Installeren & uitvoeren vanaf webpagina starten

Pagina: 1
Acties:

• MWP
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 10:46
Ik heb een programma ontwikkeld voor mijn website,
nu zien me op sites zoals Windowsupdate vensters als "Wilt u dat Microsoft windows update wordt geinstalleerd & uitgevoerd?" dialogen, deze wil ik ook op mijn wesite zetten, maar dan zo dat als het programma al is "geinstalleerd & uitgevoerd" dat he wordt gestart, en dat anders het "installeren & uitvoeren" dialoog wordt weergegeven,
Is dit mogelijk en zoja hoe

Verwijderd

Je hebt installshield die in een webpagina draait geloof ik, ik denk dat het met ActiveX samenwerkt, maar ik weet het niet zeker. Misschien kun je eens zoeken op de installshield site?

• MWP
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 10:46
Op zaterdag 19 januari 2002 17:24 schreef Zef het volgende:
Je hebt installshield die in een webpagina draait geloof ik, ik denk dat het met ActiveX samenwerkt, maar ik weet het niet zeker. Misschien kun je eens zoeken op de installshield site?
nope, niemand anders een idee?

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
op zich is dat standaard gedrag van microsoft ActiveX controls, die je met bijvoorbeeld visual basic kan maken.
resultaat van het vb-project is dan een ocx bestand.
vervolgens kun je met het visual studio tooltje "package & deployment wizard" of met bijv. installshield een .cab bestand maken wat je upload naar je webserver.

op het moment dat iemand de pagina benadert en hij heeft het stukje software nog niet eerder geinstalleerd dan zal de browser vragen of hij het mag installeren en uitvoeren.
als de control al wel geinstalleerd is zal de browser vragen of het programma uitgevoerd mag worden. (of deze vraag wel of niet gesteld wordt en in welke vorm hangt af van de security-settings van internet explorer)