Macconner! | speed 733@1007 :)
Thnx for the move..
het probleem LIJKT in W2k te zitten.. onder W98 werkt het allemaal'goed' .... HD blijft zichtbaar..
Iemand een idee..
Systeem:
scsi con. 29160 @bios 3.10
ide en Scsi mixed.
geen power shit aan.
systeem werkt altijd goed. tot deze hd to!.. hd is ID 8 .. id 9 is terminated... scsi is dus volgens boekkie...
het probleem LIJKT in W2k te zitten.. onder W98 werkt het allemaal'goed' .... HD blijft zichtbaar..
Iemand een idee..
Systeem:
ide en Scsi mixed.
geen power shit aan.
systeem werkt altijd goed. tot deze hd to!.. hd is ID 8 .. id 9 is terminated... scsi is dus volgens boekkie...
hdd zit op id8 dus? en op id9 heb je ook een aparaat?Op zaterdag 19 januari 2002 18:33 schreef Macconner het volgende:
Thnx for the move..
Iemand een idee..
Systeem:
ide en Scsi mixed.
geen power shit aan.
mischien handig om te vertellen: scsi terminatie geschied niet op basis van scsi ID's maar op basis van welke aparaat als laatste op de kabel zit,
overigens als al je apparaten u160 zijn (of uw2) dan heb je wel een speciale lvd kabel nodig (aan het uiteinde van deze kabel zit dan een actieve terminator (een soort van blokje)
nog ff wat 'enable disconnect' in je scsi bios staat hier helemaal los van, 'enable-disconnect' wordt door scsi apparaten gebruikt om zich van de scsi bus los te maken terwijl ze aan het werk zijn (niet fysiek natuurlijk) zo blijft er op de kabel weer ruimte vrij om een andere hdd aan te sturen, zodra als deze disk dan klaar is met zijn taak (data verplaatsen) meldt deze zich bij de scsi hostadapter weer aan...
A wise man's life is based around fuck you
De termination klopt niet. scsi3 (ultra160) wordt geterminate op de kabel, dus een losse terminator of een kabel met een terminator erop.Op zaterdag 19 januari 2002 18:33 schreef Macconner het volgende:
Thnx for the move..
Iemand een idee..
Systeem:
ide en Scsi mixed.
geen power shit aan.
Op de schijf zit ook iets van termination maar dat is geloof ik voor de power ofzo...
Ik denk dat w2k daar iets preciezer in is dan w98 vandaar de problemen onder w2k.
tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN
mmja, de termination die je op de schijf vindt is voor als ie in SE mode draait (single ended) dan kan je hem op het apparaat zelf termineren)Op zaterdag 19 januari 2002 19:42 schreef Tubby het volgende:
[..]
De termination klopt niet. scsi3 (ultra160) wordt geterminate op de kabel, dus een losse terminator of een kabel met een terminator erop.
Op de schijf zit ook iets van termination maar dat is geloof ik voor de power ofzo...
Ik denk dat w2k daar iets preciezer in is dan w98 vandaar de problemen onder w2k.
topicstarter: is het probleem nu opgelost?
Termpower is iets zodat er genoeg stroom op de kabel aanwezig is, dus dat kan wel gebruikt worden bij LVD, maar dat lijkt me het probleem hier niet.
.. zwelgje2
het probleem is nog NIET opgelost!...
De HD's (heb er 2 op die scsi 3 bus) zitten in volgoorde op de kabel (laatste is die nieuwe) die heeft een Termination jumper(tje) ....
Het probleem lijkt me ergens in W2k te zitten.. .. ik kan de hd namelijk gewoon in W98 gebruiker zonder problemen!..
Ik snap ut gewoon niet.. Ik heb elke 'denkbare' mogelijkheid hierzo gedaan. en nog komt W2k met die Dissconnect.. in de SCSI bios staat die 'enable discconnect'ook op NO.
Heel vaag allemaal... het lijkt me niet dat je onder W2k een HD als Hardware moet toevoegen.. ik nog wel ffkes zoeken.. mocht iemand nog een ideetje hebben .. let me know.
De HD's (heb er 2 op die scsi 3 bus) zitten in volgoorde op de kabel (laatste is die nieuwe) die heeft een Termination jumper(tje) ....
Het probleem lijkt me ergens in W2k te zitten.. .. ik kan de hd namelijk gewoon in W98 gebruiker zonder problemen!..
Ik snap ut gewoon niet.. Ik heb elke 'denkbare' mogelijkheid hierzo gedaan. en nog komt W2k met die Dissconnect.. in de SCSI bios staat die 'enable discconnect'ook op NO.
Heel vaag allemaal... het lijkt me niet dat je onder W2k een HD als Hardware moet toevoegen.. ik nog wel ffkes zoeken.. mocht iemand nog een ideetje hebben .. let me know.
As said:Op zondag 20 januari 2002 23:59 schreef Macconner het volgende:
.. zwelgje2
Je hebt een terminator op de kabel nodig.
Win98 pikt 't mischien maar w2k niet.
tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN
Ik zal eens een dergelijke kabel in de kast gooien!.. 
Thnx!.
Thnx!.
Draait die schijf immer door. Of downspint ie nat een tijdje. Je kan het instellen met SCSI. Na t=X downspint ie.
Meestal kun je dat instellen met EZ SCSI dat bij de controller die je hebt wordt meegeleverd.
Meestal kun je dat instellen met EZ SCSI dat bij de controller die je hebt wordt meegeleverd.
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
K.. er zit dus nu een kabel met Terminator op, en NOG zegt W2k dat hij de disk disabled....
Iemand nog een idee?
Iemand nog een idee?
Verwijderd
En je hebt wel die trm_pwr jumper van je HDD afgehaald?
Daar lijkt mij nl de oorzaak te liggen
Anders ff proberen om terminator aan einde kabel te hangen, HDD als enige ervoor, dan kijken...
Daar lijkt mij nl de oorzaak te liggen
Anders ff proberen om terminator aan einde kabel te hangen, HDD als enige ervoor, dan kijken...
de terminator zit helemaal aan het einde van de kabel? (de laatste aansluiting moet je hebben!)Op woensdag 23 januari 2002 22:04 schreef Macconner het volgende:
K.. er zit dus nu een kabel met Terminator op, en NOG zegt W2k dat hij de disk disabled....
Iemand nog een idee?
K dan!.. probleem is opgelost.. na het menig hobbyén en lezen e.d. kwam ik op ut probleem.. eigenlijk DE oplossing... niet de kabel,, niet W2k niet de scsi bios.. maar een drivertje voor W2k !:) .. HOE simpel!....
ZUCHT...
ZUCHT...
Pagina: 1