ADSL ethernet modem in hub?

Pagina: 1
Acties:

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Kan je een ethernet ADSL-modem (zie hier) gewoon in een hub pluggen en in die hub dan de andere PC's? Of moet je een ADSL router kopen?
Ik heb een ADSL-router gezien (zie hier) maar deze heeft als internet-ingang gewoon een 10Mbit netwerkpoort. Daar past de telefoonlijn die van de splitter komt toch niet in :? ?

Moet ik dan op de splitter eerst die modem en dan de router aansluiten. En vervolgen op de router de hub aansluiten ???

Ik geraak er echt niet wijs uit

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

|:(
code:
1
2
3
4
IS/RA---->splitter---->(4aderig)Alcatel modem--->rj45(8aderig)--->router
        |
        |
        NT1/ISDN2----> telefoons

Staat heel erg duidelijk in het boekje aangegevn, kan niet missen.

Er staat ook duidelijk bij die router dat je modem naar de eigen netwerkkant een rj45 aansluiting nodig heeft.

Die alcatel modem heeft dat dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• WimB
Op zaterdag 19 januari 2002 17:22 schreef BackSlash32 het volgende:
|:(
code:
1
2
3
4
IS/RA---->splitter---->(4aderig)Alcatel modem--->rj45(8aderig)
        |
        |
        NT1/ISDN2----> telefoons

Staat heel erg duidelijk in het boekje aangegevn, kan niet missen.

Er staat ook duidelijk bij die router dat je modem naar de eigen netwerkkant een rj45 aansluiting nodig heeft.

Die alcatel modem heeft dat dus.
Maar dan moet ik de ADSL-modem toch tweaken naar een Pro zoals in de FAQ staat. Anders kan ik de ADSL-modem toch niet aansluiten op mijn hub?
Of heb ik het nog altijd niet begrepen?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee, precies, het hele punt van die tweak is dat je dan geen router hoeft te gebruiken.
Dus dan kan-ie wel op je hub.

Als je een router gaat kopen, heeft het ook weinig zin om je modem te tweaken, omdat je vanaf je router je netwerk gaat verdelen(over de switch/hub die je erachter hangt).

Ik zou het alleen nooit doen, als was het maar dat je netwerk met een router makkelijker te managen is (single point of failure, + je scheidt je netwerken beter.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 10:55

bdl

Als je hem tweakt is het probleem opgelost dan steek je gewoon die utp in de hub. Maar als je dit niet wilt doen zal je een router nodig hebben (zie plaatje)

• WimB
En als ik hem nu niet wil tweaken omdat ik de garantie wil behouden. Hoe moet ik het dan oplossen?

• bdl

bdl

koop een router.....

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vigor 2200, Nexland ISB 400Pro, Linksys, enz...

Die NexLand ben ik zelf heel tevreden over, ik heb er een paar geplaatst en ik vind ze beter te managen dan een vigor.

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:20
Ik heb me adsl modem dat ethernet ding gewoon op een normale 10mbit 4 poots hub aangesloten en op de hub pc's aangesloten en werkt perfect

• bdl

bdl

ben zelf net in het bezit van een draytek vigor 2200E gaat als een speer.
alcatel > vigor > HUB
Bij het aan sluiten van 4 pc's heb je geen hub nodig deze zit in de Vigor(switch 10/100)

• bdl

bdl

Op zaterdag 19 januari 2002 17:35 schreef InfoTracer het volgende:
Ik heb me adsl modem dat ethernet ding gewoon op een normale 10mbit 4 poots hub aangesloten en op de hub pc's aangesloten en werkt perfect
Welke ip adressen hebben die pc's dan

• InfoTracer
ik heb advanced bij planet dus die ''snelste'' 1024/256
en de ip adressen zijn gewoon op volgend
ik heb die ehternet moden gewoon met een croslink kabel naar de hub gedaan in die poort waar je hub's mee naar elkaar kan door linken
en ik heb me ethernet modem niet getweakt

• InfoTracer
gewoon 10.0.0.150 tot 10.0.0.153

• InfoTracer
en bij de vpn 10.0.0.138 pc1 tot pc4

• bdl

bdl

Dat is een ander verhaal jij hebt 4 ip's, daar ging het hier niet over. Wij hebben er maar 1 ,dan licht dat anders.

• InfoTracer
yep dan moet je inderdaat je modem tweaken of een router nemen of 2 netwerkkaarten in je pc stoppen en dan naar een hub.

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 17:40 schreef bdl het volgende:
Dat is een ander verhaal jij hebt 4 ip's, daar ging het hier niet over. Wij hebben er maar 1 ,dan licht dat anders.
hij heeft natuurlijk extern maar 1 ip...dit gaat over interne ip's

• bdl

bdl

Dat klopt
Pagina: 1