Toon posts:

Playstation probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broertje heeft zijn Playstation 1 laten ombouwen om ook 'backup' cd's te kunnen lezen. Nu doen zich een paar problemen voor waar ik niets van snap en nu hoop ik dat jullie hiermee kunnen helpen.

1. Als je de PS aanzet komt dat standaard "Sony Playstationscherm" in beeld zoals altijd, maar daarna wordt alles ineens zwart-wit en het beeld flitst van boven naar onder en weer terug. Hij heeft een nogal oude tv, als ik die van mij probeer dan doet hij het wel... Wat kan het probleem zijn?

2. Sinds de ombouwing leest hij geen originele cd's meer. Is dat normaal, of heeft hij em laten ombouwen door een amateur.

Verwijderd

Leg hem op z'n kant (op z'n zijkant dus)... Wie weet helpt dat.

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Hij is denk ik omgenouwd door een amateur!

Want het ombouwen met een modchip is voor een beetje technish iemand geen probleem! Maar dit zijn toch verschijnselen die ik nog nooit heb meegemaakt!

2 BAD :+

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:46

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zaterdag 19 januari 2002 14:32 schreef Rampheerde het volgende:
Mijn broertje heeft zijn Playstation 1 laten ombouwen om ook 'backup' cd's te kunnen lezen. Nu doen zich een paar problemen voor waar ik niets van snap en nu hoop ik dat jullie hiermee kunnen helpen.

1. Als je de PS aanzet komt dat standaard "Sony Playstationscherm" in beeld zoals altijd, maar daarna wordt alles ineens zwart-wit en het beeld flitst van boven naar onder en weer terug. Hij heeft een nogal oude tv, als ik die van mij probeer dan doet hij het wel... Wat kan het probleem zijn?
Misschien moet je effe een RGB-kabel eraan hangen :?

2. Sinds de ombouwing leest hij geen originele cd's meer. Is dat normaal, of heeft hij em laten ombouwen door een amateur. Dat ie géén originele CD's meer leest, betekend toch wel dat je ervan uit mag gaan dat het door een amateur is gedaan. ;( voor je broertje
Succes verder.

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 14:40 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Succes verder.
Er hangt al een RGB kabeltje aan, maar ik snap dus niet dat hij het op mijn tv wel doet en op die van mijn broertje niet. Dat flitsen, kan dat aan het aantal Hz liggen? PAL/NTSC weet ik veel, dat tv-tje van mijn broertje is dus echt oud he, denk maar aan een jaar of 15...

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:12
zet er anders ff zo'n schp kabel tussen, 3 verschillende kabels:

o=video
o=audio(rood)
o=audio(geel)

moet je ook ff zo'n blokje kopen, die doe je in je scart met de bijhoorende kleuren

Verwijderd

hmm, khoop dat je nog naar diegene toekan waar je hem hebt laten ombouwen en vraag dan om duidelijkheid over het fweit dattie geen normale cd's leest want da klopt niet :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 14:47 schreef internetinfo het volgende:
zet er anders ff zo'n schp kabel tussen, 3 verschillende kabels:

o=video
o=audio(rood)
o=audio(geel)

moet je ook ff zo'n blokje kopen, die doe je in je scart met de bijhoorende kleuren
Hij heeft geen scart aansluiting op zijn tv, dus dit is dan ook de manier waarop ik het heb gedaan. Ik heb ook scart geprobeerd via zijn videorecorder, maar dan gebeurd precies hetzelfde ;(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 14:49 schreef Schum1 het volgende:
hmm, khoop dat je nog naar diegene toekan waar je hem hebt laten ombouwen en vraag dan om duidelijkheid over het fweit dattie geen normale cd's leest want da klopt niet :(
Dat gaatd an ook wel gebeuren, maar ik probeer zelf eerst even te achterhalen wat dat beeld probleem is, want dit klopt echt niet. Heeft die gast wat verkeerd gesoldeerd ofzo?

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:29

Sharky

Skamn Dippy!

een ps1 ombouwen is een eitje. 4 draadjes solderen, drupje lijm op de chip en klaar. dus dat kan haast niet fout gaan. die chipjes zijn ook enorm goedkoop dus het is onmogelijk om een slechte giedkope chip te vinden. ff naar die gast terug gaan want dit kan en mag echt niet...

This too shall pass

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 17:52 schreef sharkyOnline het volgende:
een ps1 ombouwen is een eitje. 4 draadjes solderen, drupje lijm op de chip en klaar. dus dat kan haast niet fout gaan. die chipjes zijn ook enorm goedkoop dus het is onmogelijk om een slechte giedkope chip te vinden. ff naar die gast terug gaan want dit kan en mag echt niet...
Dat dat ding geen originele cd's meer kan lezen daar moet ik gewoon voor terug gaan, maar voor dat beeld probleem ook? Aangezien hij het wel doet op een iets nieuwere tv ligt het waarschijnlijk niet aan de ps, maar aan de tv, toch? Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
NTSC wordt meestal niet door oude tv's ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 18:50 schreef wouter76 het volgende:
Hoe zat dat ook al weer? NTSC is een andere frequentie dan PAL toch? In Nederland is PAL de standaard? Nieuwere tv's zijn allebei compatable en de oudere zijn alleen PAL-compatable?

Verwijderd

Dat is 'm had ik ook op mijn SNES

Verwijderd

hee luitjes ik zit met een kapotte playstation ik vroeg me af of je er nog iets mee kon doen dus mischien dat er nog iets bruikbaars in zat wie weeet

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 14:44 schreef Rampheerde het volgende:

[..]

Er hangt al een RGB kabeltje aan, maar ik snap dus niet dat hij het op mijn tv wel doet en op die van mijn broertje niet. Dat flitsen, kan dat aan het aantal Hz liggen? PAL/NTSC weet ik veel, dat tv-tje van mijn broertje is dus echt oud he, denk maar aan een jaar of 15...
Ja het kan aan het aantal HZ van de tv liggen (maar dat heeft ook weer geen 1e reet met het niet lezen van origineel te maken!

suc6

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:59

LopeZ

Too much is never enough

Niet steeds kicken aub
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.