Toon posts:

hoeveel bandbreedte als hoster?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga waarschijnlijk een aantal domeinen zelf hosten,
maar hoeveel Kb/s bandbreedte zal ik hiervoor nodig hebben?
Weet iemand misschien bv. per domein hoeveel kb/s je het beste kan gebruiken, dan kan de rest namelijk zelf uitrekenen.

Verwijderd

hangt ervan af hoeveel mensen op de sites komen

kijk als je cnn.com ofzo host dan heb je aan 256kbit niet genoeg; als een simpele website voor jezelf draait (met info van jezelf en een paar plaatjes enzo) dan heb je al genoeg aan 128kbit; zelfs 64 wel

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:23

Predator

Suffers from split brain

Ya dat hangt er nogal vanaf van hoeveel bezoekers er komen MAAR ook van hoeveel transfer er gaat gebeuren.
Als er veel files op komen heb je dan ook meer bandbreedte nodig.
HTML is niks, plaatsje al wat meer, files nog meer ...

Als je bv een leased line oid aanvraagd en je wilt daar geen datatransfer limiet op dan kost dat aardig wat...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
een puure html site, zonder al te veel plaatjes, kun je soms nogwel op een adsl lijntje met 512kbit up hosten.

Echter, als je meerdere domijnen wil gaan hosten, die ook pics hebben etc, zou ik toch naar een prof. hoster gaan...waarom zou je dat niet doen...is mischien nogwel goedkoper ook, en iig VEEL sneller.

[edit]
je kan een 2mbit SDSL lijntje van Metia nemen, voor €200 per maand. Alleen geloof ik niet dat dat echt gaat werken (metia begint pas in feb. ) de prijs is VEEL te laag...

Dan kan je beter naar Eweka gaan, die hebben ook SDSL:
SDSL 512/512 kost EUR 420,- per maand.
SDSL 1024/1024 kost EUR 545,- per maand.
SDSL 2048/2048 kost EUR 775,- per maand.

is in verhouding tot een huurlijn niet duur, maar deze prijzen zijn zo hoog, dat je netzogoed kan laten hosten...

Verwijderd

Dan zou ik als je veel verkeer hebt gaan voor het Cistron Maxx abonnement. Meer info http://www.cistron.nl/particulier/broadband.shtml
Download 7800 kbps upload 512 kbps
maximaal 50 GB dataverkeer voor 99 Euro per maand.

• PolarBear
  • Niet online
Zet je pc bij een hoster neer aan een 100 mbit lijntje lijkt me het beste ...

• Xandrios
  • Laatst online: 13-08 23:13
Op zaterdag 19 januari 2002 21:15 schreef The_one_and_Only het volgende:
Dan zou ik als je veel verkeer hebt gaan voor het Cistron Maxx abonnement. Meer info http://www.cistron.nl/particulier/broadband.shtml
Download 7800 kbps upload 512 kbps
maximaal 50 GB dataverkeer voor 99 Euro per maand.
waarom zou je in GoTsnaam het MAXX abbo van cistron nemen?

die 8mbit down is nergens voor nodig....

neem dan een 1024/512 pakketje...van eweka bijv. kost je €69 inc alles per maand :)

(maarja, daar kan je mischien 1 site(je) op draaien, met niet teveel bezoekers....512 up is niet veel...)
Pagina: 1