Hoe krijg ik Linux erop? (staat niet in search)

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Nou heb ik hier nog een laptopje liggen met 700 mb hd en een p75 proc, maar helaas zonder cdromspeler of pcmcia kaart ;(

Nou is m'n bedoeling om op dat laptopje linux te zetten om zo ff daarmee te kunnen knutselen (wil gewoon linux ervaren en ermee prutsen, en die laptop is de enige niet-gebruikte pc bij ons thuis waar ik het op kan doen). Alleen om linux te installen heb je wel het instalceedeetje nodig, ik heb nl. al OpenLinux van caldera op ceedeerommetje (plus complete handleiding van hoe en wat).

Nu is dus m'n probleem hoe ik deze linuxdistributie installeer op die laptop, ik zat zelf te denken om via een opstart diskette de laptop op te starten, de c schijf te formatten, en dan via een com (heb hier een comkabel liggen ervoor) netwerk proggie verbinding te maken naar m'n andere comp om zo m'n cddrive te delen en via dat netwerkje linux op die laptop te installen (ik realiseer me wel dat dit ENORM lang gaat duren, maar dit kan 's nachts wel gebeuren als ik slaap).
Nou is het probleem dat ik geen com netwerk programma kan vinden om dit te doen. Nou heb ik ook nog een lpt stekker die ik ervoor kan gebruiken, maar ik kan ook geen lpt netwerk software vinden :'(

Kan iemand me een oplossing bieden d.m.v. het zeggen welke software ik hiervoor kan gebruiken, of een andere serieuse oplossing?

Alvast bedankt

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:49

Petuhr

FreeBSD

Via floppy's?

Zelf heb ik een 486 met 700MB, en daar heb ik slackware 7.0 opgezet dmv 16 floppy's ofzo :)

• Ed.
Op zaterdag 19 januari 2002 15:35 schreef Petuhr het volgende:
Via floppy's?

Zelf heb ik een 486 met 700MB, en daar heb ik slackware 7.0 opgezet dmv 16 floppy's ofzo :)
maar ik heb hier die cdrom van openlinux, staat volgepropt tot 650 mb, hoe weet ik welke files ik overmoet zetten dan?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:29
Met een nulmodem-kabel - je weet wel die Com-poorten aan elkaar verbind - kan ook handig zijn. Met zo'n oud terminal-progsel wat Z-modem ondersteunt kun je dan in een nacht tijd wel een CDtje overpompen - het gaat traag, maar het werkt. Zeker voor luie mensen die GEEN zin hebben om 100 keer diskette's te verwisselen en dan is er uiteraard vroeg of laat eentje kapot, etc.

Boot de laptop met een ouwe DOS-diskette, je kunt op internet wel progsels vinden die Z-modem via de compoort ondersteunen (COMMUNIQ.EXE is er eentje die ik zo nog weet).

P.S. Dit zijn GEEN handige projectjes als je nog niet veel van Linux weet. Ik heb op deze manier eens Windows 95 op een 486 laptop gezet. Het kan, maar je moet wel weten wat je doet. Domme fouten kosten exponentieel meer tijd dan op een Athlon 1.4 GHz systeempje |:(

Weet niet hoeveel geheugen er in zit, maar n00b-distributies gaan het op die laptop 100% gegarandeerd niet doen (helaas). Slackware is denk ik nog het meest geschikt voor dit soort installaties (omdat het nog het meest rekening houdt met floppies en DOS-filesystems enzo).

• Ed.
Er zit 40 mb ram in,

en ik ga bezig met zoeken naar dat communiq,

thx