mij ook nog een raadsel ;(

(hmm, iedereen heeft alles al gezegt, moet toch maar eens wat sneller typen :D)

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 19:13 schreef BrZ het volgende:

[..]

Jij bent aan het eten Phreak :P
*** Phreak|f00d is now known as Phreak|methondlopen
:)

Verwijderd

1 Deur is geen deur

2 Je bedoeld waar je je HD in doet ? : Eerst hendel naar achter trekken, 1 flinke ruk en hele rekje gaat zo mee.

3 Das een houder voor 64bit kaarten (naam weet ik niet zeker). Deze is om supergrote PCI kaarten te ondersteunen. Maar die gebruik je dus zeer waarschijnlijk niet. Dit paarse geval kan je er zo uitklikken.

Verwijderd

Als je hem bij de tweakshop had of hebt gekocht dan had je al dit soort vragen kunnen stellen aan de verkoper.

Kijk anders zelf maar even www.tweakshop.nl

• BrZ

BrZ

Op zaterdag 19 januari 2002 19:24 schreef blaffe het volgende:
Als je hem bij de tweakshop had of hebt gekocht dan had je al dit soort vragen kunnen stellen aan de verkoper.

Kijk anders zelf maar even www.tweakshop.nl
Bert is koel 8-)

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 19:22 schreef FuTaL het volgende:

2 Je bedoeld waar je je HD in doet ? : Eerst hendel naar achter trekken, 1 flinke ruk en hele rekje gaat zo mee.

3 Das een houder voor 64bit kaarten (naam weet ik niet zeker). Deze is om supergrote PCI kaarten te ondersteunen. Maar die gebruik je dus zeer waarschijnlijk niet. Dit paarse geval kan je er zo uitklikken.
2) Hij bedoelt gewoon de drive rails voor cdrom speler etc. Enfin, zoals er ook al staat.. deze schroef je vast met de ijzere klippen naar de voorkant van de cdrom speler, naar buiten gewezen dus.. en daarna haal je de voorkant van de kast af, haal je het ijzeren plaatje weg en klik je je cdrom speler er simpel in..

3) en ook voor het tijdperk tussen ISA en PCI, toen er nog geweldig lange ISA kaarten werden gebouwd van zeker 40 cm lang :D

Verder is het top kastje hoor :):).. alleen die HD bays zijn kut.. Ik bedoel, het syteem met klikken etc. is perfect, alleen die klipjes die het klik-klak dan werkelijk doen (waarna je dat kastje eruit kan schuiven en je cdroms en fans erin kan meuken) geven het snel op :+

• FireStarter
Goed bedankt voor al jullie antwoorden.

En over die clips, jezus wat makkelijk.
Wat erg dat ik daar niet zelf achter gekomen ben. Maargoed het werkt.

Maar nogmaals bedankt, hier zullen mensen in de toekomst als hun ook dezelfde vragen hebben, hier hun antwoord vinden.

w00t

Pagina: 1