T-Bird 1333 @ 1500 maar 3D werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Ik heb zojuist mijn T-Bird op 1500 mhz gekregen. In Windows werkt alles perfect zelfs als ik nog iets hoger ga blijft hij nog stabiel. Bij 3D spellen knalt hij er alleen uit. Weten jullie waar het aan ligt? Ik dacht zelf dat mijn geheugen de "storende factor" was. Heb Windows 98 en Windows XP en 256 mg geheugen. Videokaart is een ASUS GeForce 2 GTS Deluxe.

Verwijderd

Als je aan de FSB gaat "knoeien" ga je ook automatisch de snelheid van AGP en/of PCI veranderen, het kan zijn dat je GF het niet meer trekt op die snelheid en je uit een spel knalt. Je kan het oplossen door de FSB wat omlaag te gooien. Ik kon mijn P4 op 1904 mhz krijgen, maar in 3d spellen / 3d mark 2001 werd ik er uit gegooid. Nu heb ik de FSB een stukkie lager gezet, en het werkt nu prima.

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Gisteren een zelfde soort topic gelezen van iemand die problemen had met een overgeklokte Cellie en 3DMark. Je hebt inderdaad grote kans dat bij een hoge CPU belasting (spellen) er fouten ontstaan. De kans op fouten is namelijk groter naarmate je verder overklokt. Welk merk geheugen heb je en wat voor FSB draai je mee?

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Bij 3D-spellen moet je overgeclockte 3D-kaart
natuurlijk nóg harder werken....
dus óók MIJN TIP LUIDT:

probeer eens een wat lagere FBS! :P
Laat weten of het lukt,
en veel succes gewenst! *D

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Ik heb Infineon geheugen en bij 1500 mhz draait ie op een bus speed van 150/38. Het is wel DDR geheugen en het CPU Core voltage is 1,850 Volt.