Toon posts:

adsl+netwerk - alleen de 2e pc werkt nie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas me modem getweaked en op eeen safe way siwtch 8 poort aan gesloten. Me eigen pc op nummer 2 en die andere op nummer 3. bij mij werkt alles prima.
Maar op de die andere pc werkt helemaal nix ik snap er echt nix meer van. Ik heb de search ook gebruikt maar daar ben ik niet alteveel weizer van geworden. Moet ik op die andere pc nog dingen instellen ofzo of zijn me instellingen nie goed.
Ik heb mxstream van planet.
als je wat wil weten moet je het maar vragen dan zal ik tot zover ik weet alles vertellen.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Dreamer

Foutje

controleer de kabels en de netwerkkaart

en zet je instelling eens identiek aan die van jouw behalve ip adres daar maak je het laatste cijfer eentje hoger van.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 20:29
maybe dat mijn site je verder kan helpen
http://www.xs4all.nl/~verduijn/xp.htm

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 01:47 schreef dreamer het volgende:
controleer de kabels en de netwerkkaart

en zet je instelling eens identiek aan die van jouw behalve ip adres daar maak je het laatste cijfer eentje hoger van.
Ik zie op de Switch dat ze dei goed is aan gesloten dit zijn de instelingen van de twee pc's
Eerste pc:

iP:10.0.0.150
Gateway:10.0.0.138
1e DNS:195.121.1.34
2e DNS:195.121.1.66
Switch poort:2

Tweede pc:

iP:10.0.0.151
Gateway:10.0.0138
1e DNS:195.121.1.34
2e DNS:195.121.1.66
Switch poort:3

Verwijderd

Heb je na de tweak ook op het modem nog wat aanvullende instellingen gedaan? In je browser 10.0.0.138 intikken, en dan moet je onder andere bij routing wat dingetjes instellen, en pptp uitzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb het net gezien.
Ik kan alles in stellen tot dat ik ergens in Phonebook een MSX moet maken dat wil die nie en dan ik kan niet in PPP komen volgens mij is dat het probleem hoe kan k zorgen dat ik daar in kom.

"PPP is not available for this product."

dit zegt die.

Verwijderd

Ik heb even voor je gezocht:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Step Four - Configure your modem for PPP

Connect to the modem via the web interface on http://10.0.0.138. Then go to the PPTP menu and remove all entries. Apply and Save the changes. Go to the Phone Book and remove all entries. Again, Apply and Save changes.

Now go to the Phone Book screen and add a new entry with name 'MXS' on 8/48 with type PPP. Save the changes.

Go to the PPP screen and add a new entry for the 'MXS' with type 'vc-mux'. Then configure the 'MXS' entry with the following settings

Authentication 
User Your ADSL Username 
Password Your ADSL Password 
Routing 
Connection Sharing Everybody 
Destination networks All networks 
Specific network Leave empty 
NAT-PAT Enabled 
Primary DNS Primary DNS of your provider 
Secondary DNS Secondary DNS of your provider 
Options 
Local IP none 
Remote IP none 
Mode Always-on 
Idle time limit leave empty 
LCP Echo Enabled 
PAP Disabled 
ACCOMP Enabled 

Apply and save these changes. On the PPP screen you can now turn the Status to On and Save the changes. it can take a while before the modem connects and changes to the 'on' status. If it does not change, check the settings :-)

Tada! ADSL Connection without PPTP!

Sateh - Many thanks to Bert for the hack :)

This page has had 6010 hits since 2001-07-25.

Volgens mij moet je de stappen in dit lijstje gewoon op volgorde afwerken. Het belangrijkste is natuurlijk dat je in pptp alle entry's weghaalt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik las dat je van internet af moest en dan al die pptp weg moest halen maarzodra ik van internet af ben dan kom ik nie meer daar en als ik wel op inernet zit dan kan ik dat nie weghalen omdat die genruikt wordt kan iemand me daarmee helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net gekeken en als de 2e pc gaat verbinden dan werkt de internet daar wel en op de 1e nie en doe ik dat op de eerste dan is het andersom.
Ik las ook dat je nie eens hoeft te verbinden als je hem getweaked hebt, ik zie die lampjes wel branden alleen kan ik dan nie op internet dan moet ik wel vernbinden.

helpp me plzzz

Verwijderd

Je moet dus eerst in windows je pptp-verbinding om zeep helpen, zodat inderdaad het modem niet pptp gebruikt op het moment dat je dat wilt verwijderen. En dan inderdaad in je browser naar 10.0.0.138 gaan.

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 14:36 schreef Milad het volgende:
Ik heb net gekeken en als de 2e pc gaat verbinden dan werkt de internet daar wel en op de 1e nie en doe ik dat op de eerste dan is het andersom.
Ik las ook dat je nie eens hoeft te verbinden als je hem getweaked hebt, ik zie die lampjes wel branden alleen kan ik dan nie op internet dan moet ik wel vernbinden.

helpp me plzzz
Doorloop de hele procedure nu nog eens, en ga zorvuldig na of het allemaal klopt. Als je niet in de Expert-mode bent geweest heb je bijvoorbeeld helemaal niets getweakt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok
ik kan nu in ppp komen alleen daar staat nix en kan dus ook nix instellen :/

Verwijderd

Als het goed is zie je rechts de knop config (blauw). Die aanklikken en het volgende instellen:

Name: MXS
Encap: vc-mux
mode: always-on
state: up
status: on

Zo staat het bij mij, en dat werkt.

Verwijderd

Topicstarter
dat is het probleem daar staat nix =/

Verwijderd

Je moet die dingen die ik in de vorige reply heb gegeven gewoon in de vakjes intikken, te beginnen met MXS en daarna op de config knop, en lijstje afwerken. hier stel je nou de verbinding in.

Verwijderd

Topicstarter
DANKJE WEL. het is me eindelijk gelukt, maar :)

weet jij toevallig ook hoe ik alles poorts kan instellen dat i met mirc,icq,msn en yahoo dingen kan verzende en ontvangen.
alvast bedankt

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 19:09 schreef Milad het volgende:
DANKJE WEL. het is me eindelijk gelukt, maar :)

weet jij toevallig ook hoe ik alles poorts kan instellen dat i met mirc,icq,msn en yahoo dingen kan verzende en ontvangen.
alvast bedankt
Het grote poortmappingverhaal, daar ben ik dus ook nog niet helemaal uit.
Pagina: 1