Toon posts:

Hoe veilig is streaming eigenlijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel dat ik DigitallyImported MP3-streams aan het downen ben met WinAMP of FreeAMP. Als ik dan met netstat kijk, zie ik dat ik een directe verbinding heb met de shoutcast server:

TCP maspc:1069 lsac2-0-s01.shoutcast.net:8032 ESTABLISHED

Als iemand nu zelf data streamt, zou deze dan mijn PC kunnen binnendringen? Ik keek namelijk daarnet nog naar de webcam van iemand via IE en 1 minuut later was mijn hele Win2K workstation down...

Het systeem leek volledig gecrasht, het scherm was ingevroren en hij reageerde niet meer op CTRL+ALT+DELETE. De muis kon ik ook niet meer bewegen. Het enigste wat ik echter nogal vreemd vond: in de achtergrond had ik FreeAMP draaien en die speelde gewoon vrolijk verder :?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57

Predator

Suffers from split brain

Je bedoel dat diegene die de stream naar jou stuurt destructieve dingen zou kunnen doen ?

Dat is enkel mogelijk als je door 1 of andere manier code in die stream zou kunnen steken die door je client ( winamp ) uitgevoerd wordt ...

en dat is niet zo...
Als daar al code zou tussen zitten wordt die door je winamp als een mp3 stream aanzien en gaat ie beginnen met heel lelijk geluid te geven ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 19:01 schreef Pr3d4t0r het volgende:
*uitleg*
Hmm ok :)

Eigenlijk logisch |:(

Maar bedankt :)