Toon posts:

Aopen HQ-08 met Abit TH7II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje. Ik wil graag mijn pc upgraden van een Abit KT7 Raid moederbord, naar een Abit TH7II moederbord. De 1e is een AMD moederbord, de 2e is een pentium 4 moederbord, maar dat is geen nieuws verder.

Welke pentium 4 ik neem weet ik nog niet, maar mijn vraag is, past een Abit TH7II in een Aopen HQ-08 kast? Ik heb wel eens gelezen dat niet alle P4 moederborden zomaar overal in passen.

Van de Aopen HQ45Pro (waar ik mijn oude huidige mobo in wil zetten) wordt door Aopen gezegd dat hij P4 klaar is, maar volgens Informatique is deze kast juist weer niet geschikt hiervoor (en ook niet voor AMD Athlon XP processors).

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Clifford

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Kijk eens op de site van aopen.

Uit mijn hoofd ergens op klikken, products, housings, HQ08 en dan staat er ergens in het oranje vet p4 Ready.

Ja dus.

Maar dat gaat over de voeding die er bij zit. Of die een apparte 12 volt stekker heeft. Het vermogen van de p4 word van de 12 volt af gehaald. Daarom moet je voeding dit kunnen. De kast hoeft volgens mij niks speciaal te kunnen.

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09-2025
Kijk eens op de stikkers van je huidige voeding

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al uit. Ik heb mijn HQ-08 eind 2000 gekocht. De voeding (FSP300-60GT zoals de sticker erop zegt) die er toen in zat was niet geschikt voor Pentium 4 lees ik op de Aopen site. Inmiddels worden de nieuwere HQ-08 modellen met een andere voeding geleverd of gemaakt die wel P4 geschikt zijn.

Evengoed bedankt.

Clifford