Vanmorgen even de HD uit mn 486 overgezet naar mn gewone workstation met Win2K. Booten in DOS6.22, dat op de HD is geinstalleerd was natuurlijk geen probleem; bij het opstarten kreeg ik echter wel een error met SOUND.SYS. Dit heeft waarschijnlijk als oorzaak, dat in mn 486 een of andere naamloze SBPro compatible zit en in de workstation een CL SB AWE64 Gold. Laatstgenoemde was bij mijn weten ook al in de lang vervlogen DOS dagen te koop, dus het zou op zich wel moeten werken 
Ik dacht zelf, dat je soundcard in DOS direct werd aangestuurd door de software, zodat er geen tussenliggende drivers nodig zijn. Dus ik typ even:
ECHO %BLASTER%
Dat weet mij vrolijk te vertellen dat
Base Address = 220 (HEX)
IRQ = 7
DMA = 1
TYPE = 4 (? weet niet precies waar dit ook alweer voor moet dienen)
Goed, ik dus even in de Heretic setup (oude FPS) en stel mn "SOUND FX CARD" in als "Sound Blaster", Port Address "220", IRQ "7" en DMA "1".
Vervolgens kies ik voor de "MUSIC SOUND CARD" "General Midi" met als base port "330" (standaard dacht ik zo).
In Heretic bleek vervolgens *alleen* het geluid te werken, vervolgens de andere addressen nog ff geprobeerd voor General Midi, wat ook geen zin had...
? Wat Doe Ik Fout ?
Moet ik voor muziek toch een soort van driver laden via de config.sys? (excuses voor het lange verhaal; het had waarschijnlijk ook wel in 2 regels gekund
)
Ik dacht zelf, dat je soundcard in DOS direct werd aangestuurd door de software, zodat er geen tussenliggende drivers nodig zijn. Dus ik typ even:
ECHO %BLASTER%
Dat weet mij vrolijk te vertellen dat
Base Address = 220 (HEX)
IRQ = 7
DMA = 1
TYPE = 4 (? weet niet precies waar dit ook alweer voor moet dienen)
Goed, ik dus even in de Heretic setup (oude FPS) en stel mn "SOUND FX CARD" in als "Sound Blaster", Port Address "220", IRQ "7" en DMA "1".
Vervolgens kies ik voor de "MUSIC SOUND CARD" "General Midi" met als base port "330" (standaard dacht ik zo).
In Heretic bleek vervolgens *alleen* het geluid te werken, vervolgens de andere addressen nog ff geprobeerd voor General Midi, wat ook geen zin had...
? Wat Doe Ik Fout ?
Moet ik voor muziek toch een soort van driver laden via de config.sys? (excuses voor het lange verhaal; het had waarschijnlijk ook wel in 2 regels gekund