Toon posts:

CD-ROM speler dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een cd erin douw dan zegt ie steeds place disk in drive H.

Als ik een cdtje in mijn brander mik, dan doet ie het wel dan ziet ie netjes alle files staan, maar ja... die is maar 32x en mijn CD-ROM speler is 40x lekker snel.

Maakt niet uit of het een originele cd is of een gebrandde.

Soms wil ie wel weer nadat ik een reboot gedaan heb.

Het is een A-open 40x uit 1999.

Verwijderd

is het zo bij alle cd's?

Ik heb bij brakke no-name cd-r's ook dat mn gewone cd-rom hem niet pakt, maar mn beide branders wel.

Verwijderd

Probeer het anders onder DOS of ie daar ook zeurt. Of neem een bootable CD (Windows CD). Nog steets? FF andere IDE cable nemen bijv. van HDD of gewoon een die nog niet gebruikt hebt.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 19 januari 2002 16:40 schreef MREn het volgende:
is het zo bij alle cd's?

Ik heb bij brakke no-name cd-r's ook dat mn gewone cd-rom hem niet pakt, maar mn beide branders wel.
Op zaterdag 19 januari 2002 16:38 schreef awraeven het volgende:

Maakt niet uit of het een originele cd is of een gebrandde.
---
Hm, btw, spint hij wel zodra je d'r een cdtje in doet ?

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 17:53
Anders haal je cdrom speler dr is uit en spin em eens aan (gewoon cd'tje een zwiepert geven NIEt te hard drukken :P) ofzo. Ik weet het klinkt stom maar zo kom je er achter of ie kapot is of nie.

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als de speler na het plaatsen van een CD flink blijft zoeken en draaien kan de lens wat vuil zijn. Met perslucht of gedestilleerd water kan je deze schoonmaken. Voor het localiseren van deze lens moet je soms wat onderdelen of printplaatjes verwijderen, als je t stap voor stap doet kan je alles zo weer terugplaatsen zoals t zat.

Als de lens van glas is, is alchohol een mooi schoonmaakmiddeltje, maar op plastic lensjes zou ik het niet proberen vanwege aantastingsgevaar.

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Mijn Aopen 40X uit 1999 is ook net overleden :P :D .
Dus ik denk dat hij gewoon stuk is. Maarja je kan hem altijd in een andere pc proberen.

Verwijderd

moved HA >> OM

Verwijderd

Topicstarter
Hij gaat wel spinnen als ik er een CD erin doe, lampje gaat ook branden.
Heb geen no name cd's, koop meestal Nashua's en orignele CD's van bijv. *denk* wat heb ik ook al weer origineel...
oja, Wingcommander Prophecy leest ie ook niet echt.
Maar na een reboot wil ie wel af en toe.

Enne.... open schroeven? Perslucht? Gedingest water? Ben wel aardig thuis met pc's maar omdat nou te gaan doen vind ik een beetje te risky enzo.

En mocht ik een nieuwe gaan kopen, wie weet er eentje met een lage access time, haat het als je lang moet wachten nadat je een CD erin hebt gedaan, bij deze Aopen was het wachten altijd vrij kort.
CD erin, hoor je hem even lezen en spinnen. klik klaar. (5 secs ofzo)
Op werk is het echt erg. CD erin. spinnen, spinnen, lezen lezen ja cd gevonden (10 secs minimaal).

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb ooit een oude 16x speler gered die na het plaatsen van een CD wilde opspinnen en vlak voordat ie op volle snelheid was met een tik tot stilstand kwam.. stukje rubber in de elektromotor terechtgekomen :P na verwijdering daarvan was ie weer top bezig :) Het openmaken van een CD-speler kan soms idd wel wat tricky zijn, zo moest ik bij mijn CD-brander eerst allemaal platte stekkertjes van printplaatjes losmaken om bij de lens te komen (vertoonde dezelfde symptomen als jij met jouw speler beschreef). Misschien dat blazen in de opening het meeste vuil al doet verdwijnen... een schoonmaak CD (met van die borsteltjes erop voor de lens) raad ik persoonlijk af... dat heeft ons een lens van de stereotoren gekost (kleine krasjes).

Oh.. ik heb btw ook een Aopen... een 50x... nog niet opengehad, dus van een algemene Aopen layout van binnen heb k geen verstand ;)

Verwijderd

Hmmm. flatcable nog 100% goed erin ?
Pagina: 1