Toon posts:

UT laad langzamer dan Max Payne

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik Unreal Tournament start, duurt het laden best lang. En als ik in het spel terug naar Windows wil door op Alt+Tab te drukken crashed mijn systeem.
UT laad nog langzamer als Max Payne! Ik heb een oude ATI rage 32mb video kaart.. Komt het mischien daarom?
Ik gebruik WinXP.

Verwijderd

Heb je de laatste UT update er over heen ?

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 23:32

Termy

valt er nog wat te fragge?

UT is minder vidkaart intensief dus als je een low end cpu hebt en minder dan 128mb ram is het niet verbazend

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op zaterdag 19 januari 2002 16:00 schreef Termy het volgende:
UT is minder vidkaart intensief dus als je een low end cpu hebt en minder dan 128mb ram is het niet verbazend
Uit zijn sig: AMD Athlon XP 1900+ 266FSB, Corsair DDR 512 PC2100

Juist

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 15:57 schreef mgfun het volgende:
Heb je de laatste UT update er over heen ?
Ja, 436.

Verwijderd

Heb je mutators of Mod's geinstalleerd die kunnen de laadtijd van UT verlengen.

doet hij alt-tab bij jou? :?

Verwijderd

Misschien temp files een keer legen
Achtergrond proggies uit
door START>UITVOEREN>MSCONFIG>OPSTARTEN :)

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op zaterdag 19 januari 2002 17:43 schreef MasterDisaster het volgende:
Misschien temp files een keer legen
Achtergrond proggies uit
door START>UITVOEREN>MSCONFIG>OPSTARTEN :)
Of eerst Max Payne afsluiten voordat je UT opstart >:)

Juist

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-06-2023
Schakel opties als precaching uit en zet het intro uit d.m.v. LocalMap=CityIntro.unr in je unrealtournament.ini file te veranderen naar LocalMap=Entry.unr . Je kunt tevens kijken op sites als planetunreal.com om tweaks, etc te vinden.

• Primal
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:17
Laat ik eerst de vraag maar eens stellen hoelang dat het laden daadwerkelijk duurt? Misschien heb je wel te hoge verwachtingen. :? Heb je al vergeleken hoelang het laden van UT duurt op andere (tragere/snellere) systemen? Die ATI Rage kaart, is dat een AGP videokaart (ik ben niet zo in ATI kaarten vandaar de vraag)?

[offtopic => het volgende is geen aanval op personen die dit lezen, het is bedoeld ter verduidelijking]

Wat ik verder ook regelmatig tegen kom zijn de 'vergelijkingen': spel A is sneller als spel B, spel A kan dit en spel B niet, spel A heeft zoveel geheugen nodig en spel B zoveel. Let op welke vergelijking je maakt. Appels kun je ook niet met peren vergelijken. (de enige gelijkenis is dat het allebei vruchten zijn :) ). UT is op een totaal andere manier geprogrammeerd (lees => andere onderliggende architectuur), door andere programmeurs etc. Iedere programmeur heeft een bepaalde eigen gedachte bij het ontwerp en de implementatie van zijn software. Dus als 'spel A' meer geheugen nodig heeft als 'spel B' kan dat wel komen doordat de programmeurs van 'spel A' in gedachten hadden zoveel mogelijk alvast in het geheugen te laden om te voorkomen dat ze gedurende de uitvoer van de game moeten gaan laden. En zo kan ik nog wel meer van dit soort situaties schetsen.

[/offtopic]

"The fastest code, is the code that is never called."

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-11 11:48
dat chrashen met alt+tab heb ik verholpen door win2k en UT op 32bit te zetten of allebei 16bit kan ook.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 18:17 schreef Primal het volgende:
Laat ik eerst de vraag maar eens stellen hoelang dat het laden daadwerkelijk duurt? Misschien heb je wel te hoge verwachtingen. :? Heb je al vergeleken hoelang het laden van UT duurt op andere (tragere/snellere) systemen? Die ATI Rage kaart, is dat een AGP videokaart (ik ben niet zo in ATI kaarten vandaar de vraag)?

[offtopic => het volgende is geen aanval op personen die dit lezen, het is bedoeld ter verduidelijking]

Wat ik verder ook regelmatig tegen kom zijn de 'vergelijkingen': spel A is sneller als spel B, spel A kan dit en spel B niet, spel A heeft zoveel geheugen nodig en spel B zoveel. Let op welke vergelijking je maakt. Appels kun je ook niet met peren vergelijken. (de enige gelijkenis is dat het allebei vruchten zijn :) ). UT is op een totaal andere manier geprogrammeerd (lees => andere onderliggende architectuur), door andere programmeurs etc. Iedere programmeur heeft een bepaalde eigen gedachte bij het ontwerp en de implementatie van zijn software. Dus als 'spel A' meer geheugen nodig heeft als 'spel B' kan dat wel komen doordat de programmeurs van 'spel A' in gedachten hadden zoveel mogelijk alvast in het geheugen te laden om te voorkomen dat ze gedurende de uitvoer van de game moeten gaan laden. En zo kan ik nog wel meer van dit soort situaties schetsen.

[/offtopic]
Ik tel ongeveer 30 seconden :( Ik zie in die 30 seconden alleen een zwart scherm, en geen hdd activity.
Ik heb het spel vergeleken met Max Payne, die doet het vrijwel meteen op mijn systeem.
:?

• Primal
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:17
Hmm, 30 seconden is inderdaad voor jou systeem wel erg lang ja. Maar is die ATI Rage nu een AGP of PCI kaart? Indien het een PCI kaart is (en jij zegt dat ie nogal oud is), dan kan het misschien daaraan liggen.

Maar je hebt UT gewoon helemaal opnieuw geinstalleerd?
Ik heb na de release wel meer problemen gezien bij mensen die spelen met UT. Bij sommige loopt het wel goed, bij anderen weer helemaal niet. Problemen varierend van 'de muis werkt niet' tot 'hij crashed'.

Heb je ook al geprobeerd alle instellingen van UT te resetten? Probeer anders eens op software rendering (dat moet voor jouw PC geen enkel probleem vormen) en kijk eens of ie dan wel sneller laad.

"The fastest code, is the code that is never called."

Pagina: 1