Hoe komt het dat ik hier met m'n ADSL lijntje nog maar 18 KB/sec haal en het heel lang duurt voordat ik ingelogt ben?
Hij loopt op dit moment inderdaad wat traag. Ik haal hier hooguit 26,8 KB/s... Da's bijna de helft van de normale downloadsnelheid. Mocht het aan XS4ALL liggen, is het zoals altijd weer snel verholpen. Maar ik denk dat het weer een aan KPN ligt. Welke regio woon je?Op zaterdag 19 januari 2002 17:16 schreef Sway het volgende:
Nee, Xs4all, basic abbo
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik woon ook in uithoorn en bij mij is ie sinds donderdag of traag, of hij doet het helemaal nietOp zaterdag 19 januari 2002 17:22 schreef Sway het volgende:
Regio Uithoorn, Mijdrecht, Platteland
Onder Amsterdam
Hebbie bijvoorbeeld hier al geprobeerd: SpeedTest
Download:
53.5 KByte/sec
Internationaal VS:
51.6 KByte/sec
Ping test Nederland:
31.0 ms
Hier is de verbinding weer normaal.
53.5 KByte/sec
Internationaal VS:
51.6 KByte/sec
Ping test Nederland:
31.0 ms
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Download:
52.3 KByte/sec
Internationaal VS:
46.6 KByte/sec
Download is wel normaal nu, maar surfen nog niet echt.
52.3 KByte/sec
Internationaal VS:
46.6 KByte/sec
Download is wel normaal nu, maar surfen nog niet echt.
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Jan 19 2002 om 19:19:16 UTC+0100)
Download : 55.1 KByte/sec
Internationaal VS : 48.2 KByte/sec
Upload : 6.3 KByte/sec
Connection : 146.0 Conn/min
Ping test Nederland : 56.0 ms
Zonnet, op dit tijdstip wel netjes
(Overgenomen op Sat Jan 19 2002 om 19:19:16 UTC+0100)
Download : 55.1 KByte/sec
Internationaal VS : 48.2 KByte/sec
Upload : 6.3 KByte/sec
Connection : 146.0 Conn/min
Ping test Nederland : 56.0 ms
Zonnet, op dit tijdstip wel netjes
Verwijderd
Ik heb ze net gebeld, ze zeggen dat het de ISP is.Op zaterdag 19 januari 2002 17:19 schreef Merely het volgende:
[..]
Maar ik denk dat het weer een aan KPN ligt.
Ik blij met chelloOp zaterdag 19 januari 2002 18:08 schreef Merely het volgende:
Download:
53.5 KByte/sec
Internationaal VS:
51.6 KByte/sec
Ping test Nederland:
31.0 ms
maar ik geloof dat ik een uitzondering op de regel ben.
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.
Hoe weet je dat? Bericht gehad van provider ofzo? Btw, ik haal met DAP wel gewone snelheid.Op zaterdag 19 januari 2002 19:42 schreef XP het volgende:
Er is storing rond Uithoorn.
Langzame data tot geen verbinding fout 718.
Heb je dan ook een mailtje van mij? Hij doet het nu wel bij mij, en downloaden gaat wel snel met DAP. Met het bekijken van pagina's zijn er erg veel fluctuaties. En enig idee hoe lang het gaat duren?Op zaterdag 19 januari 2002 19:47 schreef XP het volgende:
Ik werk bij ADSL-afdeling Planet
Btw=> in De Kwakel geen problemen, prutgehucht
[ Voor 3% gewijzigd door J0YR1D3R op 18-06-2015 13:26 ]
Verwijderd
Tsja same old shit.
KPN zit weer te prutsen.
Is al paar dagen aan de gang.
Kan nog wel ff verder pruttelen een paar dagen.
KPN zit weer te prutsen.
Verwijderd
Ik zit hier ook in Uithoorn en het is momenteel echt bagger! Mijn broertje die niet ingebeld was kan nu niet eens meer inbellen. Gelukkig was ik nog online
Ik heb hem nu 3 uur aan staan en ga hem niet verbreken! Donderdag kon ik er niet eens op komen. Geld terug eisen van KPN en Planet.
Download: 332.0 KByte/sec
Int. VS: 161.8 KByte/sec
Upload: 14.5 KByte/sec
Connection: 260.0 Conn/min
Ping n/a door proxy
@home Deventer.
Ping n/a door proxy
@home Deventer.
Verwijderd
Oja oja..maar ik fiets harderOp zaterdag 19 januari 2002 20:15 schreef Blue-eagle het volgende:
Download: 332.0 KByte/sec
Ping n/a door proxy
@home Deventer.
Verwijderd
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Jan 20 2002 om 09:55:26 UTC+0100)
Download : 53.9 KByte/sec
Internationaal VS : 51.9 KByte/sec
Upload : 6.5 KByte/sec
Connection : 289.0 Conn/min
Domein: xs4all.nl
Abbo: Basic
(Overgenomen op Sun Jan 20 2002 om 09:55:26 UTC+0100)
Download : 53.9 KByte/sec
Internationaal VS : 51.9 KByte/sec
Upload : 6.5 KByte/sec
Connection : 289.0 Conn/min
Domein: xs4all.nl
Abbo: Basic
Verwijderd
Ik zit ook in Uithoorn, kon geen site's binnen halen. Maar als ik handmatig de DNS servers invul en ze niet automatisch laat toewijzen kan ik wel weer site binnen halen. Het inbellen is echter nog steeds een ramp, maar doorzetten loont!!!
DNS servers:
pri: 195.121.1.34
sec: 195.121.1.66
DNS servers:
pri: 195.121.1.34
sec: 195.121.1.66
Op zaterdag 19 januari 2002 19:30 schreef CheS het volgende:
[..]
Ik heb ze net gebeld, ze zeggen dat het de ISP is.
Typisch gevalletje van kastje naar de muur..?Op zaterdag 19 januari 2002 19:54 schreef XP (Planet ADSl medewerker) het volgende:
Tsja same old shit.
KPN zit weer te prutsen.
Amateurcoureur en fervent banktukker
Uithoorn hier ook! (Meerwijk)...
Verbinding zwaar prut.. ik ben net na 5 uur (automatisch redail) inbellen eindelijk geconnect.... ik laat em lekker aan staan. Download is wel op redelijke snelheid, maar een enorme packet loss zoals ik nu heb is echt onwijs bagger...
BAH!
Verbinding zwaar prut.. ik ben net na 5 uur (automatisch redail) inbellen eindelijk geconnect.... ik laat em lekker aan staan. Download is wel op redelijke snelheid, maar een enorme packet loss zoals ik nu heb is echt onwijs bagger...
BAH!
Verwijderd
Ja ik ook meerwijk! Maar nu werkt het hier wel lekker, gewoon weer snel enzo! Dat invullen dan die DNS hielp wel..!
Verwijderd
ga daar maar niet van uitOp zaterdag 19 januari 2002 19:33 schreef Nibble het volgende:
[..]
Ik blij met chello180 KB/S strak
maar ik geloof dat ik een uitzondering op de regel ben.
Verwijderd
Lijkt erop dat alleen regio a'dam (uithoorn) last heeft.
XS4ALL @ Leidschendam
code:
1
2
3
| download (NL): 55.8 KByte/sec download (internationaal): 51.6 KByte/sec upload (NL): 6.6 KByte/sec |
XS4ALL @ Leidschendam
Hier het bewijs dat het niet aan de centrale ligt maar aan de provider.
Wij wonen allebei in hetzelfde rijtje huizen in postcode regio 3752D*.
Ik heb HCCnet
.
Ik heb HCCnet
Taal fouten inbegrepen ;)
is het niet de firewall die er voor zorgt dat alles zo langzaam wordt ?Op zondag 20 januari 2002 19:59 schreef klaasbram het volgende:
Hier het bewijs dat het niet aan de centrale ligt maar aan de provider.
Ik heb HCCnet![]()
![]()
.
Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late
Verwijderd
Dan heb je mijn post niet begrepen, er wordt tegenwoordig al snel geroepen dat het aan KPN ligt. Was meer lollig bedoeld.Op zondag 20 januari 2002 17:38 schreef El_GringO het volgende:
[..]
[..]
Typisch gevalletje van kastje naar de muur..?
Het ligt zoals hierboven vermeld gewoon aan HCCnet.
planet lekker nietOp zondag 20 januari 2002 21:55 schreef MICH2001 het volgende:
Het ligt echt niet alleen aan HCCnet vriend, xs4all is ook brak!
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Mijn eerste vriend hier. 
Met planet geen probleem hiero, BTW heb zelden of nooit problemen....
Nee ik heb de firewall al 2 weken draaien en sinds donderdag is de verbinding zo traag.Op zondag 20 januari 2002 20:19 schreef _DPC_Null2k het volgende:
[..]
is het niet de firewall die er voor zorgt dat alles zo langzaam wordt ?
En die andere jongen heeft misschien een minuut later nadat ik klaar die test gedaan. Misschien dat andere mensen ook een screen grab kunnen maken en deze hier posten zodat ik ze ook op die pagina kan zetten. PS vermeld de tijd (hoelaat je de speedtest heb gedaan) ff dat hij gemaakt is zodat ik dat kan meenemen want om 04.00 's nachts gaat het denk ik wel sneller maar dan lig ik ook te slapen.
Same shit here: ik haal maximaal 32 kb/s op een XS4All fast verbinding in Amstelveen en dat al sinds donderdag, maandag op dinsdag had ik ook al problemen.
Verwijderd
Download 107.4 KByte/sec
Internationaal VS 51.4 KByte/sec
Upload 25.9 KByte/sec
Connection 340.0 Conn/min
Ping test Nederland 16.0 ms
Euronet Advanced, getweakte modem.
Internationaal VS 51.4 KByte/sec
Upload 25.9 KByte/sec
Connection 340.0 Conn/min
Ping test Nederland 16.0 ms
Euronet Advanced, getweakte modem.
code:
1
2
3
4
5
6
| tijd: 0723 download: 53.8 KByte/sec download VS: 41.6 KByte/sec upload: 6.5 KByte/sec connections: 171.0 Conn/min ping: 0.0 ms (Ping niet mogelijk) |
hulde aan m'n firewall!
ik moet zo naar school, maar ik geloof dat het 's middags maar 1 of 2 kB/s minder is. Ik zal als ik thuis ben wéér testen.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Wat schattigOp zondag 20 januari 2002 21:57 schreef CheS het volgende:
Mijn eerste vriend hier.
Naja het lijk hier nu fixed, was binnen 2 seconden ingebeld en Inetten gaat lekker soepel!
Ik haal weer mijn maximale 106 kb/s dus ik ben weer blij.
Het kan eigenlijk niet aan KPN liggen Bij KPN neem je een verbidning af met een gegarandeerde bandbreedte. In de centrale kom je uit op de routers van de ISP die weer een verbinding hebben naar Internet. Hier zit dus de vertraging inOp zaterdag 19 januari 2002 17:19 schreef Merely het volgende:
[..]
Hij loopt op dit moment inderdaad wat traag. Ik haal hier hooguit 26,8 KB/s... Da's bijna de helft van de normale downloadsnelheid. Mocht het aan XS4ALL liggen, is het zoals altijd weer snel verholpen. Maar ik denk dat het weer een aan KPN ligt. Welke regio woon je?
Klopt helemaal want zoals ik op mijn snel in elkaar gezette site-je laat zien ligt het echt aan de bandbreedte.Op maandag 21 januari 2002 10:39 schreef TrailBlazer het volgende:
[..]
Het kan eigenlijk niet aan KPN liggen Bij KPN neem je een verbidning af met een gegarandeerde bandbreedte. In de centrale kom je uit op de routers van de ISP die weer een verbinding hebben naar Internet. Hier zit dus de vertraging in
linkje naar de site
Mischien heeft het te amken met het feit dat ik bij KPn werk bij een afdeling waar ze nogal veel gebruik maken van modemverbindingen enzo. Veel gebruikers zien niet in dat er een verschil zit tussen de huurlijn en de snelheid waarmee data binnen komt.Op maandag 21 januari 2002 10:44 schreef klaasbram het volgende:
[..]
Klopt helemaal want zoals ik op mijn snel in elkaar gezette site-je laat zien ligt het echt aan de bandbreedte.
linkje naar de site
Ik weet zelf ook wel dat het langzaamste punt (de zwakste schakel A.K.A bottleneck) van A naar B te maken heeft met de doorvoer snelheid maar ik vind het toch wel kenmerkend dat je op 18.30 een "snelheid" hebt dat niet normaal is en dat wanneer om 00.13 de snelheid wel normaal is.Op maandag 21 januari 2002 11:01 schreef TrailBlazer het volgende:
[..]
Mischien heeft het te amken met het feit dat ik bij KPn werk bij een afdeling waar ze nogal veel gebruik maken van modemverbindingen enzo. Veel gebruikers zien niet in dat er een verschil zit tussen de huurlijn en de snelheid waarmee data binnen komt.
edit:
En de planet test was om hetzelfde tijdstip dus de kans dat het bij de speedtest server ligt lijkt me sterk.
En de planet test was om hetzelfde tijdstip dus de kans dat het bij de speedtest server ligt lijkt me sterk.
Ok stel de volgende situatie voor.Op maandag 21 januari 2002 11:36 schreef klaasbram het volgende:
[..]
Ik weet zelf ook wel dat het langzaamste punt (de zwakste schakel A.K.A bottleneck) van A naar B te maken heeft met de doorvoer snelheid maar ik vind het toch wel kenmerkend dat je op 18.30 een "snelheid" hebt dat niet normaal is en dat wanneer om 00.13 de snelheid wel normaal is.
edit:
Allemaal lijnen komen op een centrale aan. Vanaf deze centrale lopen twee lijnen naar de ISP toe. Deze lijn si dus al van de ISP. Vervolgens klapt er een van deze twee uit. Kortom performance problemen
Ik kan me dat helemaal voor stellen (ik heb datacommunicatie op school). Maar dan is het toch ook een bewijs dat het provider gebonde is en niet mxstream centrale of wel.Op maandag 21 januari 2002 12:58 schreef TrailBlazer het volgende:
[..]
Ok stel de volgende situatie voor.
Allemaal lijnen komen op een centrale aan. Vanaf deze centrale lopen twee lijnen naar de ISP toe. Deze lijn si dus al van de ISP. Vervolgens klapt er een van deze twee uit. Kortom performance problemen
Misschien moet kpn dan wel die lijn maken maar het probleem ligt wel bij de desbetreffende provider die bandbreedte kwijt is (ook al kunnen ze er misschien niets aan doen).
ja je hebt inderdaad grote kans dat het een lijn van KPn is waar ze problemen mee hebben. Maar ja dat is wel de verantworrdelijkheid van de ISP om dat zo snel mogelijkte laten fixen. BTW KPN doet er nooit zo lang over om een kabel te fixenOp maandag 21 januari 2002 13:53 schreef klaasbram het volgende:
[..]
Ik kan me dat helemaal voor stellen (ik heb datacommunicatie op school). Maar dan is het toch ook een bewijs dat het provider gebonde is en niet mxstream centrale of wel.
Misschien moet kpn dan wel die lijn maken maar het probleem ligt wel bij de desbetreffende provider die bandbreedte kwijt is (ook al kunnen ze er misschien niets aan doen).
Ja jongens wat is dit nou toch:
Download
7.6 KByte/sec
Internationaal VS
2.4 KByte/sec
Upload
4.4 KByte/sec
Wat is hier in hemelsnaam aan de hand?
Mxstream met XS4all basic abbo; (bijna) nooit lager dan 52 down.........
Download
7.6 KByte/sec
Internationaal VS
2.4 KByte/sec
Upload
4.4 KByte/sec
Mensen die XS4all of hccnet hebben die hebben tot vrijdag waarschijnlijk hier last van. Het is een bandbreedte probleem wat ik vanavond (doormiddel van xtra testen) achter ben gekomen. (ik heb hccnetOp maandag 21 januari 2002 21:26 schreef suich het volgende:
Ja jongens wat is dit nou toch:
Download
7.6 KByte/sec
Internationaal VS
2.4 KByte/sec
Upload
4.4 KByte/sec
Ik wordt helemaal stront ziek van die k*t XS4ALL, vanmiddag is het er meer uitgeweest dan erin. Ik kan 10 min internetten, dan is het er weer een half uur uit. Gisteravond zelfde gek*t gehad. 
Als je dan gaat bellen is het daar zo druk dat ze de verbinding maar verbreken.
Als je dan gaat bellen is het daar zo druk dat ze de verbinding maar verbreken.
In de nieuwsgroep hccnet adsl had er eentje zijn antwoord op een mailtje gehad hoelang het nog ging duren en toen werd er in gezegd: (als ik me goed herinner) in de loop van de week moet het opgelost wezen waarschijnlijk vrijdag. In de loop van de week is bij hen vrijdag (dan is het voormij toch echt einde van de weekOp dinsdag 22 januari 2002 17:05 schreef suich het volgende:
En hoe komt dit dan en vooral: waarom tot vrijdag?
Stelletje prutsers 
ADSL (alle providers) in Veenendaal knippert ook al de hele dag aan en uit. Om de minuut valt je downstream steeds ff weg...
ADSL (alle providers) in Veenendaal knippert ook al de hele dag aan en uit. Om de minuut valt je downstream steeds ff weg...
Verwijderd
Jongens heeft iemand van jullie ook Mxstream??
Ik haal gemiddeld 54 kbs bij een beetje goeie site!
(heb via hccnet)
Ik haal gemiddeld 54 kbs bij een beetje goeie site!
(heb via hccnet)
Tja als ik overdag een testje uitvoer is het ook helemaal geen probleem! Dan haal ik die 54 kB/s ook wel. Maar 's avonds wil ik toch ook graag een beetje gebruik maken van mijn duurbetaalde BREEEEEEEDBAND internet verbinding! En bij 16,4 kB/s denk ik toch eerder aan dubbel ISDN, dan aan BREEDBAND!
heb al 1,5jaar Mxstream en heb sinds dag 1. 54KB/s ..(planet)
Verwijderd
ik kom ook uit Veeneendaal en heb er ook last van, sinds zondag ging het al mis...kwordt er echtOp dinsdag 22 januari 2002 19:27 schreef Silicon Error het volgende:
Stelletje prutsers
(xs4all-basic-abbo)
ik heb sinds eind augustus mxstream met xs4all basic abo
maar sinds zondag veel problemen.
zondag, gisteren en vandaag meerdere malen dat de verbinding uitvalt,
maar ook dat de verbinding er is maar er geen dataverkeer mogelijk is.
kpn aantal keer gebeld, die eerst zeggen dat de technische dienst me morgen terug belt. ja daaaaaaaaag.
en nu zeiden ze dat het aan de isp moet liggen.
en de isp is al om 20:00 naar huis gegaan, dus weet ik nog nix.
btw ik woon in veenendaal
klas dat iemand anders uit het veen hetzelfde probleem heeft.

]edit[jank tekentje erbij]/edit[
maar sinds zondag veel problemen.
zondag, gisteren en vandaag meerdere malen dat de verbinding uitvalt,
maar ook dat de verbinding er is maar er geen dataverkeer mogelijk is.
kpn aantal keer gebeld, die eerst zeggen dat de technische dienst me morgen terug belt. ja daaaaaaaaag.
en nu zeiden ze dat het aan de isp moet liggen.
en de isp is al om 20:00 naar huis gegaan, dus weet ik nog nix.
btw ik woon in veenendaal
klas dat iemand anders uit het veen hetzelfde probleem heeft.
]edit[jank tekentje erbij]/edit[
Verwijderd
zelfde probleem hier in Veenendaal met planet advanced adsl =/
sinds zondag problemen met een continue downstream te behouden. gister was het toppunt. maar goed, zit nu lekker logfiles te maken mbv pingen. toch wel grappig om te zien dat ik 2 minuten lang downstream heb, en dan 1 minuut niets.
sinds zondag problemen met een continue downstream te behouden. gister was het toppunt. maar goed, zit nu lekker logfiles te maken mbv pingen. toch wel grappig om te zien dat ik 2 minuten lang downstream heb, en dan 1 minuut niets.
Pagina: 1