Toon posts:

[Kazaa] Shellclient gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
een shell client voor me, die kan je niet meer downloaden wie heeft er nog even eentje voor me, of een alternatief voor kazaa onder linux?

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
audiogalaxy heeft ook een linux client :)

PSN: Houtvlot

• Oblii
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Oblii

But I don't care, I'm in a hurry going nowhere

Verwijderd

Nogmaals DJ_PP, zoek eerst eens een beetje zelf.
NOS is niet de plaats om alleen je vragen te stellen. Zorg daarnaast a.u.b. voor een normale topictitel!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 16:22 schreef nelske het volgende:
Nogmaals DJ_PP, zoek eerst eens een beetje zelf.
NOS is niet de plaats om alleen je vragen te stellen. Zorg daarnaast a.u.b. voor een normale topictitel!
jah, en nog een klein vraagje :P
als ik limewire install zegt hij dat ik geen jre geinstalleerd heb, maar dat heb ik wel (bv staroffice gebruikt het) en ik kan geen path aangeven voor het installatie programmatje, er stond niets in de FAQ van limewire.com

:?

ik HEB zelf gezocht, download dan eens he, steeds van de kazaa site en dat lukt dus niet :'( ik heb dus een mirror nodig dat is mijn vraag

Verwijderd

tik in www.freshmeat.net zoek daar op kazaa
Tik in www.google.com tik in "+download +kazaa +client +linux"

Zoe moeilijk is het toch niet. Zoals te zien valt op de site zal kazaa permanent eruit gaan, want geloof maar dat die gerechtsbeslissing negatief uit zal gaan pakken voor kazaa.

Als ik nog meer van dit soort topics in NOS zie, dan gaan ze op slot en krijg je er een NOW voor.

Verwijderd

Hmm, gisteren kon het nog vanaf download.com.
Nu niet meer dus. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 16:41 schreef nelske het volgende:
tik in www.freshmeat.net zoek daar op kazaa
Tik in www.google.com tik in "+download +kazaa +client +linux"

Zoe moeilijk is het toch niet. Zoals te zien valt op de site zal kazaa permanent eruit gaan, want geloof maar dat die gerechtsbeslissing negatief uit zal gaan pakken voor kazaa.

Als ik nog meer van dit soort topics in NOS zie, dan gaan ze op slot en krijg je er een NOW voor.
een NOW? kun je me wel ff uitleggen waarom mijn jre niet gevonden word?

ach ik zal ff die source compilen ofzow :?

Verwijderd

[topic=223979]

Verwijderd

Heb je een JAVA_HOME variabele gexporteerd staan naar de juiste plaats?

Dit zijn het soort vragen die wel gewenst zijn in NOS, maar niet elke scheet die dwars zit ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 16:50 schreef nelske het volgende:
Heb je een JAVA_HOME variabele gexporteerd staan naar de juiste plaats?

Dit zijn het soort vragen die wel gewenst zijn in NOS, maar niet elke scheet die dwars zit ;)
nope hoe doe ik dat :)? en er is nix mis met mijn scheten :P

Verwijderd

man export ;)

Verwijderd

Topicstarter
[topic=186912/1/50]

enig search result k zal nu ff op sun.com kijken :P

export JAVA_HOME
ofzo??

Verwijderd

ga eerst maar eens zelf zoeken. Als je over een uur het nog niet weet, dan plaats ik het antwoord wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 17:00 schreef nelske het volgende:
ga eerst maar eens zelf zoeken. Als je over een uur het nog niet weet, dan plaats ik het antwoord wel.
okeej, mijn ouders hebben me toch altijd geleerd iets te vragen als ik het niet weet :P

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
Je kan die KZA shell client voor linux toch ook nog steeds gewoon downen van de officiele Kazaa website (http://www.kazaa.com) :?

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 17:06 schreef ArthurS het volgende:
Je kan die KZA shell client voor linux toch ook nog steeds gewoon downen van de officiele Kazaa website (http://www.kazaa.com) :?
Als je via download.com gaat wel ja ;)

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 17:00 schreef nelske het volgende:
ik weet het nog niet :'(

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:20

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zaterdag 19 januari 2002 18:57 schreef DJ_PP het volgende:

[..]

ik weet het nog niet :'(
Hmm, het uur is om. Typ eens in de console 'help export' en kijk of je dan te weten komt hoe het werkt :) .

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

export JAVA_HOME="/path/naar/je/java_runtime_environment_home"

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 19:08 schreef nelske het volgende:
export JAVA_HOME="/path/naar/je/java_runtime_environment_home"
werkt nog niet :'(

Verwijderd

post de precieze foutmelding dan eens.
Wat staat er verder in het INSTALL document?

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
# ./LimeWireLinux.bin
Preparing to install...
Extracting the installation resources from the installer archive...
Configuring the installer for this system's environment...
No Java virtual machine could be found from your PATH environment variable. You must install a VM prior to running this program.
# echo jah dit werkt dus niet :)

Verwijderd

Waar staat die VM op je systeem?
Er staat vrij duidelijk dat de VM niet in je PATH staat! Toevoegen dus.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 19:56 schreef nelske het volgende:
Waar staat die VM op je systeem?
Er staat vrij duidelijk dat de VM niet in je PATH staat! Toevoegen dus.
jah ben ik aant uitzoeken, maar wat is standaard HOME_PATH staat er nergens een java shit howto, ik werk hier onder zware omstandigheden: mijn broertje heeft net spek laten aanfikken en dat ruik ik tot hier (op mijn zolder-kamer) ongeloofljk goor om na te denken met die stank :P

waarom duwen ze dat neit allemaal standaart erin en laten ze Pietie al het werk doen :'(

Verwijderd

Ik heb het niet over HOME_PATH, maar over PATH.

Tik maar eens "echo $PATH" in, dan zul je zien wat de huidige waarde daarvan is. Daar moet dus de dir waar de VM te vinden is aan toegevoegd worden.

Dit staat gegarandeerd in de INSTALL die bij het programma zit.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 20:02 schreef nelske het volgende:
Ik heb het niet over HOME_PATH, maar over PATH.

Tik maar eens "echo $PATH" in, dan zul je zien wat de huidige waarde daarvan is. Daar moet dus de dir waar de VM te vinden is aan toegevoegd worden.

Dit staat gegarandeerd in de INSTALL die bij het programma zit.
er zitten geen install notes bij, het is enkel een .bin file. maar als ik dus ff doe: echo $JAVA_HOME krijg ik geen output, terwijl ik die wel opgaf als ik doe echo $PATH krijg ik een hele rits

zit VM standaart bij die JRE 1.3?

Sig: in NOS heerst een gevaarlijk virus dat woorden voorziet van een j, en DJ_PP

:P

Verwijderd

Ik adviseer je om nog eens heel goed te lezen.
Zoals ik al zei moet de plaats waar je VM/JRE staat toegevoegd worden aan het PATH, dit valt ook heel duidelijk uit de foutmelding die hij geeft op te maken.

Blijkbaar is je eerdere export overigens ook niet goed gegaan als hij bij "echo $JAVA_HOME" niks teruggeeft ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 20:09 schreef nelske het volgende:
Blijkbaar is je eerdere export overigens ook niet goed gegaan als hij bij "echo $JAVA_HOME" niks teruggeeft ;)
ja zoveel is me ook duidelijk, wat is het standaart JAVA_HOME path?, kom eens online op ICQ ofzo :D

ik geef het op. ik werk wel met kazaa

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Stappenplan dan maar:
• 'locate java | grep bin' <-- om uit te vinden waar je java-binary staat, deze directory moet je even onthouden om hierna in te vullen. Waarschijnlijk is het iets als /usr/bin/java, wat dus de dir '/usr/bin' oplevert.
• export $PATH="$PATH:/dir/waarin/java/binary/staat"
• './limewire.bin' of wat je ook wilt draaien

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 20:33 schreef The_Surfer het volgende:
Je hebt zeker ook al op het LimeWire forum gekeken? :)

http://www.gnutellaforums.com/showthread.php?s=3260973115a03d524a9e3309423319ae&threadid=6058 ;)
hehe thnxssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

jah jre stond dus in mijn staroffice dir :D, mare thnxs ik en jullie heel dankbaar als jullie nog tijd overhebben:(hoe geef je een user root acces (dus ook tot de dir /root ?)

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 20:45 schreef DJ_PP het volgende:

[..]

hehe thnxssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
Dit is dus wat ik al de hele tijd zeg :?
Dat ik jou wat meer werk laat doen, dan hapklare brokken. Tja :{

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 20:53 schreef nelske het volgende:

[..]

Dit is dus wat ik al de hele tijd zeg :?
Dat ik jou wat meer werk laat doen, dan hapklare brokken. Tja :{
ik ben jou ook dankbaar :), het probleem was dus dat ik die dir niet vond omdat ie in mijn staroffice dir stond :)

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zaterdag 19 januari 2002 20:45 schreef DJ_PP het volgende:
(hoe geef je een user root acces (dus ook tot de dir /root ?)
Zie de FAQ, www.linuxdoc.org, 'man chmod', 'man addgroup' en nog een ruime 500 andere bronnen...had je zelf al gezocht?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 21:06 schreef odysseus het volgende:

[..]

Zie de FAQ, www.linuxdoc.org, 'man chmod', 'man addgroup' en nog een ruime 500 andere bronnen...had je zelf al gezocht?
niet alle files gaan chmodden hehe, gewoon een user, die root is maar dan een andere naam heeft

Verwijderd

Ik zet hem op slot. Ga eerst maar eens zelf zoeken. Als je er dan niet uitkomt, mag je een topic openen erover.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.