MSI K7T Turbo

Pagina: 1
Acties:

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 14:13

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Op dit mobo zit net onder het AGP slot een jumper om over te schakelen naar een FSB van 133 Mhz!

Als ik deze jumper dus eraf haal en ik zet de pc vervolgens aan gebeurd er vrij weinig! De monitor springt niet aan, de hd en cd rom lopen even en that's it!

Het geheugen is 512mb sdram, 133 mhz
Processor= amd athlon 1200@1404 :9~ (12*117)

Ik heb het geprobeerd met de originele bios instelling, dus met een fsb van 100 maar dat wil niet werken!
Waarom gaat dat niet? :?

• Fireman
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Ik ga er vanuit dat je cpu ook 133/266 is dan moet 'ie het gewoon doen anders gebeurt er geen ruk ;)

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Hoe kan ik dit te weten komen of de processor dit is?

Met sisoft of een ander programma?

Verwijderd

Je zal eerst handmatug de multiplier moeten veranderen, anders gaat ie op 12x 133 lopen=1596 MHz, ietsje teveel gevraagd

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:34
Moet je je L1 en L7 bruggen ff kleuren, zodat ie wel normaal kan starten.
Probleem met je Athlon is waarschijnlijk dat ie niet op kan komen met 12x133 zonder voltageverhoging.

• Fireman
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op zaterdag 19 januari 2002 18:04 schreef Super_Grover het volgende:
Hoe kan ik dit te weten komen of de processor dit is?

Met sisoft of een ander programma?
Op het doosje kijken :) en idd via sysoft sandra of zo ik zal de mijne ook eens checken. Ik kan het niet zo gauw vinden.

Andere slimme >:) truc om er achter te komen is is om te kijken welke multiplier je hebt en dan te delen door het aantal Mhz die sysoft geeft.

succes

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
volgens sisoft is:
multiplier: 12
1.4 Ghz

is dus een een fsb: 116,6 = 117

Volgens MBM is vcore: 1,88 V

naar welke waarde moet ik dan de fsb en multiplier veranderen om wel over te schakelen naar 133 mhz

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:32

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik zou beginnen met de Multiplier op 9 te zetten. Dan draait hij op 1200 Mhz, 133Mhz bus (9x133), en dat is de originele snelheid. En dan langzaam de multiplier omhoog doen, en als dat niet meer kan de FSB nog ietsjes opschroeven...en je hebt een leuk overclocked systeem :)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
ik kan alleen maar kiezen tussen de volgende opties bij de
multiplier:

automatic
12
13
14
15

Bij de fsb moet ik een getal invullen tussen de 100 en 1..
weet ik dus niet zeker, in ieder geval niet 9

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:32

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Dan moet je het OC-bios downloaden. Daarmee kan je de multiplier instellen op iets wat lager is als de standaard multiplier die op je processor zit. Met de standaard BIOS'en kan je hem enkel hoger instellen..

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Ik ben aan het zoeken naar een oc-bios maar ik kan hem niet echt vinden:

http://www.msi.com.tw/products/mainboard/search_bios.php?word=azd0IHR1cmJv&page=2&loadtime=1011471631

Zal wel aan mij liggen

MSI K7T Turbo (MS-6330) VIAKT133A

• connected
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

jah die jumper is om je fsb op 133 Mhz te zetten :)

Verwijderd

Ik heb ook een msi k7t turbo limited edition maar in mijn standaard bios kan ik alles al veranderen

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Ik heb toch een oc-bios gevonden!
en daar kan ik de multiplier wel veranderen van 8 tot 12 met stapjes van 0,5! en de fsb moet tussen de 100 en 132

Met de jumper eraf dus een fsb van 133 werkt hij helemaal niet, net zoals hier boven beschreven!
ik snap er de balle van!

Verwijderd

Heb ook zo'n mobo. In mijn bios kan het wel V3.3 en 3.2 werkte het ook.

• connected
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

nee hij boot niet omdat als je de jumper omzet dan zet hij de fsb op 133 en dat trekt je proc. niet

Verwijderd

maar wat is nou het verschil tussen de msi kt7 turbo v3.0 en de v5.0?????

en welke ervan hebt u? en welke bios versie want ik kan er bij mij in mijn bios niet bij!! en heb de laatste voor de 6330v3 das de 3.2..

i just need a little hlp from my friends!! :D

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Dat Weet ik ook niet wat het verschil is, ik heb de versie 3.0 en ik was bezig met de nieuwste bios te flashen maar dat is fout gegaan, zie hier:

[topic=385976/1/25]

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Heel dom antwoord maar misschien heb je er iets aan:

Vlakbij de jumper die jij noemt zit NOG een jumpertje namelijk die om je cmos te clearen. Als deze eraf is start je compu niet op. Kijk eens goed of je wel de goeie eraf heb gehaald ;)

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
ja, ik heb zeker de goede eraf gehaald!

De jumper om de bios te wissen zit namelijk onder / naast de batterij, de jumper om naar een fsb van 133 te switchen zit echt naast het agp slot!

Het overklocken wilde niet goed werken dus daarom andere bios (oc-bios van msi), daar was ik dus niet tevreden over en daarom de nieuwste bios erop en toen is het fout gegaan!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
Voor de tweak bios kijk hier maar eens:
http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.php?model=MS-6330+V3.0

je moet dan 1 beta 16 hebben
Als het goed is krijg je een foutmelding bij het flashen maar daar staat nog wat uitleg over bij.

Wèh zedde gij??

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:47

random

Lost his marbles

Dit probleem had ik eerst ook met mijn K7T Turbo, alleen had ik het met de 2.8 bios..

Ik heb hem toen geflasht naar 3.1, wat ook de oplossing was volgens veel topics die over dit probleem gingen. Nu draai ik zonder probs de 3.3 bios (dit is dus de laatste, niet de 3.2)
Misschien moet je inderdaad even kijken of je je CMOS goed kan clearen? (stroom eraf, en dan jumper omzetten)
Een maat van mij heeft ook een TB1200, maar deze draait ook zonder probs op 9.5x147, dus de K7T moet die waarden wel kunnen halen. Houdt over: geheugen en proc -> kijken of je geheugen wel op 133MHz kan draaien, en kijken of je wel een 133MHz proc hebt (staat volgens mij wel aangegeven op de core)

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

Verwijderd

Ik heb ook een K7T Turbo, de mijne wil niet boven de 109 mhz..

ik heb 133 mhz geheugen en m'n cpu (TB 1000 AXIA 100 mhz) is geen 133mhz proc maar die zou dat gewoon moeten kunnen volgens mij :'(

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Dus je kan goed overklocken met de bios versie 3.3 i.p.v. de oc bios beta versie 1.6???

Verwijderd

je moet de nieuwste bios flashen..probleem verholpen!

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Weet een van jullie of MSI de bios chip naar je kan opsturen, de mijne is nml helemaal naar de .......! of moet ik 'm ergens anders bestellen

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:47

random

Lost his marbles

Hoe bedoel je dat je BIOS chip naar de puntjes is? Heb je een flash uitgevoerd die fout is gegaan? (Dus het systeem boot niet meer?) Of denk je dat er sowieso iets mis is met je moederbord?? (dan helpt een nieuwe BIOS ook weinig)

Wat lijkt uit je verhaal (na het nog een keer gelezen te hebben) is dat je proc inderdaad 100/200MHz is (mits je echt de goede BIOS-flashes hebt gedaan), misschien moet je eens op zoek gaan naar een proc die zeker weten 133MHz is? (de 1.2GHz was er in een 100/200 versie, en in een 133/266 versie.., waarschijnlijk heb jij _helaas_ de 100/200 versie te pakken)

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Inderdaad,, kijk ff welke letters er op je proc staan, en je weet het direct :7

http://www.tweak3d.net/reviews/amd/tbird1333/2.shtml

Verwijderd

`Ja hij heeft gewoon de verkkerde proc.

Ik had eerst de k7t turbo met een tb 1.2 266 en geen problemen kon ales regelen en instellen gewoon origineel uit doos ook met de jumper omzetten op 133 ging gewoon.

Nu heb ik de k7t turbo2 en met dezelfde proc hetzelfde verhaal.

Nu zag ik net dat iemand zei heb je niet per ongeluk de jumper van je cmos eraf gehaald inplaats van de 100/133 jumper nou lijkt me raar de cmos jumper zit naast een pcislot helemaal links op het bord terwijl de j17 jumper veel meer rechts zit ver uitelkaar dus. :)

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 03:12 schreef turn het volgende:
Hoe bedoel je dat je BIOS chip naar de puntjes is? Heb je een flash uitgevoerd die fout is gegaan? (Dus het systeem boot niet meer?) Of denk je dat er sowieso iets mis is met je moederbord?? (dan helpt een nieuwe BIOS ook weinig)

Wat lijkt uit je verhaal (na het nog een keer gelezen te hebben) is dat je proc inderdaad 100/200MHz is (mits je echt de goede BIOS-flashes hebt gedaan), misschien moet je eens op zoek gaan naar een proc die zeker weten 133MHz is? (de 1.2GHz was er in een 100/200 versie, en in een 133/266 versie.., waarschijnlijk heb jij _helaas_ de 100/200 versie te pakken)
inderdaad, mijn bios is naar de .....puntjes :( ik heb inderdaad een flash uitgevoerd die dus is mislukt en systeem boot niet meer! daarom moet ik een nieuwe bios chip hebben want zo'n "hot swapping" zie ik niet zo zitten.

Verwijderd

ik heb de nieuwste de 3.2 en er staat toch volgens mijn ogen GEEN 3.3 versie...

en welke heb jij gebruikt supergrover?

want ik vraag me af zit er verschil of maakt het uit of je de bios voor de versie 6330v3.0 of v5.0 hebt? want dat zou ook probs kunnen geven denk ik dan? de 5 en 3.0 hebben niet vor nix een verschil in versie??

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Ik heb de bios versie 3.3 ook nog niet gezien maar ik kom ik er nu dus wel achter dat er dus 2 verschillende versies zijn voor het mobo versie 3.0 en 5.0
Ik zou nu niet weten welke versie ik heb gebruikt om te flashen!

Ik weet wel dat ik met een overgeklockt systeem heb geflashed:
AMD athlon 1200@1450 (precies weet ik niet meer)

Dat is misschien niet zo'n goed idee geweest!
Ik had niet getest op de stabiliteit dus...
Ik raad je dus ook aan met niet te flashen als je niet zeker weet dat je systeem ten alle tijde reboot!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
nou ik heb ook mijn bios vern**kt, heb dus een nieuwe bios schip besteld bij msi

Verwijderd

Biosversie 3.3 is voor de K7T serie al wel te verkrijgen, ik gebruik hem zelf ook zonder problemen.

Kijk hier voor deze biosupdate:
http://www.tweakers.net/meuktracker/1439

Verwijderd

maar heb jij de turbo2? of net zoals de meeste denk ik de 6330 le3 (live vers 3.0)

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 18:50 schreef Chemical_X het volgende:
maar heb jij de turbo2? of net zoals de meeste denk ik de 6330 le3 (live vers 3.0)
Ik heb een MS-6330 V3.0, en ik heb inderdaad een bios gedownload die bij de turbo2 staat. Maar dit bios is voor alle K7T series.

Overigens is het verschil tussen bios versie 3.2 en 3.3 minimaal tenzij je van plan bent een XP 2000 erop te zetten heb je er niet veel aan t.o.v. versie 3.2.

Verwijderd

ok...heel goed..leuk aardig enz enz maar ik zal wel lomp zijn ofzow..maar waarom kan ik mijn FSB niet veranderen in mijn bios met de v3.2 versie ervan??

ik heb toch echt ..ff kijken....de enige echte MSI K7T Turbo ver:3 (6330 lite v3.0)..en mijn proc is een amd dondervogel 1200axia 200mhz..en ik heb op mijn MB geen jumper of andere zooi veranderd e(owja mijn proc is origineel unlockt...) dus hoe??...alvast bedankt. |:(

Verwijderd

FF voor de duidelijkheid.

Er zijn 3 mobo's in de serie 6330 dat zijn de Lite uivoering de \Turbo en de Turbo2.

Het vershil de lite kun je dus je fsb en dergelijke niet veranderen is mij verteld.

De turbo vs 3.0 wel die heb ik gehad en deed het allemaal.

De turbo2 die ik nu heb doet het ook allemaal.

Comprende????

Verwijderd

dan ben ik godverd*mme genaa*d!!

K*T...maargoed...jammer dan....

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp ligt aan je processor of je kunt switchen naar fsb van 133mhz! Dit kun je vinden op de bovenkant v/d processor!
Of je hebt de lite versie mobo.

• Cryolite
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:11
Bij mij draaide mijn proc wel gewoon op 1333 mhz nadat ik het jumpertje eraf had gehaald. Mijn proc is nog niet geunlockt maar het is een 1000mhz (10x 100). Wat je dus moet doen is eerst je proc unlocken, dan je multiplier verlagen in je bios en dan pas het jumpertje eraf halen, misschien dat ie het dan doet.

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
zoals al eerder vermeld in dit topic heb ik dus een foute bios flash. :(

Na MSI gebeld te hebben moet ik het volgende doen, chip eruit halen in een envelop stoppen(goed verpakt natuurlijk) met beschrijving van mobo + retourenvelop en 15 euro die opsturen, zij herprogrammeren de chip dezelfde nog als hij binnekomt en gaat dezelfde dag de deur uit. Dus vrijdag mogen weer! Fijne service :9~

• Sinlath
  • Laatst online: 03-06 18:40
ga naar www.flashbios.org

vul een formuliertje in, stuur de bios op en voor 7 euro's inclusief verzendkosten heb je binnen een week je bioschippie weer terug

Sinlath | Opinions may contain latency

Pagina: 1