[ME/2Kserver] Aanmeld-probleem

Pagina: 1
Acties:

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb een netwerk met 3 pc's. Een server (Win 2K server) en 2 werkstations (Win ME). De server heeft active-directory draaien, en om ME-machines daarop te laten inloggen moest ik volgens de Windows-help een programma installeren, een zogenaamde Active-Directory Client, die op de Windows-2000 server CD aanwezig is.

Bij één ME-machine ging dit goed, daarmee kom ik zonder problemen op 't netwerk, maar met de andere ME-machine gaat 't mis. Tijdens het opstarten van de PC vraagt windows wel om een naam en wachtwoord, maar niet om een domein. Hij zoekt dus niks op, en ik kom daarmee 't netwerk niet op..

Doe ik nu iets helemaal verkeerd..? Of is het gewoon iets simpels..? Ik ben een beetje een n00b op 't gebied van windows 2000-server, maar ik vind 't wel vreemd dat de ene machine 't wel doet, en de andere niet..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 19 januari 2002 14:36 schreef Mr.Redboost het volgende:
Tijdens het opstarten van de PC vraagt windows wel om een naam en wachtwoord, maar niet om een domein. Hij zoekt dus niks op, en ik kom daarmee 't netwerk niet op..
Staat er wel windows netwerk-aanmelding aan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Redboost
Ik dacht eerst ook dat het kwam door "windows aanmelding" in plaats van "client voor microsoft netwerk"..

Maar die had ik goed staan.. Ik heb er inmiddels nóg een ME-machine aangehangen, en die doet het ook niet.. Ik snap er niks meer van.. :?

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 14:28

Exterazzo

Qeasy

heeft die computer wel rechten om in te loggen op die win2k bak? krijg je een IPC$ wachtwoord oid?

Audentia

• Redboost
Ik zou niet weten wat een IPC$wachtwoord is, maar ik denk wel dat hij rechten heeft om in te loggen. Ik heb een aantal accounts gemaakt op de 2K-server bak. En die heb ik op de zelfde manier gemaakt, en 1 ME-machine kan wél aanmelden op het domein, en de andere niet..

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:31

_Arthur

blub

Probeer eens als username <domain>\<username> in te vullen ipv alleen de username. Op de ME machines dus.

• Redboost
Goed idee, 'k zalles proberen.. Ik heb ondertusen al gehoord dat microsoft express die ondersteuning van de active-directory client bij ME heeft weggelaten.. |:( Ik geloof dat het met een truukje zou moeten werken, de vraag is alleen hoe..? Dat heb ik in ieder geval nog niet kunnen vinden.. Maar goed, we blijven proberen.. :)

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Als het goed is heb je bij de isntall van de ad kunnen aangeven of die ook voor pre 2000 moet beschikbaar zijn.

ff voorbeeld:
ad naam: vanlaar.yi.org
onder 2000 zou je zo inloggen: mobi@vanlaar.yi.org + pw.
onder '98 en me kan het dan zo:
username mobi
pw = pw
doemin = vanlaar

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Vind je het nou niet een beetje overkill om op een netwerk van wel 3 pc's een win2k server te installeren? Pro lijkt mij genoeg.

Verwijderd

Active directory met win2k pro :? :)

Hij wil dus gewoon klooien met active directory en users, nou, dat kan dan toch gewoon, wat maakt het nou uit hoe groot het netwerk is.

Heb hier ook een win2k server draaien met 2 clients, alleen geen active directory
Pagina: 1