Toon posts:

Pentium, Celeron???

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om binnekort een nieuwe PC te kopen en nu heb ik een vraagje. Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een Intel Pentium processor en een Intel Celeron Processor?

Wij willen met de PC een netwerkje kunnen aanleggen met andere PC's bij ons in huis. Kunnen Pentiums met Celerons communiceren?

Tot slot, wat is het verschil tussen de Intel processors en de AMD processors? Ik begrijp dat ze allebei goed zijn, maar op welke gebieden verschillen de 2?

Alvast bedankt!
Lucas

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

omg |:(

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

:)

Verwijderd

[topic=224273/1/250]
[topic=223827/1/250]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:42
Welkom@GoT :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 15:04 schreef Lucas_Bredan het volgende:
Hallo,
Hoi!
Ik ben van plan om binnekort een nieuwe PC te kopen en nu heb ik een vraagje. Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een Intel Pentium processor en een Intel Celeron Processor?
Een Celeron is een 'budget'-Pentium. Dus wat minder snel, en ook wat goedkoper. Ligt vooral aan de hoeveelheid cachegeheugen.
Wij willen met de PC een netwerkje kunnen aanleggen met andere PC's bij ons in huis. Kunnen Pentiums met Celerons communiceren?
Ja hoor! Cummuniceren gebeurd via het besturingssysteem (of evt. andere programma's), daar heeft de soort processor niets mee te maken.
Tot slot, wat is het verschil tussen de Intel processors en de AMD processors? Ik begrijp dat ze allebei goed zijn, maar op welke gebieden verschillen de 2?
Ligt er aan welke processoren je vergelijkt. De vroegere AMD's (k2, k3) waren op gelijke kloksnelheid (aantal MHz'en) lanzamer dan Intels, maar tegenwoordig zijn de AMD's op gelijke snelheid een stuk sneller, voor een lagere prijs.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

een GROOT SLOT erop ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 15:11 schreef Tutti-frutti het volgende:
een GROOT SLOT erop ;)
of gewoon antwoord geven, en dat gejank om slotjes voor SU beperken

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
Op zaterdag 19 januari 2002 15:16 schreef MREn het volgende:

[..]

of gewoon antwoord geven, en dat gejank om slotjes voor SU beperken
groot gelijk, je moet n00b's wel een kans geven...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Genoeg geholpen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.