Toon posts:

[server] files & games hosten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik wil op de lans die ik organiseer tot 25 personen een server hebben. Nu heb ik nog liggen:

- p2 333
-96 mb ram
-mobo
-videokaartje

Kan ik zo'n systeem gebruiken om UT en quake 3 (dedicated) tegelijkertijd te hosten en hem ook nog eens als fileserver te gebruiken? Of is het een slim idee 2 netwerkkaarten te installeren, 1tje om de games te hosten met een eigen 7200 rpm hdd, en 1tje met een grote 5400 rpm (:r) voor filesharing ?
Verder kan ik het geheugen gemakkelijk uitbereiden tot 384 mb, alleen ik vroeg me ook af of dat wel voldoende is.

edit: RTCT/ andere nieuwe games die eraan komen, eisen die ook (nog) meer qua processorkracht?

edit 2: IK was bijna het OS nog vergeten. Linux zal wel het beste zijn voor dit soort taken, welke distributie moet ik dan nemen? Ik heb nu mandrake 8.1 (en ja, ik heb 56k6 ;)) (ik weet btw helemaal niets van linux, maar dit is dan dus de uitgelezen mogelijkheid om me er eens in te verdiepen :+ )

bvd

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 00:18

Professor_Botje

Administrator

Ik zelf heb 3 NIC's in mijn server zitten :) ja ja lekker overbodig zou je zeggen :)

1 10Mbit voor Cabel inet...
1 10/100 voor Inet delen en voor Game-Hosting
1 10/100 voor file transfer :)

hier door gaat mijn game en Inet nooit lagen omdat 100Mbit genoeg hier voor is

ik heb IDD wel SCSI dus meschien omdat jij IDE hebt en dus CPU slurpers gebruikt wel CPU load gaat krijgen

www.game-server.tk

de info en plaatjes zijn wat out en moet ze updaten maar...
dan heb je een idee

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat scsi/ide probleem had ik dus ook al in gedachten :). thx, ik ben nu die site aan het bekijken ;)...

Verwijderd

Topicstarter
ik zie een dual p3 650 staan. Maar ik wil dus weten of een single p2 333 voldoet aan mijn eisen >25 man

Verwijderd

Topicstarter
verder niemand? Ik wil graag weten of die p2 333 voldoet ...

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 11:50

Vidra

Vragen?

Het lijkt me iets te traag en zeker om alles af te handelen....fileserver, gameserver etc

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 19:39 schreef Vidra het volgende:
Het lijkt me iets te traag en zeker om alles af te handelen....fileserver, gameserver etc
hmm, daar was ik ook al bang voor. Maar toen ik aan het searchen was kwam ik p120 ers tegen, met 32 mb ram. Ik wil graag iets horen van iemand die ervaring heeft met een dergelijk systeem en een dergelijk aantal lanners/

Verwijderd

Ik zou persoonlijk een ietsjes zwaardere PC kopen om als game server te dienen... (96 geheugen is veels te weinig).

Alleen voor een CS server heb je al 100mb vrij geheugen nodig laat staan UT en quake 3 tegelijkertijd om er dan ook nog files vanaf te halen heb je helemaal een zware bak nodig anders krijg je LAG van hier tot ginder...

Verwijderd

als je alleen file-sharing enzo wilt doen heb je aan een P90 nog wel zat!!
maar hoe dat voor spellen zit??
Volgens mij, als de P2 puur voor servertje speelt, is hij met 96mb ruim voldoende....!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 19:56 schreef mgfun het volgende:
Ik zou persoonlijk een ietsjes zwaardere PC kopen om als game server te dienen... (96 geheugen is veels te weinig).

Alleen voor een CS server heb je al 100mb vrij geheugen nodig laat staan UT en quake 3 tegelijkertijd om er dan ook nog files vanaf te halen heb je helemaal een zware bak nodig anders krijg je LAG van hier tot ginder...
dat geheugen kan ik zo upgraden naar 384 mb, met de p2 er gewoon nog in. Zou het dan wel kunnen ? Of is het beesie er gewoon te oud voor ;(

Verwijderd

25 man, ieder 20 euro, heb je 500 euro om moederbordje en cpu van te kopen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 20:00 schreef ___Joey___ het volgende:
25 man, ieder 20 euro, heb je 500 euro om moederbordje en cpu van te kopen >:)
ja ok :). maar of ze dat willen dokken...

Verwijderd

Ik heb voor 3 man al een server met 800Mhz en ongeveer 300MB geheugen... dan loopt het ook erg lekker :) maar een p333 nee dat lijkt me echt niks! sorry alles onder de 500 vind ik niks maar dat is een ander verhaal

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 20:03 schreef ByMeS_Dy het volgende:

[..]

ja ok :). maar of ze dat willen dokken...
niet dokken, niet binnen....
vrij simpel :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 20:04 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

niet dokken, niet binnen....
vrij simpel :P
niet dokken = niet binnen .. OK
niet binnen = niemand om te lannen = geen geld = geen server nodig = probleem opgelost, maar zo was het niet mijn bedoeling eigenlijk ;)

edit: ik bedoel: ik ben een arme scholier, en die ventjes die allemaal komen zijn ook arme scholiertjes, die gaan zeiken en minstens de helft zal niet komen denk ik. Misschien dat ik €10,- kan heffen, maar meer ook echt niet hoor. En omdat ik in mijn eigen huis niet goed kan lannen, moet het in het huis van iemand anders, die betaalt dan dus ook niet. Verder waren eerdere lans altijd gratis (maar die waren tot 10 personen. Maar met zn 10en heb je al aardig lag met een 10 mbit netwerkje zonder server ;)), daarom denk ik dat (veel) entree (heel veel) gezeik zal opleveren

Verwijderd

dan zorg je dat er veel meer mensen komen....
100 man, ieder 7,50Euro, 750 euro om kast, cpu en mobo van te kopen, heb je een leuke Pentium 3 voor :)

/edit/
kun je overigens niet van een vriend een wat snellere pc lenen??
Ik bedoel, ik hoef maar iemand te bellen en er staat hier een AMD XP 1600+ :P

/edit2/ en het mooie van het bovenste plan, dan heb jij een dikke pentium 3, en als 's nachts het lannen is afgelopen, kun jij mooi die P3 houden!! >:)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
mm
het kan heeel misschien
maar dan moet je gewoon linux erop zetten denk ik
dat vergt al wat minder dan windows
dan natuurlijk alle ram erin stouwe wat je hebt
en alleen linux van ide schijf draaie
q3, ut en cs en files allemaal van aparte scsi schijf draaie
4 netwerkkaarten erin
en dan alles op een router
anders wordt het nix =)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 20:09 schreef ___Joey___ het volgende:
dan zorg je dat er veel meer mensen komen....
100 man, ieder 7,50Euro, 750 euro om kast, cpu en mobo van te kopen, heb je een leuke Pentium 3 voor :)

/edit/
kun je overigens niet van een vriend een wat snellere pc lenen??
Ik bedoel, ik hoef maar iemand te bellen en er staat hier een AMD XP 1600+ :P
hmm, ja, ik kan ook 100 man laten komen. Een leuk plekkie afhuren..
Ik heb ook nog een duron 950 staan, die voor 1/4 van mn broertje is. Ik denk dat ik die dan maar lekker steel, kan hij niet meedoen >:)

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 20:12 schreef ByMeS_Dy het volgende:

[..]

hmm, ja, ik kan ook 100 man laten komen. Een leuk plekkie afhuren..
Ik heb ook nog een duron 950 staan, die voor 1/4 van mn broertje is. Ik denk dat ik die dan maar lekker steel, kan hij niet meedoen >:)
hoezo? Dan heeft hij toch een P2 om op te spelen?? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 20:12 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

hoezo? Dan heeft hij toch een P2 om op te spelen?? >:)
hmm, hem kennende gaat hij daar niet mee accoord.

nja, hij zal wel moeten, ik heb tenslotte mobo/ram/hdd/kast/video/ betaald, dus hij mag blij zijn dat hij dat zomaar krijgt >:)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
hehe
anders ga jij op die duron
hij op p2
en die bak die je nu onder je naam hebt staan doe je dan als server >:)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 20:16 schreef tweakduke het volgende:
hehe
anders ga jij op die duron
hij op p2
en die bak die je nu onder je naam hebt staan doe je dan als server >:)
dat kan ook ja, maar ik wil clean install doen op de server, en veel zin om deze schijf te wissen heb ik niet echt ;)

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Op zaterdag 19 januari 2002 19:31 schreef ByMeS_Dy het volgende:
verder niemand? Ik wil graag weten of die p2 333 voldoet ...
ik zou zeggen probeer het gewoon
das de beste manier

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Pagina: 1