Epox 8K7a+ en AthlonXP

Pagina: 1
Acties:

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb nu sinds paar daagjes een athlonxp, maar ik krijg hem niet werkend op dit moederbordje :(

specs:

AMD AthlonXP 1800+
Epox 8K7a+
2x 256 MB DDR Corsair
GeForce2 pro
2x 60 GB Maxtor D740X
Enermax 431 Watt voeding
Detonator 23.10 en de std winXP 4in1 drivers

de rest is niet echt belangrijk volgens mij :)

Het probleem is dus dat dit systeem met een TB processor en WindowsXP perfect werkt, nooit vastlopers oid. Maar zodra ik de XP erin zet kom ik windows niet meer in, hij loopt elke keer vast in het welkomsscherm.
Als ik dan windows opnieuw probeer te installeren loopt hij vast bij het onderzoeken van de HD en blijft het FDD lampje branden. Als ik dan de FDD uitzet in de BIOS loopt ie bij installatie 'pas' vast als ik de HD wil gaan formatteren. Dit gaat precies hetzelfde als ik het met een helemaal lege HD probeer :? .
Een BIOS update helpt niet (heb zowel biossen 1a12, 1a17 en 1b26 geprobeerd, allemaal zelfde probleem (de 1a12 bios is btw nog niet voor de AthlonXP)).
Een IRQ conflict is het volgens mij ook niet. Want als ik alle PCI-kaarten eruit haal is er niets verbeterd.

Dan zou je denken dat die XP processor niet goed is ofzo.. maar waarom start ie dan wel voor het grootste deel normaal op?

Dus nou de vraag.. snappen jullie er iets van? Ik iig niet :'(

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wordt die niet te warm dat ding van je.

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 23:52 schreef Dutch3men het volgende:
Wordt die niet te warm dat ding van je.
Athlon XP's blijven koeler, het lijkt me dat de CPU niet goed is

• 23m3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 13:02

23m3

Time to change batteries!

Je kunt de nieuwste bios proberen. Die staat niet direct op de site maar ergens verstopt:

http://www.epox.nl/BIOS/8k7a1b26.bin

edit:
mmm ik zie dat je deze ook al geprobeerd hebt.. sorry

Verwijderd

Jup, bios flashje erop..

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 00:06 schreef 23m3 het volgende:
Je kunt de nieuwste bios proberen. Die staat niet direct op de site maar ergens verstopt:

http://www.epox.nl/BIOS/8k7a1b26.bin

edit:
mmm ik zie dat je deze ook al geprobeerd hebt.. sorry
he waar vind je die nieuwe bios update's voor Epox 8k7a , ..ik wil ff de URL er van dat je ook kan zien wat er nieuw is en gemaakt is.

Verwijderd

het is daar nog een rommeltje op die site van epox

• Pollewob
  • Niet online
Die nieuwste bios heb ik dus al geprobeerd, helpt ook niet.

Maar ik vind het gewoon zo vaag dat hij helemaal normaal opstart en dan pas bij het welkomsscherm blijft hangen. Ik zou zeggen.. hij doet het of hij doet het niet.. toch :?
Maar is er hier iemand die ook een 8K7a heeft en waarbij het wel werkt met een AthlonXP?

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

KAN een XP wel op een 8K7A+? Ik heb hem ook, maar ik heb nog niet gelezen dat er een XP op kan. Daar was toch de 8K3A (nieuwste ?) versie voor?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Pollewob
  • Niet online
Volgens mij kan er wel een op, want met de oude bios herkend ie de XP niet, maar met nieuwe bios staat er gewoon
code:
1
CPU: AthlonXP 1800+

Dus lijkt mij dat deze cpu gewoon op dit moederbord kan

\typo/

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

OOH! Thnx... weet ik dat ook weer

Dell Studio XPS 16