Laat ik eerst de vraag maar eens stellen hoelang dat het laden daadwerkelijk duurt? Misschien heb je wel te hoge verwachtingen.

Heb je al vergeleken hoelang het laden van UT duurt op andere (tragere/snellere) systemen? Die ATI Rage kaart, is dat een AGP videokaart (ik ben niet zo in ATI kaarten vandaar de vraag)?
[offtopic => het volgende is
geen aanval op personen die dit lezen, het is bedoeld ter verduidelijking]
Wat ik verder ook regelmatig tegen kom zijn de 'vergelijkingen': spel A is sneller als spel B, spel A kan dit en spel B niet, spel A heeft zoveel geheugen nodig en spel B zoveel. Let op
welke vergelijking je maakt. Appels kun je ook niet met peren vergelijken. (de enige gelijkenis is dat het allebei vruchten zijn

). UT is op een totaal andere manier geprogrammeerd (lees => andere onderliggende architectuur), door andere programmeurs etc. Iedere programmeur heeft een bepaalde eigen gedachte bij het ontwerp en de implementatie van zijn software. Dus als 'spel A' meer geheugen nodig heeft als 'spel B' kan dat wel komen doordat de programmeurs van 'spel A' in gedachten hadden zoveel mogelijk alvast in het geheugen te laden om te voorkomen dat ze gedurende de uitvoer van de game moeten gaan laden. En zo kan ik nog wel meer van dit soort situaties schetsen.
[/offtopic]