Slackware 8.0, netwerk doet et niet??

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08
Jaja daar ben ik weer, lastig ben ik he? :)

ik heb nu dus maar slack 8.0 geinstalled .. en HIJ DOET ET ook nog :) alleen mijn netwerk doet et gewoon niet??
ik kan wel pingen naar andere pc's in mijn netwerk, maar ik kan niet door de router/gateway heen ... internet is dus een No-No ... iemand die hier wat op te zeggen heeft? ik heb de search al gebruikt maar vond niks...

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
route add default gw <ip van gateway>
desnoods nog een nameserver instellen in /etc/resolv.conf

PSN: Houtvlot

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 19 januari 2002 15:52 schreef dinges het volgende:
desnoods nog een nameserver instellen in /etc/resolv.conf
d.m.v. "nameserver 212.142.28.66" (bijv)

• De_Bastaard
yo thanks mannen voor de snelle reactie :) ik ga het meteen proberen, maar suprise suprise ... nog 'n probleem , mijn KDE vreet mijn config file niet, hij blijft constant op 1600x1280 ... ik heb samen met m'n broertje (die er meer verstand heeft als mij) de config liggen aanpassen, we kregen em op 1280x1024 ... maar dan zijn de kleuren hendig verneukt, als we dan alle dieptes op 24 zetten, start X niet meer... ik heb 'n Geforce 3, en die vind ie ook, alleen hij doet et niet :(

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 16:12 schreef De_Bastaard het volgende:
samen met m'n broertje (die er meer verstand heeft als mij)
kan ik zo'n slim broertje van je overkopen :D

• De_Bastaard
nou, je kan em huren :) ik heb em AF EN TOE nog wel es zelf nodig >:)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 19 januari 2002 16:12 schreef De_Bastaard het volgende:
yo thanks mannen voor de snelle reactie :) ik ga het meteen proberen, maar suprise suprise ... nog 'n probleem , mijn KDE vreet mijn config file niet, hij blijft constant op 1600x1280 ... ik heb samen met m'n broertje (die er meer verstand heeft als mij) de config liggen aanpassen, we kregen em op 1280x1024 ... maar dan zijn de kleuren hendig verneukt, als we dan alle dieptes op 24 zetten, start X niet meer... ik heb 'n Geforce 3, en die vind ie ook, alleen hij doet et niet :(
/etc/X11/XF86Config-4 :
Je moet de resoluties (bij 24 bit dus, als je dat draait) die je niet wilt, gewoon weghalen.

Verder staat er vast wel iets met DefaultDepth voor de kleuren ofzo, ik zou het eerlijk gezegd niet eens weten, omdat ik het maar 1x heb hoeven in te stellen ;)

Verwijderd

Als je 1 netwerkkaart hebt kun je met netconfig je netwerkconfig instellen. Routing etc wordt dan gelijk ook gedaan. Om je default resolutie te veranderen moet je xf86config draaien en om je windowsmanager te veranderen xwmconfig. Verder is aan te raden bij NVidia de nvidia Linux drivers te halen en te installeren .

Verwijderd

XFree86 -configure maakt automatische een config voor je. Die je dan eventueel zelf kan aanpassen. Deze komt dan in home dir te staan als XF86Config.new. Copy die even naar /etc/X11/XF86Config. Natuurlijk de ouwe config ff backupen :)
Pagina: 1