Kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

Topicstarter
Ik ga binnenkort verhuizen, en dan ga ik het hele huis voorzien van UTP voor zowel computer als telefoon. Patchpanel geeft dan lekker flexibiliteit voor wat waar aan te kunnen sluiten.

Anyways, ik heb nog een nieuwe rol CAT4 UTP liggen, en ik vroeg me af of iemand weet hoe kritisch dit is voor 100mb-tx. Kabels zullen niet echt lang zijn, aangezien we het over een flat hebben en alles dus op dezelfde verdieping zit. Kan ik dit zonder problemen gebruiken, of toch maar een rol CAT5 gaan halen?

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Mijn inziens een beetje onzinnig om in een (statische) huis-situatie een patchpanel te gebruiken. Tenzij je natuurlijk heel wat van plan ben :9) en het gewoon leuk vindt staan.

CAT-4 is maar tot 16Mbit, voor (zeer) korte afstanden kan het misschien maar CAT5 verlost je van kabelstoringen en low-performance.

Tegelijkertijd met CAT5, kan je de resterende 4-aders gebruiken voor je ISDN telefoon. FF handig door-kabelen. Analoog telefoon (2*2 aders) kan ook maar wordt niet echt aangeraden.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hij's dus heel wat van plan >:)

Zou ik ook doen trouwens, als je toch UTP door je huis legt gelijk vooruit denken en een patchpanel erbij zetten.

Liefst met cat5, ben je in een keer klaar namelijk + multi-purpose (telefoon loopt er ook over, alleen de wanddoosjes zijn anders).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kameraden van me zijn ook netwerkbekabeling aan het leggen in hun nieuwbouwhuis. Alles op patchpanel. Zo kun je dus schakelen tussen telefoon/kabel/netwerk op elke plek in het huis. Zelfs buiten in de tuin :P

Ik zou persoonlijk eerder voor cat5 kiezen ipv cat 4

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

Topicstarter
Ik ben dus iid wat van plan. Ik zet overal dubbele UTP wand contactdozen neer, bv 4 in de woonkamer. De ISDN en de wand dozen komen uit op het patchpanel, en vervolgens kan ik dus op ieder putje of ISDN patchen voor de telefoon, of netwerk via mn switch. Lekker flexibel en super voor als ik weer een LAN gamedag hou.

Maargoed, ga denk ik toch maar een rolletje CAT5 halen. Misschien kan ik via mn werk nog wel wat regelen.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 15:15

Flexx

This side up

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Alle Cat spec's staan in de FAQ.
Enneuh.. no offence, maar als je het hele huis gaat bekabelen en kabelgoten neerlegt en er een patchpanel op aan sluit... zou ik op die meters UTP ook niet meer bezuinigen ;)

[sub] * Koffie is wel blij om te lezen dattie niet de enige malloot is die een patchpanel wil aanschaffen/inzetten voor thuigebruik [/sub]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.