Toon posts:

[html]frames

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben nog steeds bezig om mijn pagina werkend te krijgen, bij mij is het de bedoeling om via een link uit het menu in 2 verschillende frames een pagina te openen. (in beide frames een andere pagina.

Eerder was al verwezen naar de search om te zoeken naar "1 link naar 2 frames" maar daar heb ik het goede nog niet in gevonden.

Hier staat een tekening van mijn frameset -->

http://members.tripodnet.nl/heras_online/Sreenshot/frametekening.gif

Hopenlijk weet iemand hiet het antwoord op.

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

dit kan je wel doen met javascript...

moment ik zoek ff een link voor je..

[edit]

ach ik type het wel gewoon...

een link in je menu..
code:
1
<a href="[file.ext]" target="[frame naam]" onClick="parent.[frame naam].location.href='[file.ext]'">linkje</a>

zoiets..

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

ik verwijs je alsnog naar de search:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=frames+link&data%5Border%5D=relevance&data%5Bpage%5D=0#hitstart]2 fames 1 link[/url]

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor Spine, maar ik snap niets van heel die regel, kan je het even uitleggen.

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
stel je wilt met een klik in frame [1] bestand [a] laten verschijnen en in frame [2] bestand [b]

dan doe je:
code:
1
<a href="[a]" target="[1]" onclick="javascript:parent.[2].location = '[b]'">link</a>

de href en target zorgen er dus gewoon voor dat in frame [1] bestand [a] komt
de javascript-code in het onclick-stuk zet bestand [b] in frame [2] als je op de link klikt

Verwijderd

Topicstarter
Maar de links staan in het menu, moet ik die regel dan gewoon daar in zetten ???

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:17
Op zaterdag 19 januari 2002 17:56 schreef VirtualMinds het volgende:
Maar de links staan in het menu, moet ik die regel dan gewoon daar in zetten ???
Inderdaad, zo eenvoudig is het. Denk er wel aan dat je voor [1] het woord "parent" niet vergeet.

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Op zaterdag 19 januari 2002 20:27 schreef Charango het volgende:

[..]

Inderdaad, zo eenvoudig is het. Denk er wel aan dat je voor [1] het woord "parent" niet vergeet.
volgens mij moet dat in het target="" gedeelte van de a-tag niet hoor, tis html, geen js daar

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt nu in ieder geval, ik heb die regel nu in mijn meny gezet en het werkt.

Het werkt nu echt perfect.
Pagina: 1